Rozloučení s třídou X? Němci řádně upravili neoblíbený pick-up Mercedesu

Nad Mercedesem třídy X se stahují mračna, německý úpravce Delta 4x4 se však i přesto rozhodl schopnosti pick-upu vyladit na další úroveň.

S pick-upem třídy X to podle nejnovějších informací z Mercedesu nevypadá zrovna dobře. Pracant se základem v Nissanu Navara a tučnější cenovkou se neprodává tak dobře, jak by si vedení značky přálo, a proto se již mluví o ukončení produkce bez vidiny nástupce. Na trhu je zatím „Xko“ dva roky, uvidíme tedy, jak dlouho ještě v nabídce Mercedesu vydrží.

Mercedes zvažuje ukončení výroby třídy X. Luxusní pickup má mrzké prodeje

Mercedes zvažuje ukončení výroby třídy X. Luxusní pickup má mrzké prodeje

Řeči o ukončení však nemají žádný vliv na německého úpravce Delta 4x4, který nyní ukázal kompletní balíček úprav, který z pick-upu dělá mnohem vážnější stroj určený do terénu. Klasicky došlo na zvýšení podvozku s novými tlumiči a pružinami, nasazena byla nová kola (nabízena ve velikostech od 17 po 23 palců) a samozřejmostí jsou pořádné off-road pneumatiky Cooper.

Úpravce vybavil třídu X i bodykitem, který karoserii rozšiřuje až o 100 mm, v závislosti na variantě a zvolených blatnících. Exteriér také doplňuje možnost trubkového nárazníku na přídi, dodatečného rámu nad korbou či LED světlené rampy, přičemž doplňková světla lze osadit rovněž na přední masku.

Nissan Navara prošel modernizací. Má lepší motory i zcela novou převodovku

Nissan Navara prošel modernizací. Má lepší motory i zcela novou převodovku

Ačkoliv sám Mercedes-AMG dříve nadhodil myšlenku výkonné a schopnější tovární varianty, s nejistým osudem třídy X tento krok asi nevyjde. Zájemci o podobě střižený pick-up od Mercedesu tedy musí volit externí úpravce. Vrcholem ovšem stále zůstává nejvýkonnější standardní motorizace X350d 4Matic, která používá vznětový V6 o objemu tří litrů, výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 550 N.m.

Pokud se budeme muset s pick-upem třídy X zanedlouho rozloučit, v případě Delty 4x4 aspoň půjde o rozloučení ve velkém stylu.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

včera | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků