ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Ředitelství silnic a dálnic je přesvědčeno, že se díky kamerám měřícím rychlost zlepší bezpečnost na úsecích D1, které se právě opravují.
ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Ředitelství silnic a dálnic vypsalo další výběrové řízení na dodavatele kamer pro úsekové měření. To původní muselo zrušit kvůli špatnému zadání zakázky.

Kamery budou určené na měření rychlosti na dálnici D1 v pěti opravovaných úsecích. ŘSD podle mluvčího Rýdla předpokládá, že spuštěny do provozu budou během letošního léta. Stát by měly maximálně 25 milionů korun.

Na jednom úseku se ale začne měřit již od jara. Mělo by jít o část dálnice mezi sjezdy Psáře a Soutice. Sem chce totiž ŘSD umístit kamery, které vloni měřily rychlost mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

ŘSD chce díky kamerám zlepšit plynulost dopravy v opravovaných úsecích. Navíc se tak má snížit počet dopravních nehod, což dokladují i statistiky policie právě z úseku Ostrovačice-Kývalka.

Kamery budou napojeny na policii a data budou předávat také obcím s rozšířenou působností, které pak budou od řidičů vybírat pokuty.

ŘSD tvrdí, že kamery nasadí pouze na rekonstruované úseky. Mimo nich se takto rychlost měřit nebude.

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků