Rozhovor: Petr Kotvald loni čtyřikrát boural (hvězdy za volantem)

Zajímá vás, čím jezdí známé osobnosti? Jak se chovají na silnici, jestli dodržují rychlostní limity a jak často bourají? Dokázali by pomoc v případě nehody? Právě na tyto otázky se budeme postupně ptát známých osobností. První je na řadě zpěvák Petr Kotvald.
Rozhovor: Petr Kotvald loni čtyřikrát boural (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte? 

Citroeny, Picassem a Xantií. Ale teď už si brousím zuby na C5.
 
Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější? 

Už od roku 1993 jedu v Citroenu. Mimo právě aktuálních jsme měli BX, Xantii Breaka, Saxo.Ovšem na počátku to byla Š120, Fiaty 126,127,128, Volha a pak Oltcit.
 
Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích? 

Jak kdy a jak kde, ale spíš ne... Ale nejsem na to pyšný.
 
Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?
 
Najezdím tak 40 tisíc km ročně a myslím, že to se mnou není tak zlé. Určitě se mi vyplácí moje předvídavost.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Tak těch zažívám spousty. Nejvíc mě baví Radlická ulice v Praze a Z I P. Ta neskutečná tupost a neznalost. To sledovat z povzdálí, tak je z toho celý silvestrovský pořad.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Nestopoval jsem, ani stopařům nestavím.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Teoreticky určitě, ale myslím, že to si myslí spousta lidí i o jiných věcech. Praxe pak ukáže, jak jsme se mýlili. I když zrovna v tomhle oboru by to nebylo nejlepší.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?
 
Mně se líbí. Rád komunikuji s dopravákama. Jsou to lidi z masa a krve a bejvá s nima legrace. Myslím, že když už člověk za volantem udělá blbost, neměl by jí skrývat za svou aroganci a neurvalost. Vždyť za chyby se platí všude. Já osobně problémy s policií nemívám tak často, i přesto, že za volantem nejsem ani zdaleka anděl.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Bohužel byl. Za poslední rok dokonce 4krát. Vždycky jsem byl poškozenou stranou. Budete se divit, ale pokaždé do mě někdo vrazil, když jsem dával přednost chodcům na přechodu. Už mě nebavilo vysvětlovat v servisu, že to nedělám schválně. Je fakt, že to střídavě odnášela obě auta. Alespoň to byla změna.

Jak se díváte na motorkáře?

Líbí se mi. Kdybych nebyl posera, taky bych jezdil. Ale vážně. Můj otec měl, jako mladíček, smrťák na motorce. Nesu si tohle stigma celý život. Možná proto jsem z motorek vyděšený.

Co byste poradil či popřál čtenářům AutoRevue.cz? 

Aby, pokud nejezdí, mohli jezdit auty svých snů. Jen na ty je řidič zdravě pyšný a hlavně správně opatrný. Protože auto je sice krásná, ale přesto zbraň.

bazar

Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 320 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 458 km
Cena: 50 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků