Rozhovor: „Rychlost se neměří kvůli nehodovosti, jde o výnosný byznys“

poinghudts  |  23. 09. 2013 07:26

Rozhovor s partickou curacku a jedne picinky

Odpovědět  |   | 
ALEJIR  |  23. 09. 2013 07:33

Naopak ty vulgarní trotle, oni věnují svůj čas boji za majoritní část uživatelů silnic.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  23. 09. 2013 07:55

ze by cyklobuzna?

Odpovědět  |   | 
honza  |  23. 09. 2013 08:18

ty jsi ale chudak.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  23. 09. 2013 08:28

Můžeš resp.jsi schopen to nějak rozvést? Docela by mě to zajímalo.

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  23. 09. 2013 09:53

Ano, chápu, že sluníčkovým lidem z Automatu se normální selský rozum a pravda nehodí do krámu, nakonec když vám dojde těch pár naučených "argumentů", tak nastupuje vulgarita. Typické chování lidí, co "chtějí lepší svět"... např. když člověk odmítnul podepsat Automatu nějakou jejich nesmyslnou petici, tak hned dostal agresivně vynadáno, že nepodepsal... Tvůj příspěvek hovoří naprosto za vše, co jste zač.

Odpovědět  |   | 
.  |  23. 09. 2013 07:53

A on si snad někdo myslí něco jiného? Všichni víme, že se měří pouze kvůli výpalnému, aby bylo na chod úřadů. Fízlování by se mělo zakázat zákonem.

Odpovědět  |   | 
Jenda  |  23. 09. 2013 09:24

Souhlasím i nesouhlasím.

1) Cyklistů je v Praze málo, většina z nich kolo ani nevytáhne, protože se v té dopravní džungli bojí. A udělat jako referenční bod cyklojízdu je jako poměřovat Vánoce s vánočními trhy na Míráku - na všech stáncích je Santa Klaus, tak Ježíšek není a máme tu vládu Santa Klause. Podporovat cyklistiku ano, ale s rozumem. Ne aby se zavíral jeden jízdí pruh na magistrále, kudy autem denně projede 50 000 aut pro to, aby pak tudy projelo v létě 20 000 cyklstů a v zimě nikdo.

2) Parkovací zóny jsou zapotřebí, ale ne plošně. Na každém parkovišti by měly být místa vyhrazená jen pro rezidenty, ale ne aby naopak v celé čtvrti bylo pár míst placených pro nerezidenty. Ukázka je krásná třeba na Vinohradech - rezidenti ráno ve svých autech odjedou pryč a jejich místa zůstávají buď volná nebo je zabírají auta firemní s extrémně draze zaplacenou kartou, či auta stojící tady na černo. Ty se rekrutují z těch, kteří přivážejí/odvážejí zboží a služby. Ti jsou na tomhle systému pak biti. Večer přijedou rezidenti, kteří jen vymění ta auta, která zrovna odjela. (pracoval jsem ve Slezské ulici, takže mám zkušenosti z první ruky).

3) Měření radary a vůbec pokuty byly, jsou a budou pouze šikanou ze strany policistů. Jde o extrémně výdělečnou činnost. Vždyť v půlce srpna vyšel článek na idnesu, že Praha do té doby vybrala na pokutách 25 milionů. A to je hodně solidní částka. Menší města z pokut žijí. Můj spolužák ze střední školy dělá měšťáka v nejmenovaném středně velkém městě na Ústecku. Mají ústní příkaz zkasírovat řidiče každý měsíc o určitou částku (před asi deseti lety to bylo 17 000 Kč), jinak nedostanou prémie. Oficiálně nebo dokonce na papíře to nikdo samozřejmě nedá.

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  23. 09. 2013 10:01

Dobře napsáno. V Brně to městapo praktikuje tak, že má několik míst, kde odtahují/botičkují nonstop, takže jejich činnost spočívá v tom, že každý den si objedou "kolečko" a mají vyděláno - že za rohem stojí zaparkované auto tak, že trolejbus ho objíždí na centimetry jim nevadí. Jedou prostě svoje. Zatímco skutečně nebezpečné parkování většinou neřeší (stačí k tomu trošku zajímavější registrační značka auta a má pokoj) - primárně se vybírají řidiči "odjinud" a firemní auta. Ono kdo bydlí na Pekařské nebo jezdí třeba na kraj Veveří by mohl vyprávět. A jak se tu legalizovaly odtahy soukromou (městskou) firmou? V každé odtahovce se vozí měšťák, aby to rychleji kasírovalo a hlavně se auto stihlo odtáhnout během 5 minut, protože jinak by ho mohl řidič včas odparkovat třeba hned po vyložení nákupu apod. Případně se slečinky od mětské schovají za roh, počkají až odejtete s věcma a pak statečně začnou fotit a dávat lístečky místo aby to řešili rovnou, asi se bojí?

Odpovědět  |   | 
Lagarto  |  23. 09. 2013 10:10

Dívám souhlas a dodávám:
ad1) je třeba vidět vícero skupin uživatelů: chodci, MHD, zásobování, individuální automobilová doprava (IOA), cyklisté, atd. Vítám cyklostezky a další opatření (např. pruhy pro MHD, stání pro zásobovací a kurýrní vozy) kde je to možné a vhodné, ale stávající trend malování stezek vždy a všude je nesmysl. To co provedli např. v Karlíně na čtyrproudovém Rohanském nábř. kam svedli celou dopravu z rezidentního Karlína je síla. Cyklopruhy se tu proplétají a křižují a nikdo tomu nerozumí. Proto taky v místě žádný cyklista nejezdí. Přitom prostoru tam bylo na vybudování stavebně oddělené stezky mimo silnici dostatek.
ad2) neznám jiné větší město v EU, kde by parkovací zóny byly takto masivní a zasahovali i mimo vlastní centrum (downtown). Pak zcela totiž přestávají fungovat pro regulaci a začínají jen vadit a škodit všem a hlavně provozu a zásobování.
ad3) materiální podstata přestupku (tedy reálné ohrožení či omezení práva jiného) nikoho nezajímá - jen to formální porušení byť o pár km/h. Přitom kdekoliv jinde v EU nemám problém kdykoliv vědět kolik mám jet, jen v ČR kde máme prý moc značek, občas tápu, protože je to celé nelogické a protože nejde o to aby řidič věděl, ale abychom ho nachytali a on zaplatil...

Odpovědět  |   | 
MP  |  25. 09. 2013 15:54

ad 1) - vysvětlení k Rohanskému: ze strany cyklistů jde o typický příklad neschopnosti a mrhání penězi. O kousek dál, paralelně vede cyklostezka podél Vltavy, bez aut a téměř bez chodců. Každý jede tam, téměř nikdo tudíž nejezdí po čtyřproudovce i když tam má pruhy. Tzn. zbytečná komplikace pro všechny kromě stavební firmy.

Jinak obecně: jezdím do práce na kole (stejně jako když vezu rodinu tak jedu autem), s cíly a prostředky Automatu se neztotožňuji, ale když si přečtu paušalizující příspěvky okolo je mi z lidí smutno. Ta skupinka o které je článek dle rozhovoru (jinak je neznám) působí úplně stejně jako lidi z organizací o kterých píší. Prostě se přiživit (když ne teď tak někdy v budoucnu) na jedné skupině účastníků provozu na úkor jiných. Je jasné že v přímém rozhovoru budou používat "ušlechtilé" cíle, ale když to srovnám se jasně definovaným billboardem nemůžou se divit kam si je někteří rovnou zařadí.

Nechápu co mají řidiči proti cyklopruhům. I tak je jejich jízdní pás nadstandardně široký a umožňuje v 90% rychlejší jízdu než jaká je ve městském provozu přiměřená. V místě kde prostor není jsou jen piktogramy které cyklistovi žádná práva nedávají, tak o čem ty věčné spory? Všichni by měli zkusit Londýn s jeho šířkou pruhů, to by se lidi divili o čem řízení ve městech je

ad 2) zóny nejsou nic jiného než jen vyvádění peněz do soukromých rukou. Osobní názor.

ad 3) je zajímavé jak je každý znalec na to kde by se kolik mělo jezdit. Z profese statika se běžně setkávám s tím jak jsou lidé tímto "syndromem" postiženi a nenapadne je uvažovat v širších souvislostech. Na druhou stranu řada rychlostních omezení opravdu nedává smysl (?), o sjednocení nemůže být řeč. Když mám na Evropské (čtyřpruh, v podstatě radiála) po každých 200m jinou omezenou rychlost, těžko se hledá logika. To samé padesátky před přechodech na hlavních tranzitních a radiálních tazích kvůli nelogicky umístěné zastávce autobusu. Všem kromě přepravce by vyhovovalo kdyby ty busy jezdili rovnou do přilehlé čtvrti, ale to radši nikdo nechce vidět a všichni jsme na sebe naštvatní.

Odpovědět  |   | 
Johny HD  |  23. 09. 2013 14:01

Že měšťáci musí každý měsíc odevzdat určitou částku na pokutách, je obecně známé věřejné tajemství. Bydlím na Vinohradech a zažil jsem situaci, kdy měšťák ve 3 ráno strkal pokutový blok za stěrač, zatímco ve vedlejší ulici hněďáci kradli měděný okap a on i na upozornění nezakročil, pouze zavolal "pohotovostní" autohlídku, která přijela za 20 minut a pochopitelně nenašla ani menšinu, ani okapy. Co se týče zón, já osobně je vítám, protože do té doby nebylo možné v okolí bydliště zaparkovat, jelikož díky blízkosti metra byly ulice plné dojíždějících venkovanů, přes týden za prací, o víkendu za nákupy. Takhle když přijedu a není místo, vždy se najde někdo nerezident, zavolám odtahovku a do 15 minut mám zaparkováno.

Odpovědět  |   | 
Nikoloki  |  23. 09. 2013 15:16

Hlavně uvítejte rezidentní zónu i ve chvíli, kdy kvůli ní nebudete moci zaparkovat u nemocných rodičů v Kolíně

Odpovědět  |   | 
Vidlák  |  23. 09. 2013 15:38

To, že voláte odtahovku, když chcete zaparkovat před domem místo za rohem, vypovídá o vašem charakteru.

Odpovědět  |   | 
st  |  23. 09. 2013 15:56

Co se týče parkovacích zón tak si dovolím s Vámi nesouhlasit. Chápu, že je nějakým způsobem potřeba regulovat parkování. Pochopil jsem, že modrá zóna je dobrá na Praze 1 ale k čemu je dobrá třeba na Žižkově? Chápu, že po zavedení zón pro rezidenty se objevila spousta parkovacích míst. Na druhou stranu toto zkomplikovalo životy spousty lidí. Jen si vezměte takový případ. Bydlíte v jedné parkovací zóně, ale rodiče, které potřebujete pravidelně navštěvovat máte již v zóně druhé... a takových příkladů by se dalo najít více.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  23. 09. 2013 14:51

1) souhlas

2) naprostý nesouhlas. Podle mne jsou parkovací zóny nesmysl, ale dodám, že ještě větší nesmysl je zvyk dělat si z ulice vlastní parkoviště. Silnice je veřejný prostor, kde má právo se pohybovat kdokoliv a ne, že si nějaký vykuk zabere 2x5m pro sebe a jeho auto tam stojí skoro nonstop. Jaký je rozdíl, kdyby si tam postavil zděnou garáž, na cizím pozemku? Ať si rezidenti udělají garáž nebo stání na vlastním pozemku. A ti, kteří dojíždějí do práce a parkují celý den v Praze na ulici, jsou na tom stejně. Je jedno, že se tam auto střídají. Je to obecně nespravedlivé a dotování těch, co tam stojí, úplně stejně, jako Rath zavádí jízdné zdarma pro školáky, nebo zemanovci přišli s návrhem cestování vlakem zdarma mimo špičku. Je to populismus, všichni si na to zvykli a nechtějí přijít o své výhody.
Prostě bych zavedl parkování na kdysi dávno často používané parkovací hodiny, doba stání třeba 2 hodiny, což stačí na to, aby si někdo zajel do restaurace na jídlo nebo do obchodu něco nakoupit nebo dojel někoho navštívit. Je to dopravní obslužnost. Ale ulice není náhrada garáže.

Odpovědět  |   | 
F  |  30. 09. 2013 22:57

Souhlasím s jednou výhradou - rád bych viděl kde by se vzalo 20.000 cyklistů. Nedokážu si představit že by ke mně přijel zástupce partnera v kvádru na kole - ze kšeftu by asi nic nebylo. Nebo třeba technik (třeba z UPC) - kam by si asi dal nářadí?! Idylické obrázky řemeslníků na kole jsou hezké, jen jsou z minulého století a z vesnice, ne z milionové metropole.

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  23. 09. 2013 09:51

Perfektní rozhovor s lidmi, kteří dělají něco užitečného (nejen) pro řidiče, kteří se stali za poslední 2-3 roky lovnou zvěří nejen městapa a dopravní policie, když potřebuje vykázat činnost a ukázat "piráty" aby měla na nové hračky, ale zejména profesionálních aktivistů, jejichž nejkřiklavnějším špatným příkladem je právě Automat v Praze, ale začíná se to rozlézat i do Brna, ČB, Plzně apod. Holt Automat zpracoval know-how, jak si bezpracně vydělat peníze (12 zaměstnanců na plný úvazek mluví naprosto za vše...) a za podpory pár alternativních tleskačů či naivních studentů a studentek, kteří chtějí to "lepší město" (ale jen pro sebe) omezují většinu ostatních občanů, kteří se živí poctivě a ne dotacemi a jen chtějí se třeba dopravit do té práce, když MHD není alternativa. O kolu - sezónní a rekreační záležitosti ani nemluvě.
Jen se mi zdál trochu zaujatý redaktor, který se ptal, což je na automobilovém serveru poměrně zajímavé, ale dejme tomu.

Odpovědět  |   | 
M!  |  23. 09. 2013 10:29

Huráá, konečně rozumné sdružení pojmenovalo nahlas co se děje. Jsem zvědav jaká bude další reakce státní správy, auto*matů a podobných. Ti si přece republiku rozvracet nedají
Držím palce!

Odpovědět  |   | 
cabman  |  23. 09. 2013 11:51

V našich zeměpisných podmínkách nemá cyklistika za prací význam - třetina roku je sních a třetina roku prší. Mnohem praktičtější je udělat jízdní pruhy pro autobusy ... .

Odpovědět  |   | 
...  |  23. 09. 2013 12:43

A jeste lepsi je udelat jizdni pruh pro auta.

Odpovědět  |   | 
janecekk  |  23. 09. 2013 21:36

Což ovšem moc neřeší smog a špatné parkování ve městě ... chápeš?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  23. 09. 2013 14:12

Nemluvě o tom, že zaměstnavatel potřebuje ráno zaměstnance odpočatého a ne vyflusaného po 15 km jízdy na kole.

Odpovědět  |   | 
janecekk  |  23. 09. 2013 21:38

Podle mě je jízda do práce na kole utopie. Jak říká kolega nahoře, dvě třetiny roku to pro většinu lidí prostě nejde a tu poslední třetiku kdy je teplo jak v pekle by si musel dát zaměstnanec před prací sprchu a mít věci na převlečení.

V našich krajích je to opravdu okrajová záležitost a nejvíc ji prosazují prodejci kol a stavitelé zlatých cyklostezek ... .

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  23. 09. 2013 13:02

Cyklistika začíná být problémem i na malých městech. Například u nás se také postavila cyklostezka za evropské peníze. Na první pohled bohulibá činnost. Ale - cyklostezky vedou po cestách, které například slouží i jako příjezd k domům a zahrádkářské kolonii. Fajn, majitelům dá město výjimku, ale když k nim má přijet návštěva, musí buď riskovat pokutu nebo auto odstavit ve městě a riskovat že mu ho vykradou cikáni....
Vrchol tomu dala nová cyklostezka postavená na cestě, která spojuje naše město s blízkým sousedním a kudy se naprosto běžně a často chodí. Dokonce tudy vede značená turistická stezka. že se prašná polní cesta vyasfaltovala by se dalo vzít jako plus. Jenže hotová cyklostezka byla osazena značkou "stezka pro cyklisty" a to znamená že je určena výhradně a pouze pro cyklisty, chodec na ni nesmí podle zákona ani šlápnout! Paradox totiž je, že když půjdete po frekventované silnici první třídy a dodržíte zákon - tedy chůze po levé straně po krajnici, podle zákona je vše v pořádku. Pokud ovšem půjdete po stezce pro cyklisty, kde projede jedno kolo za čtvrt hodiny, pácháte přestupek! To by stezka musela být označena jako stezka pro chodce a cyklisty, potom je tam možný i vstup chodců.
Ono to téměř rok nikomu nevadilo, než přišla doba dovolených a potkalo se pár místních lidí s militantními cyklofanatiky, co asi tudy projížděli na dovolené.... Najednou všichni koukají jak trubky, co se to tu vlastně stalo, proč to tak někdo naprojektoval, změnit značení prý je ovšem běh na dlouhou trať a možná se to vůbec nepodaří. Protože cyklostezka byla postavena z evropských dotací a se změnou značení musí souhlasit projektant... Tak nevím jak to dopadne. Já zatím chodím po té cyklostezce dál, zatím jsem žádný problém neměl, nikdo mě nebude nutit chodit trávou po louce nebo obcházet kilometr navíc - nějaké paralelní cesta pro pěší totiž neexistuje. Pokud se tak stane, pustím se do toho natvrdo. Nevidím důvod, proč bych po cestě, kudy (nejen já) chodím léta, najednou neměl chodit jen kvůli tomu, že tam na kilometru a půl potkám jedno - dvě kola.

Odpovědět  |   | 
Johny HD  |  23. 09. 2013 13:49

Musíte si koupit kolo a nebo vzít věci do vlastních rukou - pár šikovně nastrčených hřebíčků a zanedlouho si každý rozmyslí tamtudy jezdit. Změnit něco přes legislativu, pokud nejste nějakou formou vlivná osoba, je nereálné a pouze ztráta času a peněz.

Odpovědět  |   | 
Vidlák  |  23. 09. 2013 15:42

Tak udávání vám nestačí? Nejprve volání odtahovky, abyste si uvolnil místo, teď to vylepšujete hřebíčkama.
Děsím se, co z vás ještě vypadne!

Odpovědět  |   | 
jenicek  |  23. 09. 2013 14:03

Co se na všechnu byrokracii vysrat a zmizet značku?

Odpovědět  |   | 
Spekulace  |  23. 09. 2013 14:36

Když se dělají trička na míru s různými fotkami a nápisy, třeba by se na procházku po takové cyklostezce hodilo tričko, na kterém by byla příkazová značka C14a s nápisem "Cyklisto, sesedni z kola"?

Odpovědět  |   | 
Johny HD  |  23. 09. 2013 13:45

Automat jsou obyčejní cyklofašisté, prosazující pod rádoby dobrými úmysly bezohledně zájmy své a kryjící se malou skupinou šlapajících obyvatel bez ohledu na realitu a skutečné možnosti. Navíc bezskrupulózně vnucují svá cyklodogmata většině, která jim o to nestojí. Na magistrátu mají své fandy, kterým se to hodí do jejich komunálněpolitického lidového krámu a jejichž prostřednictvím šíří svojí militantní cyklovíru, přičemž názory několika jednotlivců vydávají za hlas lidu. Širší centrum Prahy není na masovou cyklistiku koncipováno a taková doprava ve větším měřítku tam nepatří. Pokud cyklista vjede do Prahy, byl a zůstane menšinou a jako takový se musí přizpůsobit většině. Nikoliv naopak.

Odpovědět  |   | 
st  |  23. 09. 2013 15:19

Konečně to řekl někdo jak to ve skutečnosti je. Jde jen a jen o peníze a lidem se neustále opakuje, že to je pro jejich dobro... a mnoho lidí to bohužel baští....

Odpovědět  |   | 
st  |  23. 09. 2013 15:19

Konečně to řekl někdo jak to ve skutečnosti je. Jde jen a jen o peníze a lidem se neustále opakuje, že to je pro jejich dobro... a mnoho lidí to bohužel baští....

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  23. 09. 2013 18:46

Dobry clanek bez servility a na dobre tema. Diky.

Jen bych rad upozornil, ze argument "... Kdybychom všichni vystoupili z aut a přesedli na metro, tramvaje a autobusy, nastal by naprostý kolaps." postrada, podle meho nazoru, vnitrni logiku.

Pani si totiz neuvedomila, ze kdyby ridici presedli do MHD, tak by se ulice staly velmi dobre prujezdnymi a provoz vsech prostredku MHD jezdicich po zminenych ulicich by byl plynulejsi a rychlesi.

Odpovědět  |   | 
m.z.  |  23. 09. 2013 19:15

A kde by MHD ty další prostředky pro řidiče aut, prahnoucí se přepravit veřejně, vzala? Leda by začali jezdit patrové autobusy.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  23. 09. 2013 20:52

Kdyby pribylo cestujicich, vzrostly by rovnez trzby. A navic by byla doprava rychlejsi, takze by dokazala za stejny cas prepravit vic cestujicich. Mysim, ze problem v mnozstvi MHD opravdu neni.

Kdyby cesta MHD byla rychlejsi a pohodlnejsi nez osobnim autem, jezdil by "sockou" temer kazdy racionalne uvazujici clovek. Ovsem v dobe, kdy nektere prostredky MHD jsou stare jako metuzalem a stejne tak ciste, o pohodli snad ani nemluve, a kdy se museji pretahovat o jizdni drahu s kvantem osobnich aut, neni divu ze rada lidi dava prednost osobnimu autu.

A to nemluvim o vlacich.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  23. 09. 2013 20:52

Kdyby pribylo cestujicich, vzrostly by rovnez trzby. A navic by byla doprava rychlejsi, takze by dokazala za stejny cas prepravit vic cestujicich. Mysim, ze problem v mnozstvi MHD opravdu neni.

Kdyby cesta MHD byla rychlejsi a pohodlnejsi nez osobnim autem, jezdil by "sockou" temer kazdy racionalne uvazujici clovek. Ovsem v dobe, kdy nektere prostredky MHD jsou stare jako metuzalem a stejne tak ciste, o pohodli snad ani nemluve, a kdy se museji pretahovat o jizdni drahu s kvantem osobnich aut, neni divu ze rada lidi dava prednost osobnimu autu.

A to nemluvim o vlacich.

Odpovědět  |   | 
janecekk  |  23. 09. 2013 21:40

možná z jízdného ... co holube?

Odpovědět  |   | 
...  |  23. 09. 2013 22:33

Tezko, kdyz 80 % prijmu MHD tvori dotace a nedotovana jizdenka by stala cca 160 korun. Pak je v zasade jedno, jestli prijem z jizdneho bude 18 % nebo 23 %, prijmy se budou lisit prave jen o tech par malo procent, dotace se nezvednou. Naopak, na ty dotace najednou nebudou penize, protoze kde je vzit, kdyz by najednou vypadly danove prijmy z prodeje aut a pohonnych hmot... Chapes?

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  24. 09. 2013 14:39

A ty si snad myslis, ze ridici presedli do MHD navysi jeji zatizeni o vic nez prave tech par procent?

A zajimaji mne relevantni fakta, ne informace typu "jedna pani povidala". Takze sem dej nejaky link na seriozni zdroj.

Odpovědět  |   | 
...  |  24. 09. 2013 15:16

Hehe, a tohle pise nekdo, kdo kus nize pise o demagogii, to je povedene. Ano, mysim si, ze kdyby vsichni presedli z aut do MHD, tak ze by zatizeni MHD stouplo vyrazne vice, nez jen o par procent. A protoze dotaz byl vznesen na to, co ja si myslim, tak nevidim nejmensi duvod to jakkoli prokazovat a link na seriozni zdroj nebude; modalni rozlozeni dopravy v Praze je ostatne verejne dostupna informace, takze si to kazdy, pokud chce a trochu se snazi, muze dohledat sam.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  26. 09. 2013 15:20

Bohuzel, zatim jsi mne o Tve pravde nepresvedcil.

Dale, narazku na demagogii nechapu.

Nebo snad povazujes otazku na Tvuj nazor za demagogii? Nebo ze by byla demagogii zadost o zdroje o nez se opiras?

Odpovědět  |   | 
Fireman  |  24. 09. 2013 11:44

Přesně tak, jsou to útržky, každý pracuje s fakty tak jak se mu to hodí. "MHD je nepoužitelná na přepravu osob, takže by zkolabovala". To jsou ukázkové manipulace s fakty. Vsadím se, že když na to příjde, mají i iluzorní kalkulace které to podloží, jako že MHD je dotovaná a počet autobusů nedostatečný.
Dalším argumentem je, že lidé vyjadřují svůj názor tím že sedají do aut. Takže bych pokuty nerušil a radary taky ne. Lidé tím že pokuty platí a u radarů se předpisy dodržovat snaží, také dokládají že s tím souhlasí. Vyjadřují svůj názor, přece úplně stejně.

Jasně, také mi vadí, radar na konci obce, ale přiznejme si, že radar za posledním stavením v obci nasměřovaný směrem ven a cedule konec obce posunutá několik set metrů za hranici obce? Takové kombinace nejsou zcela běžné a není jich tolik. Daleko častější jsou radary před obcí, respektive na jejím začátku (tedy na kraji obce, ale ve směru do obce).
Stejně jako "šikanující radar" mi vadí řidiči co jedou 50 v obci a jen projedou kolem radaru, zmizí mi z dohledu. Nebo u nás na sídlišti u nebezpečných a rizikových míst, kde jsou neosvětlené přechody se špatným výhledem na jejich okolí a 50% řidičů tam jezdí 70 a víc. Osobně bych si tam nedovolil jet víc než 50 a před přechodem zpomalím, ale ostatní to prostě risknou. Až když minou chodce na jednom přechodu, kterého přehlédli a on buď přes přechod hodně zrychlil, nebo naopak na přechod nevkročil, přesto že chtěl, tak pak si to ten dotyčný řidič uvědomí a některý i zpomalí na dalších přechodech. Ale už několikrát sem viděl rozbité auto o betonové zátarasy, kdy to řidič poslal raději tam, než aby srazil chodce, kterého dost ohrozil svojí rychlou jízdou.
Naše sídliště jistě není jediné, kde je k přechodům velmi špatný výhled a klidně může nějaký chodec vyjít z poza rohu, nebo z auta zaparkovaného přímo před přechodem.

Odpovědět  |   | 
...  |  24. 09. 2013 12:35

"Lidé tím že pokuty platí a u radarů se předpisy dodržovat snaží, také dokládají že s tím souhlasí."

Jojo. A tim, ze neposlouchali za protektoratu cizi rozhlas, dokladali, ze souhlasi se zakazem poslechu rozhlasu zahranicniho a popravami tech, co zahranicni rozhlas poslouchali. Podobne tim, ze chodili na prvomajove pruvodi, dokladali, ze souhlasi s vladou jedne strany a strelbou na ty, co se snazili dostat pres draty. To je fakt logika jedna basen...
Co to leze za ovce z Auto*Matu na servery o autech, smankote?

Odpovědět  |   | 
Fireman  |  24. 09. 2013 13:47

Automat jsi asi ty, když jsi nepochopil, že argumentuju "stejně rozumě" jako OSBID a že se jedná o nadsázku!

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  24. 09. 2013 14:57

Presne tak.

Jelikoz lide v clanku sami takovou argumentacni logiku pouzivaji, zrejme s ni souhlasi. Je tudiz zcela pripustne stejnou logikou jejich argumenty vyvracet. Tvrdi-li nekdo, ze takova logika je chybna, vztahuje se takove tvrzeni i na nazory uvedene v clanku.

Tvrdi-li nekdo, ze stejna argumentacni logika je pro jeden argument pripustna, zatimco pro protiargument pripustna neni, je demagog. Tvrdi-li nekdo, ze to neni pravda, ke vsemu je jeste zmateny demagog, ktery si ani neuvedomuje ze je demagogem.

Odpovědět  |   | 
...  |  01. 10. 2013 10:51

Jenže ta logika není stejná.
Jestli někdo jede autem, MHD, nebo na kole, je jeho svobodná volba.
Předpisy jsou předpisy od toho, že jejich dodržování je povinné, a není předmětem souhlasu. To bychom mohli taky říct, že důchodci souhlasí s nízkým důchodem, protože ho pobírají. Ale je to celkem nesmysl, oni prostě nemají jinou možnost.

Vybrat si způsob dopravy snad zatím dobrovolně můžeme, takže hodit to do jednoho pytle "stejné logiky" je úplně zcestné.

Odpovědět  |   | 
Petr007  |  23. 09. 2013 20:45

Účelem je vybrat co nejvíc peněz na pokutách.
Na to se přišlo až teď?????

Odpovědět  |   | 
refins  |  24. 09. 2013 15:56

Jasně, rychlost se neměří kvůli bezpečnosti. Když by se neměřilo, tak všichni po městě jezdí 50 a po dálnici 130...
Botičky se taky dávají kvůli tomu, že chce někdo vydělat... Jinak by všichni parkovali přesně tak jak se má...

Ad přesedlání všech z aut do MHD. To se nikdy nepovede, protože velká část dopravy po Praze je tranzit. Podle http://cs.wikipedia.org/wiki/Dělba_přepravní_práce...
je 33% osobokilometru po Praze vykonáno autem... Počítejme s tím, že větší část je dojíždění z okolí Prahy, takže, pokud by klesla doprava autem o 10% znamená to cca 80tis aut denně méně... To už není za tak malé číslo. Kolik vlaku metra je na přepravu takového množství lidí potřeba? a kolik místa zabere toto množství aut?

Odpovědět  |   | 
renda  |  24. 09. 2013 15:58

Dobrý den, mhd je krásná věc, ale pro hodně lidí naprosto nepoužitelná. Je sice pravda že v autě jede kolikrát člověk sám, ale pokud potřebujete přemístit něco většího těžšího nebo co se špatně veze v ruce nebo prostě potřebujete projet přes prahu úplně někam jinam. tak vám nějak mhd naprosto nepomůže. Je i spousta míst kam se mhd nedostanete. Pokud budu cestovat po praze a dostanu se tam mhd pak je to jasná volba ale prostě je spousta případů kdy se to nedá. A proto je spíše potřeba, aby průjezdnost byla co nejlepší ať už to zlepšíme jakkoliv.Možností je spousta a zase ne všude použitelná. Jako je třeba dostavba obchvatu prahy nebo parkovací místa řešit netradičně např. parkovací domy či podzemní garaží u stávajícich budov, u nových budov to brát jako podmínku ke stavebnímu povolení a postupně se to může zlepšit. Nedá se vše udělat hned ale sposta věcí se může dělat už dnes. No a vše je samozřejmě otázka peněz pokud stát potažmo praha se začne chovat tak jak má tak na to peníze budou a ještě zbyde. hezký den

Odpovědět  |   | 
Fireman  |  25. 09. 2013 08:39

Samozřejmě je spousta případů, kdy je MHD nevhodná, ale spousta lidí co znám jezdí autem i takové jízdy, které lze realizovat jednou jízdou MHD, tedy rychle a bez přestupů.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Kultura Bosozuku představuje největší japonský bizár. Přesvědčte se o tom sami

Kultura Bosozuku představuje největší japon…

Ono je to vlastně diskutabilní: pro nás je to něco okázalého a nevídaného, ale v Japonsku jsou tyto bizarnosti na denním pořádku.

10.  8.  2019 | | 28 N/A
Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za nákup on-line přidá slušný bonus

Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za…

S internetovým obchodem Mall.cz rozjíždí české zastoupení Hyundai spolupráci, díky které si budete moci nové auto objednat jednoduše on-line.

27.  4.  2020 | | 63 N/A