Rozhovor s českými designéry: proč se vyrábějí nudná auta?

41 komentářů

da riva
27. května • 13:46

JAK MŮŽETE KRÁLE BRÁT JAKO DESIGNERA PROBOHA???!!!!!!! VŽDYŤ SE PODÍVEJTE, CO BYL SCHOPNEJ VYPRODUKOVAT ZA ŠÍLENÝ PATVARY!!!! VIZ. METALEX PLÁŽOVÁ HRANATÁ SRA... , 4DV CABRIO FELICIE S NESMYSLNYM PŘÍSTUPEM NA ZADNÍ SEDADLA ZNEMOŽNĚNÁ KUSEM VÝSTUHY DO TŘETINY DVEŘÍ, REBEL NOVA ,TATRA PRESIDENT - TO JE VRCHOL ABSOLUTNÍHO NEVKUSU!!! A HUŠEK? TEN TO POSRAL DESIGNEM BUDKY ČTYŘSTOVKY LIAZU JAK JENOM MOHL!!!!!!! ( PRO NEZNALÉ - LIAZ XENA - POSLEDNÍ PRODUKT Z MNICHOVA HRADIŠTĚ ).

PROSÍM VÁS, NEDÁVEJTE JÍM TAKOVOU DŮVĚRU!!!!!!!!!!!!!!!!!

ned
2. září • 22:19

A když už seš takovej king, tak Škoda Xena...a ne Liaz Xena... oki?

ned
2. září • 22:17

 Co máš proti Xeně? Je dost lidí, kteří za to auto dají ruku do ohně včetně designu...a já jsem jeden z nich... Až si za to sedneš, pak t teprve pochopíš...

pesekv
12. května • 10:00

Tak například pan Krán neudělal jen to plážové vozítko, to je výstření, a felicie cabrio - no zkuste to udělat jinak, ta výztuha tam musí být aby se to nekroutilo a když je to 4dv. tak jinam dát nejde, ono se to dobře kecá, navíc se ohlédněte na spoustu dalších projektů od pana Krále

dansk
26. února • 11:51

Zdá se, že původně zamýšlená diskuse o designu se s přibývajícími příspěvky zvrhla v diskusi o nedozírné "VW kvalitě" . Je vidět, že VW-filům rychle otrnulo; copak jste už zapomněli, kolik vozů stihl božský koncern svolat do servisů kvůli výrobním vadám jen od počátku letošního roku? A kolik loni? A předloni? Děláte, že o tom nevíte? A víte o tom vůbec? Neměli byste si radši také stoupnout do fronty u dealera a přemítat tam ? Nebo si rvát vlasy ? A co by na to řekl Jan Tleskač

A teď konečně o designu: u mě vítězí originalita, osobitost, "šmrnc" (a bezpečnost a spolehlivost, samozřejmě)  před uniformitou "juniorů", jankovitých tříválcových dvanáctistovek a jejich příbuzných, kteří se liší pouze logem na volantu a mezi předními světly . Ale kdo chce kam, pomozme mu tam. Howgh. 

XXL
25. února • 14:16

Trochu mne mrzí, že  tento článek jsem již četl jinde - konkrétně v časopise Týden, a to před několika měsíci. Je škoda, že redakce na fakt, že se jedná již o publikovaný materiál, neupozorní. Jinak proti obsahu rozhovoru nic nemám, je celkem zajímavý ...

Tomáš Votruba
25. února • 14:26

O tom, že byl článek již publikován v časopise Týden, samozřejmě víme. Manfred Strnad jej ale psal jak pro AutoRevue.cz, tak v poněkud v upravené podobě pro Týden, a to prosím zároveň. Článek jsme mohli vydat zároveň s Týdnem, dokonce i dříve, bohužel se v dřívejším termínu do vydání nevešel. Proto bych ho nenazval převzatým, Stejně tak by pak totiž mohli oponovat čtenáři ze strany Týdne. Obě periodika mají navíc úplně odlišnou čtenářskou cílovou skupinu. A ty části čtenářstva, jež se stírají, přece nikdo k opětovnému čtení článku nenutí  

XXL
25. února • 15:26

Díky za reakci a vysvětlení. Pěkný den.

Petr
25. února • 10:47

Ano, již několikrát jsem i na těchto stránkách prohlásil, že se mi německá auta nelíbí a nepovažuji je ani za nijak mimořádně kvalitní. Auto, to je vždy velká investice a musí mít něco mnohem víc, než strohost a účelovost. A tady jsou francouzští a italští výrobci nepřekonatelní. Líbí semi, že je Renault tak nebojácný. Líbí se mi nádherné a osobité Alfy. Jaká je to radost vidět takovýto vůz mezi tuctovými a nic neříkajícími VWm, bez ducha, bez nápadu. Jsou to jenom takové plechovky na kolech.

Petr
25. února • 12:12

Chcete říct, že Renault děla kvalitnější auta než VW. Zkuste se zeptat několika majitelů meganů a golfů, kdo má více závad a jednoznačně Renault propadne.

VW ví moc dobře co děla, když prodává auta  podle Vás "bez" ducha. Podívejte se na počet prodaných kůsů v jednotlivých řadách u VW a Renaultu. Účelová auta se budou pořád dobře prodávat. Automobilky živí počet prodanách kusů a ne na první pohled krásná auta o  kterém si každý řekne, že je pěkné, ale si ho nekoupí

 

Petr
26. února • 8:14

Sám jsem byl 3 roky majitelelm VW Golf III, 1,8 benzín. Pořídil jsem si toto auto jako nové v roce 1995. Můžu zcela upřímně říct, že takového zmetka jsem ještě neměl. Ale já jsem nediskutoval o kvalitě aut. A tyto příspěvky jsou o designu!! A pokud jde o kvalitu německých auto obecně, nemám o nich valné mínění. A statitiky poruchovosti to jenom dokazují. Vy asi trpíte fetišem německého zboží, tak jako mnoho jiných. Takže pokud bych měl odpovědět na vaši otázku přímo - ano , jsem přesvědčen (a z vlastní zkušenosti), že Renault je kvalitnější než VW.

Pokora
2. května • 13:25


  1. Lidi kupte si pořádnej americkej parnik a pak zjistíte v jakých jezdíte křapíkách.Německé auta nevyjímaje.Mám Chrysler voyager už bych do ničeho jiného nevlez.Svezl jsem se v Audi A8 byl jsem velice zklamaný.Američany nepreferuju ale jejich auta rozhodne.Vyzkoušejte a změníte názor.Veškerý evropský auta nestojí za nic.Kdysi jsem měl novou Toyotu carinu E jedna závada za druhou.Německý TUV je neobjektivní.A na škodovce je český jen znak jinak je to ryze německé auto.Takže škodovku neuznávam.

 

giussepe
25. února • 13:21

Pane kolego existují jisté tabulky spolehlivosti a moc mě mrzí, že jste je zřejmě ještě asi neviděl. Vaše německá kvalita nedopadá ani zdaleka tak dobře jak by měla je na stejné úrovni francouzských značek a až hodně hluboko za japonci.

 

Ale nemyslím že by měl vzhled vozu nejaký zásadní dopad na jeho kvalitu.

Každopádně konkrétně VW a jejich strategické rozložení trhu ( extravagantní vozy/ usazené) mi přijde dosti uhozené za každou cenu pobrat co nejvíce trhu a potom z toho vzniká (alespon pro mě a vím že je ro subjektivní názor ) paskvil jako je nový seat ibiza .  

Petr
25. února • 14:08

Ano tabulky spolehlivosti hovoří jasně, vy jste zmiňoval pouze italské a francouzské značky o japonských nebyla řeč. Myslím si, že Francouzi o spolehlivosti golfu mohou jenom snít

Stáří 1 až 11 let :

16. VW golf / bora

53. Renault Espace

64 Renault Twingo

66 Alfa Romeo 156

73 Renault megane

73 Renault Laguna

96 Alfa Romeo Spider

Takže plechovky na kolech vyrábějí asi Francouzi........

 

mYchal
25. února • 15:37

Co to je za divnou tabulku? 11lety Megane? Kdo ho kde videl, kdyz se zacal delat v roce 95? Nebo snad porovnavate 11lety auta s rocnimi? Tam bude hrat jasne prim rocni auto, at ho vyrobil Petr nebo Pavel... Mily pane, ve sve zaslepenosti michate jablka s hruskami. Vezmete-li dostatecne relevantni pruzkumy - treba nemecky TÜV, deli se tam auta podle cetnosti zavad do kategorii 1-3 roky, 3-5let, 7-11 let...

A podivejte se taky na vysledky jinych aut nez golfu - jak treba dopadl Passat, jak Oply  - nic moc.

Kdybyste nevedel, kde najit vysledky pruzkumu TÜV, uverejnil je napriklad posledni Svet motoru.

Nejdriv si prosim opatrete vecne argumenty a pak diskutujte.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
25. února • 15:52

Pardón, mám tam překlep, jedná se o stáří 1 až 3 roky a samozřejmě, že moje tabulka pochází z  TÜV. Když jinak nedáte tak porovnáme stejné třídy u Renaltu ( když se vám tak líbí  ) a u VW, abychom nemíchali hrušky s jablky.

Takže

malé vozy :

43 VW Polo, 78 Renault Clio

nižší střední :

16 VW Golf, 73 Renault Megane

střední

56 VW Passat, 73 Renault Laguna 

 

Je mi líto, ale statistika je neúprosná............

 

Ajvn
3. března • 15:39

Vami uvadena statistika je z jednoho duvodu VELMI nepresna, az cilene zavadejici. Podivejte se dobre na vozovy park v zapadni Evrope, v zemich, kde muze TUV sbirat data pro sve statistiky. Zjistite, ze napr. v socialne slabsi Francii jezdi francouzske vozy mnohem vice let, nez je tomu na vychode ;) v SRN, kde se auta "toci" rychleji a kde velka cast techto uz "nechtenych" nemeckych vozu putuje na vychodni trhy ojetin, kde uz ale do TUV statistik nezasahnou. Nechci zpochybnovat kvalitu japonskych vozu, ta je vyhlasena, ale tocit se nad rozdilnymi cisly u FR a DE vozu je humorne.

A propos ... muzeme spekulovat, jestli je to silnejsi kupni silou Nemcu, ze si mohou dovolit koupit novejsi vuz ... nebo jestli je to tim, ze nemecke auto po par letech je opravdu zrale dat hodne rychle pryc na vychod, nez se to rozsype.  Ukazte mi, kolik ob verzi starych VW Polo jezdi v Nemecku .. a kolik dnes uz STARYCH jednickovych Clii jezdi ve Francii. Jasne vedou Frantici. Holt francouzska technika urcite neni bez much, ale funguje.

giussepe
26. února • 12:39

První věc  -  zmínil jste pouze hodnocení podle pořadí a nikoliv procentuelní výsledky , které nejsou vůbec velké!!! a další věcí je že golf je jednoznačně nejlepší nejméně  poruchový ze všech modelů VW

Moc se těším na výsledek letošních tabulek po tom co VW uznal výrobní vadu u dvou svých motorů !!!

Petr
26. února • 8:19

Mrzí mě, že takový fašistický fanatik má stejné jméno jako já. Jdi do prdele s tím svým němectvím. Prušáci vyrábějí šmejdy bez ducha, bez nápadu. Jsou to tak falešná auta jako je německý pohled přes ty jejich zrazavé řasy na očima.

Petr
26. února • 9:08

Seš chudák, na to se nic jinýho říct nedá............

Martin
25. února • 16:59

No to asi je neuprosna, ale Vam prijde, ze to ze je Passat 53 a Laguna 73 je nejaky rozdil. Znamena to, ze auto (velmi drahe) je na 53 spickova kvalita a na 73 je to smejd? Podle me jsou oba prumer az podprumer. Ano statisticky je nemec trochu lepsi nez frantik, ale zadny velky rozdil to neni. To same Polo a Clio, rozdil mezi Golfem a Meganem je markantnejsi. Pak uz ale i hraje roli, jak dlouho se uvedeny typ vyrabel a jak stary byl apod. Nicmene asi se shodneme, statistika je neuprosna. Nemci jsou pouze prumerni a zadna extra kvalita. Muzete se treba juknout jak dopadl Sharan

Yaroukh
25. února • 18:07

Snaha o bagatelizovani rozdilu 17 mist je vskutku usmevna a samozrejme marna - cisla jsuo cisla ... (a to jste si vybral ten nejmensi rozdil)
Francouzi jsou na tom s kvalitou hure, a vy s tim nic nenadelate.

Šranki
25. února • 21:41

Hadate sa tu o nejake trapne miesta v rebricku, ktore vobec nie su podstatne. Vobec sa v tom rebricku nehovori o pocetnosti poruch. Takze je dost mozne, ze auta v prevej desiatke budu mat (tipnem si) 5 - 10 poruch za sledovane obdobie a pri autach trebars na miestach 30. - 40. bude rozdiel v poruchach len +- 3. Tym chcem povedat len to, ze dve auta  ktore sa odlisuju povedzme 2 poruchami mozu byt v rebricku od seba dost vizdialene ale realne budu na tom v podstate rovnako.

Takze dajte sem kompletne statistiky alebo  sa na to jednoducho vykaslite. Toto nie je ziadna hitparada na MTV.

Yaroukh
26. února • 8:03

To, co pisete, je samozrejme nesmysl - nejedna se o nejaka "dve auta" a "dve poruchy", ale od kazdeho modelu je tech testovanych vozu vice. A i kdyby to dve auta a dve poruchy byly, porad by to byly dve poruchy, ktere jeden vuz mel a druhy ne.
Ale pro jistotu jeste jednou - v testech TUV se hodnoceni neucastni od kazdeho modelu/typu toliko jeden vuz. Konkretnejsi udaje najdete ve clanku, ktery informoval o tom, ze TUV vyhodnotilo Ford Focus jako nejkvalitnejsi vuz mezi 1-3 roky starymi "ojetinami"; byla tam nastinena metodika. Ten clanek se myslim objevil tady i na konkurencnim serveru www.auto.cz ...

Petr
25. února • 17:25

Sharana jsem neuváděl záměrně, protože dopadl hůře než Espace. Každpopádně, každý nechť si koupí auto dle svého gusta a když s ním bude spokojen a bude se mu líbit, tak jde každá statistika stranou.

Btw, docela zajímava je statistika zmetkovosti aut dle dne výroby v týdnu a naprosto nejhůře vychází pondělí. To asi všichni ještě chrněj po víkendu.... U Škodovky se to dá celkem jednoduše zjistit z výrobníhio čísla, pokud máte nějakého známeho u prodejce.

 

 

Martin
25. února • 17:43

Asi tak, kazdy si koupi to svoje, ja jezdim Italem a neresim to

Yaroukh
25. února • 18:08

Od popirani horsi kvality francouzskych aut je to k "neresim to" celkem posun.

pepan
25. února • 13:39

giussepe: jestli ibize řikáš paskvil prozraď mi které auto je teda podle tebe skvělí?

Jinak podle mě je fabka dobrá jen kdyby měla motor 1,2 12V už pod kapotou a vkusnější interiér - podle mě a podle spousty jiných subjektivních ohlasů jsi myslim ,že škodovka by měla trošku přidat.

a ještě malá poznámka k tomu trhu - tady se dycky prodá nejvíc škodovek  od pojištění začínaje přes náhradí díly a servisem konče zůstává nejvýhodnější koupí - jinak když jsi porovnáš výbavu jak motor tak další doplňky tak třeba s ibizou vyjdou nastejno (no ibiza vyjde levněji - má lepšímotor).

 

 

giussepe
26. února • 13:02

Jinak s škodovkou je t o úplná pravda mám je kluky Mladoboleslavský celkem rád ale přidat by měli!!! Pokud srovnám cenu Fabie a např. Clia nebo Punta je již nyní s výbavou(4xair. , ABS, el.ovládání oken v předu,..) dražší a potom clio nebo punto nemá 90% populace a člověk se alespoň trochu odlišuje

 

Těším se na Fabia WRC asi se ovšem někdy dočkám to je ve hvězdách

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pepan
26. února • 15:15

Je fakt že u ibizi se světla povedly (mě se líběj i ty zadní) ,třeba citroen se mi zdá vysokej a kulatej  (ale holt to je trend - auta se budou zvyšovat ) souhlasim s tou audinou,  to je klasika bez extravagance(teď mě tu ukamenujou,že audi nemá žádnej novej nápad a jejich design stojí za prt) prostě holt každýmu se líbí něco jiného a vo tom to je :o)

Osobně se mi líbí BMW 3 řada to je prostě auto jak má bejt. Jenom jsem zvědavej ja bude vypadat nový opel astra - asi půjde ve šlépějích konkurence..

 

giussepe
26. února • 12:49

Ibiza má relativně pěkný "kukuč" ovšem boční proporce jsou dosti  nevyvážené a světla v zádi jsou až příliš vysoko vnitřní design je celkem ok

Dejme tomu s Alfou 147 která je propracovaná do nejmenších detailů se to srovnat rozhodně nedá!!! a jsem si vědom toho že tam zpracování nemá stejnou kvalitu.

Nový Nissan Micra je rozhodně zdařilejší dále pak Citroen C3...

Z koncernu VW je pro mě mno´hem přijatelnější nové A3 . Jinak mimochodem Audi je pro mě osobně velmi přitažlivá značka tím ,že si na nic nehraje!!! Aute mají pořád stejný styl a nové Audi Pikes Peak je překrásné

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pesekv
12. května • 9:49

výstřednosti se hned okoukají a pak to nikdo nebude chtít, Micra je podle mně houska na kolech stejně jako C3

giussepe
24. února • 9:34

Rad bych vedel co je podle novinaru odvazane auto pokud prijde Renault s Meganem kazdy hned kritizuje nesmzslnost zade spatny kufr jiste ze to je extrem ,ale design vzdy alespon trochu omezuje uzitnou funkci ale dava autu dusi !!! coz spousta lidi od VW proste asi nikdy nemuze  pochopit

Toast
26. února • 18:38

Kdyby byl design Méganu hezkej, tak se dá malej kufr přežít, ale když je to hnusný a ještě se do toho nic nevejde tak je to auto na nic. Ono je taky asi dobře, že to lidi od Volkswagenu nechápou, protože jejich auta vypadají stále jako auta a ne jako hybridy jako např. nový Mégane, BMW 7 nebo nová pětka. A navíc u Volkswagenu se asi nepotřebují pouštět do extrémních stylistických kreací, protože jejich auta se prodávají výborně. A když se prodávají, tak se asi zákazníkům líbí.

jarda v
5. března • 18:18

nova sedma se mi nahodou moc libi. videl jsi ji vubec jinde nez na obrazku?

Toast
5. března • 19:05

Nejen viděl, měl jsem tu "čest" v ní týden jezdit (740i). Tenhle krám bych nechtěl ani omylem. Místa na zadních sedadlech je zoufale málo, pokud vepředu sedí osoba vyšší než 175cm, já mám 183cm, ať jsem zadní sedadlo nastavoval jak chtěl, kolena byla otlačená, když jsem toho chudáka před sebou odmanévroval ovladačem na zadní z obou středových "kredencí" trochu dopředu, neměl zas kam dát kolena on. Kufr je díky extrémně vnořeným podběhům velký jako u Fabie sedan, středová kaplička s displejem skoro není vidět a kombinovaný kotouč-joystick na přední středové kredenci je prakticky k ničemu, ovládání rádia a navigace je přes něj nepohodlné a dostat se z jedné funce přes vyšší položky menu do jiné vyžaduje osobní asistentku.Nakonec jsem jej používal jen pro hru s nastavováním tuhosti podvozku. Šestirychlostní nepovedený automat degraduje motor na dynamiku třílitrů se spotřebou dvanáctiválce, řadí zoufale pomalu. Pohon zadní nápravy je elektronikou tak překontrolován, že vám na vlhké nebo kluzké silnici  ujede při rozjezdu i oltcit. A mohl bych vyjmenovat řadu dalších problémů, nedotažeností a nesmyslů. Nemůžu než prohlásit že proti staré dobré sedmičce je tohle auto zpackaná obluda.

Dusan
13. března • 20:37

740 uz neexistuje. 735 nebo 745, nic mezi tim ...

Martin
24. února • 13:19

Je to tak. Asi by nejradsi, abysme vsichni jezdili v tom samem . Ale ono je to asi i o mentalite. Nemci maji radi presnost, ucelovost, proste zadne emoce. Auto je neco co me odveze od A do B. Jizni narody maji zase radi design, atraktivitu a asi u tu dusi co pisete.

miroslav.kucera
24. února • 19:26

Naprosty souhlas. Fabie je velmi pekne auto, ale panove, ten interier... Opravdu neuveritelne stroha hruza!

Petr Broža
25. února • 13:04

Třeba se líbí stohost interiéru německých aut - záleží na vkusu, nikdo vám přec fabku nenutí

Martin
25. února • 16:53

Ale Petr, prece vis, ze Skodovky se u nas kupuji ze zcela jinych duvodu, nez ze by nekdo vybiral auto pomerem cena, uzitna hodnota a treba design. Velka vetsina kupujicich kupuje skodovku, protoze jsou na to zvykli, proste tradicni bludy, jako levny servis, levny provoz a ja nevim co jeste. To je bez debaty, kdyby mela Fabie palubku z polystyrenu, nic to nezmeni . Ostatni auta VW mi neprijdou tak chuda, treba polo ma docela hezky interier a docela me oslovilo i modre podsviceni.

Doporučujeme

Články odjinud