ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Ředitelství silnic a dálnic je přesvědčeno, že se díky kamerám měřícím rychlost zlepší bezpečnost na úsecích D1, které se právě opravují.
ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Ředitelství silnic a dálnic vypsalo další výběrové řízení na dodavatele kamer pro úsekové měření. To původní muselo zrušit kvůli špatnému zadání zakázky.

Kamery budou určené na měření rychlosti na dálnici D1 v pěti opravovaných úsecích. ŘSD podle mluvčího Rýdla předpokládá, že spuštěny do provozu budou během letošního léta. Stát by měly maximálně 25 milionů korun.

Na jednom úseku se ale začne měřit již od jara. Mělo by jít o část dálnice mezi sjezdy Psáře a Soutice. Sem chce totiž ŘSD umístit kamery, které vloni měřily rychlost mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

ŘSD chce díky kamerám zlepšit plynulost dopravy v opravovaných úsecích. Navíc se tak má snížit počet dopravních nehod, což dokladují i statistiky policie právě z úseku Ostrovačice-Kývalka.

Kamery budou napojeny na policii a data budou předávat také obcím s rozšířenou působností, které pak budou od řidičů vybírat pokuty.

ŘSD tvrdí, že kamery nasadí pouze na rekonstruované úseky. Mimo nich se takto rychlost měřit nebude.

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků