Kapitoly článku:
Navigaci? To raději tempomat…
U dalších prvků výbavy už se vyplatí zvažovat. Investicí, kterou nemůžeme doporučit, je třeba navigace. Ty pevné, instalované už z továrny, auto dost prodražují, jsou častým cílem zlodějů a při následném prodeji cenu auta nijak zvlášť nezvýší.
Mnohem víc se dnes vyplatí sáhnout po přenosné navigaci, která pak funguje i v terénu, nebo po té v mobilním telefonu. Naopak hodně klesly ceny parkovacích senzorů nebo tempomatů a omezovačů rychlosti – tady už příplatek v řádu několika tisícovek doporučit určitě můžeme.
Třeba i menší vozy, které si hrají na „manažerské cestovatele“, nabízejí hlídače tempa už v základu. Příklad? Renault Fluence a jeho tempomat v kombinaci s omezovačem rychlosti už v první ze čtyř výbav, zvané Confort, za 274 900 korun.
Barva: stříbrná už není hit
Nejžádanějšími barvami u nových aut jsou podle registrací Svazu dovozců automobilů šedá a červená, následované bílou, modrou a černou. Móda se logicky promítá i do následných prodejů ojetin – ani v bazarech už se dneska na kdysi suverénně nejoblíbenější stříbrnou metalízu kupci tak neptají. Přesto právě s ní nabízí k prodeji auta nejvíc lidí. Výhodu ale mají ti nestříbrní.
„Barvami roku u ojetých aut loni byla šedá a modrá metalíza, následované základní pastelovou červenou. Nejméně oblíbená byla hnědá a nejvíce klesl zájem o vínovou,“ srovnává Daniel Harant z AAA Auto.
Trochu jiná situace panuje u terénních vozů – tam vede žebříček černá, nejméně oblíbená z těch jinak populárních je u SUV bílá. Při představě jízdy v blátě žádný div. Hlavní rozhodnutí, které v případě barvy stojí peníze, je rozštípnout, zda si vybrat metalický, případně takzvaný perleťový lak.
Všechna s metalízou vás přijdou na větší peníze – a jde o pětimístné částky. Samozřejmě i při opravách stojí metalíza víc než pastelová barva.
Zdroj: peníze.cz