Rozloučení s třídou X? Němci řádně upravili neoblíbený pick-up Mercedesu

Nad Mercedesem třídy X se stahují mračna, německý úpravce Delta 4x4 se však i přesto rozhodl schopnosti pick-upu vyladit na další úroveň.

S pick-upem třídy X to podle nejnovějších informací z Mercedesu nevypadá zrovna dobře. Pracant se základem v Nissanu Navara a tučnější cenovkou se neprodává tak dobře, jak by si vedení značky přálo, a proto se již mluví o ukončení produkce bez vidiny nástupce. Na trhu je zatím „Xko“ dva roky, uvidíme tedy, jak dlouho ještě v nabídce Mercedesu vydrží.

Mercedes zvažuje ukončení výroby třídy X. Luxusní pickup má mrzké prodeje

Mercedes zvažuje ukončení výroby třídy X. Luxusní pickup má mrzké prodeje

Řeči o ukončení však nemají žádný vliv na německého úpravce Delta 4x4, který nyní ukázal kompletní balíček úprav, který z pick-upu dělá mnohem vážnější stroj určený do terénu. Klasicky došlo na zvýšení podvozku s novými tlumiči a pružinami, nasazena byla nová kola (nabízena ve velikostech od 17 po 23 palců) a samozřejmostí jsou pořádné off-road pneumatiky Cooper.

Úpravce vybavil třídu X i bodykitem, který karoserii rozšiřuje až o 100 mm, v závislosti na variantě a zvolených blatnících. Exteriér také doplňuje možnost trubkového nárazníku na přídi, dodatečného rámu nad korbou či LED světlené rampy, přičemž doplňková světla lze osadit rovněž na přední masku.

Nissan Navara prošel modernizací. Má lepší motory i zcela novou převodovku

Nissan Navara prošel modernizací. Má lepší motory i zcela novou převodovku

Ačkoliv sám Mercedes-AMG dříve nadhodil myšlenku výkonné a schopnější tovární varianty, s nejistým osudem třídy X tento krok asi nevyjde. Zájemci o podobě střižený pick-up od Mercedesu tedy musí volit externí úpravce. Vrcholem ovšem stále zůstává nejvýkonnější standardní motorizace X350d 4Matic, která používá vznětový V6 o objemu tří litrů, výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 550 N.m.

Pokud se budeme muset s pick-upem třídy X zanedlouho rozloučit, v případě Delty 4x4 aspoň půjde o rozloučení ve velkém stylu.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek