Rozhovor: Petr Kotvald loni čtyřikrát boural (hvězdy za volantem)

Zajímá vás, čím jezdí známé osobnosti? Jak se chovají na silnici, jestli dodržují rychlostní limity a jak často bourají? Dokázali by pomoc v případě nehody? Právě na tyto otázky se budeme postupně ptát známých osobností. První je na řadě zpěvák Petr Kotvald.
Rozhovor: Petr Kotvald loni čtyřikrát boural (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte? 

Citroeny, Picassem a Xantií. Ale teď už si brousím zuby na C5.
 
Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější? 

Už od roku 1993 jedu v Citroenu. Mimo právě aktuálních jsme měli BX, Xantii Breaka, Saxo.Ovšem na počátku to byla Š120, Fiaty 126,127,128, Volha a pak Oltcit.
 
Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích? 

Jak kdy a jak kde, ale spíš ne... Ale nejsem na to pyšný.
 
Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?
 
Najezdím tak 40 tisíc km ročně a myslím, že to se mnou není tak zlé. Určitě se mi vyplácí moje předvídavost.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Tak těch zažívám spousty. Nejvíc mě baví Radlická ulice v Praze a Z I P. Ta neskutečná tupost a neznalost. To sledovat z povzdálí, tak je z toho celý silvestrovský pořad.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Nestopoval jsem, ani stopařům nestavím.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Teoreticky určitě, ale myslím, že to si myslí spousta lidí i o jiných věcech. Praxe pak ukáže, jak jsme se mýlili. I když zrovna v tomhle oboru by to nebylo nejlepší.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?
 
Mně se líbí. Rád komunikuji s dopravákama. Jsou to lidi z masa a krve a bejvá s nima legrace. Myslím, že když už člověk za volantem udělá blbost, neměl by jí skrývat za svou aroganci a neurvalost. Vždyť za chyby se platí všude. Já osobně problémy s policií nemívám tak často, i přesto, že za volantem nejsem ani zdaleka anděl.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Bohužel byl. Za poslední rok dokonce 4krát. Vždycky jsem byl poškozenou stranou. Budete se divit, ale pokaždé do mě někdo vrazil, když jsem dával přednost chodcům na přechodu. Už mě nebavilo vysvětlovat v servisu, že to nedělám schválně. Je fakt, že to střídavě odnášela obě auta. Alespoň to byla změna.

Jak se díváte na motorkáře?

Líbí se mi. Kdybych nebyl posera, taky bych jezdil. Ale vážně. Můj otec měl, jako mladíček, smrťák na motorce. Nesu si tohle stigma celý život. Možná proto jsem z motorek vyděšený.

Co byste poradil či popřál čtenářům AutoRevue.cz? 

Aby, pokud nejezdí, mohli jezdit auty svých snů. Jen na ty je řidič zdravě pyšný a hlavně správně opatrný. Protože auto je sice krásná, ale přesto zbraň.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků