ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Ředitelství silnic a dálnic je přesvědčeno, že se díky kamerám měřícím rychlost zlepší bezpečnost na úsecích D1, které se právě opravují.
ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Ředitelství silnic a dálnic vypsalo další výběrové řízení na dodavatele kamer pro úsekové měření. To původní muselo zrušit kvůli špatnému zadání zakázky.

Kamery budou určené na měření rychlosti na dálnici D1 v pěti opravovaných úsecích. ŘSD podle mluvčího Rýdla předpokládá, že spuštěny do provozu budou během letošního léta. Stát by měly maximálně 25 milionů korun.

Na jednom úseku se ale začne měřit již od jara. Mělo by jít o část dálnice mezi sjezdy Psáře a Soutice. Sem chce totiž ŘSD umístit kamery, které vloni měřily rychlost mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

ŘSD chce díky kamerám zlepšit plynulost dopravy v opravovaných úsecích. Navíc se tak má snížit počet dopravních nehod, což dokladují i statistiky policie právě z úseku Ostrovačice-Kývalka.

Kamery budou napojeny na policii a data budou předávat také obcím s rozšířenou působností, které pak budou od řidičů vybírat pokuty.

ŘSD tvrdí, že kamery nasadí pouze na rekonstruované úseky. Mimo nich se takto rychlost měřit nebude.

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků