Rozum vs. cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete o tom, jak výhodně auto za pár let prodáte. Poradíme, co se vyplatí.
Rozum vs. cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?
Seznam kapitol
  1. Nové hity: MPV...; ... a SUV
  2. Jaký motor zvolit?
  3. Než navigaci to raději tempomat; Stříbrná už není hit

Vězte, že až půjdete do bazaru – ať kupovat, či nabízet své auto – najdete tam nejčastěji model Škoda Fabia ve stříbrné či šedé metalíze s klimatizací a benzinovým motorem. Za loňský rok šlo o nejtradičnější vůz v Česku.

„Fabia je pořád v bazarech nejžádanější, její prodeje se v meziročním srovnání zase zvýšily, a to o devět procent,“ říká ředitel prodeje největšího z bazarů AAA Auto Daniel Harant.

Za Fabií v četnosti trůní další klasiky: Octavia, Felicia, dvojka Fordů Focus a Mondeo, Volkswageny Passat s Golfem, Opel Astra či francouzské evergreeny Renault Mégane a Peugeot 307.

„Největšími skokany byly loni modely Volkswagen Passat s nárůstem 45 %, Ford Mondeo s Peugeotem 307 s 37 % a Škoda Superb s 30 %,“ dodává Harant.

Je tedy jasné, že sáhnete-li po těchto modelech, prodáte je při dobré výbavě snadno dál.

Nové hity: MPV…

Čím dál víc jdou v oblibě nahoru vozy kategorie MPV (takzvané velkoprostorové), jako Renault Scénic, Citroën Xsara Picasso, Opel Zafira, Škoda Roomster či Fordy C-Max, Galaxy a VW Touran, máme-li zmínit ty nejžádanější.

Trend postupného nárůstu poptávky po vozech třídy MPV se opakuje poslední léta rok co rok. Meziročně rostou o víc než polovinu.

„Vysvitne sluníčko a poptávka po MPV vyletí. Svého vrcholu dosahuje v létě, což pak vyžene vzhůru ceny. Koupí v jiném období než v létě jde ušetřit až několik desítek tisíc korun,“ vysvětluje Harant. O prázdninách se logicky vyplatí prodávat.

Výhodou MPV bývá možnost odvézt až sedm lidí. I když využitím třetí řady sedaček se u mnoha modelů objem kufru redukuje do takřka nepoužitelných rozměrů.

„Zároveň je na místě připomenout, že místa pro cestující v třetí řadě jsou většinou vhodná jen pro děti. Prostor pro nohy je zde velmi omezený a dospělý člověk či odrostlejší potomek zde nebude chtít strávit déle než půl hodiny. Proto je vhodné vzít k nákupu celou rodinu a přepravní kapacitu vybraného vozu pořádně vyzkoušet,“ připomíná Harant.

Velké oblibě se těší modely, u nichž je možné nevyužitou třetí řadu sedadel úplně sklopit do podlahy. To nabízí například Opel Zafira, Citroën C4 Grand Picasso či Mazda 5. Odpadnou tak starosti s uskladněním vyjímatelných a většinou dost těžkých a neskladných sedaček.

… a SUV

Podobný růst poptávky – meziročně také víc než o polovinu – zaznamenávají rovněž vozy do terénu. Většinou jen do lehčího – ty jsou označené zkratkou SUV. Pro ně se Češi rozhodují především podle účelu, ke kterému budou vůz využívat.

Asi nejpodstatnější volbou při koupi SUV je rozhodnutí, zda sáhnout i po pohonu všech kol. Logika tomu velí, i když víc než terénními pracanty jsou dnes SUV spíš módní záležitostí, s nimiž často lidé jezdí pouze po městě.

Pro následný prodej ale čtyřkolkou nic nezkazíte a rozhodně ji prodáte dráž než dvoukolku. Příplatek za pohon 4×4 přitom není u mnoha nových aut nijak zdrcující, což je vidět třeba u vozů Kia Sportage, Škoda Yeti či Hyundai ix35.

 

 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nové hity: MPV...; ... a SUV
  2. Jaký motor zvolit?
  3. Než navigaci to raději tempomat; Stříbrná už není hit

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků