Rozhovor: Petr Kotvald loni čtyřikrát boural (hvězdy za volantem)

Zajímá vás, čím jezdí známé osobnosti? Jak se chovají na silnici, jestli dodržují rychlostní limity a jak často bourají? Dokázali by pomoc v případě nehody? Právě na tyto otázky se budeme postupně ptát známých osobností. První je na řadě zpěvák Petr Kotvald.
Rozhovor: Petr Kotvald loni čtyřikrát boural (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte? 

Citroeny, Picassem a Xantií. Ale teď už si brousím zuby na C5.
 
Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější? 

Už od roku 1993 jedu v Citroenu. Mimo právě aktuálních jsme měli BX, Xantii Breaka, Saxo.Ovšem na počátku to byla Š120, Fiaty 126,127,128, Volha a pak Oltcit.
 
Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích? 

Jak kdy a jak kde, ale spíš ne... Ale nejsem na to pyšný.
 
Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?
 
Najezdím tak 40 tisíc km ročně a myslím, že to se mnou není tak zlé. Určitě se mi vyplácí moje předvídavost.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Tak těch zažívám spousty. Nejvíc mě baví Radlická ulice v Praze a Z I P. Ta neskutečná tupost a neznalost. To sledovat z povzdálí, tak je z toho celý silvestrovský pořad.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Nestopoval jsem, ani stopařům nestavím.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Teoreticky určitě, ale myslím, že to si myslí spousta lidí i o jiných věcech. Praxe pak ukáže, jak jsme se mýlili. I když zrovna v tomhle oboru by to nebylo nejlepší.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?
 
Mně se líbí. Rád komunikuji s dopravákama. Jsou to lidi z masa a krve a bejvá s nima legrace. Myslím, že když už člověk za volantem udělá blbost, neměl by jí skrývat za svou aroganci a neurvalost. Vždyť za chyby se platí všude. Já osobně problémy s policií nemívám tak často, i přesto, že za volantem nejsem ani zdaleka anděl.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Bohužel byl. Za poslední rok dokonce 4krát. Vždycky jsem byl poškozenou stranou. Budete se divit, ale pokaždé do mě někdo vrazil, když jsem dával přednost chodcům na přechodu. Už mě nebavilo vysvětlovat v servisu, že to nedělám schválně. Je fakt, že to střídavě odnášela obě auta. Alespoň to byla změna.

Jak se díváte na motorkáře?

Líbí se mi. Kdybych nebyl posera, taky bych jezdil. Ale vážně. Můj otec měl, jako mladíček, smrťák na motorce. Nesu si tohle stigma celý život. Možná proto jsem z motorek vyděšený.

Co byste poradil či popřál čtenářům AutoRevue.cz? 

Aby, pokud nejezdí, mohli jezdit auty svých snů. Jen na ty je řidič zdravě pyšný a hlavně správně opatrný. Protože auto je sice krásná, ale přesto zbraň.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků