ŘSD: „Chceme zdvojnásobit délku dálnic v ČR“

K 1. lednu 2005 bylo v České republice 546 kilometrů dálnic a téměř 55 tisíc kilometrů silnic. To znamená zhruba polovina stavu, kterého by chtělo Ředitelství silnic a dálnic dosáhnout.

V letošním roce je rozestavěno celkem šest dálničních tahů na území České republiky. Jejich celková délka je více než sto kilometrů. Na nedávné tiskové konferenci Ředitelství silnic a dálnic ČR to sdělil ředitel společnosti Petr Laušman. Rok 2005 tak přesvědčí všechny ty, kteří nejsou spokojeni s počtem nových dálničních kilometrů. Řidiči se tak mohou těšit na rychlejší a kvalitnější cestování po republice. Ještě letos v říjnu se otevře nová část dálnice D1. Řidiči se nově projedou i po pokračování dálnice D11 u Chlumce nad Cidlinou. Pro rok 2006 se počítá s uvedením do provozu nových dálničních kilometrů v okolí Hradce Králové, Ústí nad Labem a Plzně. Ve stejném roce se dočká spojení s hlavním městem i Hradec Králové. Až na malý úsek před Hradcem se dokončí dlouho očekávaná dálnice mezi Prahou, Poděbrady a Hradcem Králové.

„Ročně dostaneme od státu na údržbu a úpravy stávajících silnic a dálnic kolem 3 miliard korun, což je nedostačující stav,“ informuje generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman. „Potřebovali bychom podstatně více financí ze státního rozpočtu, aby byly všechny plánované stavby dokončeny včas,“ dodává Petr Laušman.

Jen výstavba dálničního úseku mezi Vyškovem a Vrchoslavicemi, jehož délka je 17,6 kilometrů, spolykala téměř 6 miliard korun.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků