ŘSD: „Chceme zdvojnásobit délku dálnic v ČR“

K 1. lednu 2005 bylo v České republice 546 kilometrů dálnic a téměř 55 tisíc kilometrů silnic. To znamená zhruba polovina stavu, kterého by chtělo Ředitelství silnic a dálnic dosáhnout.

V letošním roce je rozestavěno celkem šest dálničních tahů na území České republiky. Jejich celková délka je více než sto kilometrů. Na nedávné tiskové konferenci Ředitelství silnic a dálnic ČR to sdělil ředitel společnosti Petr Laušman. Rok 2005 tak přesvědčí všechny ty, kteří nejsou spokojeni s počtem nových dálničních kilometrů. Řidiči se tak mohou těšit na rychlejší a kvalitnější cestování po republice. Ještě letos v říjnu se otevře nová část dálnice D1. Řidiči se nově projedou i po pokračování dálnice D11 u Chlumce nad Cidlinou. Pro rok 2006 se počítá s uvedením do provozu nových dálničních kilometrů v okolí Hradce Králové, Ústí nad Labem a Plzně. Ve stejném roce se dočká spojení s hlavním městem i Hradec Králové. Až na malý úsek před Hradcem se dokončí dlouho očekávaná dálnice mezi Prahou, Poděbrady a Hradcem Králové.

„Ročně dostaneme od státu na údržbu a úpravy stávajících silnic a dálnic kolem 3 miliard korun, což je nedostačující stav,“ informuje generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman. „Potřebovali bychom podstatně více financí ze státního rozpočtu, aby byly všechny plánované stavby dokončeny včas,“ dodává Petr Laušman.

Jen výstavba dálničního úseku mezi Vyškovem a Vrchoslavicemi, jehož délka je 17,6 kilometrů, spolykala téměř 6 miliard korun.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků