RSC Raptor GT: supervůz s „wankelem“

Německá společnost Rotary Super Cars (RSC) odhalila model RSC Raptor GT. Má nabídnout ohromné výkony a minimální hmotnost.
RSC Raptor GT: supervůz s „wankelem“

Má jít o supersportovní automobil, jenž se bude poněkud lišit od konkurence. A je to pravda, ale kde začít? Třeba u karoserie. Ta je prakticky celá sestavena z uhlíkových kompozitů a skelného laminátu a využívá principu Variable Aerodynamic System. Nic nového pod sluncem, ale jde o díly, které jsou schopny měnit během jízdy aerodynamiku celé karoserie v závislosti na rychlosti a optimalizovat přítlak na nápravách.

Pod přední kapotou se má nacházet další specialitka v podobě spalovacího motoru Wankel s čtveřicí rotačních pístů a zdvihovým objemem 2,6 l, který byl vyvinut přímo u společnosti Rotary Super Cars s využitím sériové jednotky Mazda 13B MSP (netřeba dodávat, že právě Mazda má v současnosti s běžnou výrobou „wankelů“ zřejmě největší zkušenosti).

Model Raptor GT se má prodávat ve verzích GT S, RS, RSR a N-spec. V závislosti na provedení se bude lišit nastavení pohonné jednotky, a zejména pak počtem a velikostí přeplňovacích dmychadel. Navazovat na ně bude osmistupňová převodovka R-Shift vlastní konstrukce, jejíž hydraulický systém řazení má měnit stupně v časech od 25 do 35 milisekund. Výkon motoru bude začínat na hodnotě 500 koní (368 kW), pokračovat přes verzi 800 koní (588 kW) a vrcholit provedením 1 200 koní (883 kW), to vše při pohotovostní hmotnosti 1 100 kg. Ve výbavě Raptoru GT najdeme také aktivní řízení tlumení nebo diferenciál s elektronicky řízenou svorností.

Před volantem se nachází pár sedmipalcových monitorů, skrze něž může řidič samostatně nastavovat a sledovat jednotlivé systémy vozu¨. Mezi těmito obrazovkami najdeme pětipalcový analogový otáčkoměr s displejem zařazeného rychlostního stupně. Kromě Raptoru GT pracují nyní u RSC také na modelu s označením VelociRaptor (nemá se nijak podobat stejnojmennému vozu značky Hennessey!). Vyznačovat se má motorem uloženým před zadní nápravou, pohonem všech kol a výše zmíněnou osmistupňovou sekvenční převodovkou RSC R-Shift.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RSC Raptor GT
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků