Rozhovor: Petr Kotvald loni čtyřikrát boural (hvězdy za volantem)

Zajímá vás, čím jezdí známé osobnosti? Jak se chovají na silnici, jestli dodržují rychlostní limity a jak často bourají? Dokázali by pomoc v případě nehody? Právě na tyto otázky se budeme postupně ptát známých osobností. První je na řadě zpěvák Petr Kotvald.
Rozhovor: Petr Kotvald loni čtyřikrát boural (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte? 

Citroeny, Picassem a Xantií. Ale teď už si brousím zuby na C5.
 
Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější? 

Už od roku 1993 jedu v Citroenu. Mimo právě aktuálních jsme měli BX, Xantii Breaka, Saxo.Ovšem na počátku to byla Š120, Fiaty 126,127,128, Volha a pak Oltcit.
 
Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích? 

Jak kdy a jak kde, ale spíš ne... Ale nejsem na to pyšný.
 
Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?
 
Najezdím tak 40 tisíc km ročně a myslím, že to se mnou není tak zlé. Určitě se mi vyplácí moje předvídavost.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Tak těch zažívám spousty. Nejvíc mě baví Radlická ulice v Praze a Z I P. Ta neskutečná tupost a neznalost. To sledovat z povzdálí, tak je z toho celý silvestrovský pořad.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Nestopoval jsem, ani stopařům nestavím.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Teoreticky určitě, ale myslím, že to si myslí spousta lidí i o jiných věcech. Praxe pak ukáže, jak jsme se mýlili. I když zrovna v tomhle oboru by to nebylo nejlepší.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?
 
Mně se líbí. Rád komunikuji s dopravákama. Jsou to lidi z masa a krve a bejvá s nima legrace. Myslím, že když už člověk za volantem udělá blbost, neměl by jí skrývat za svou aroganci a neurvalost. Vždyť za chyby se platí všude. Já osobně problémy s policií nemívám tak často, i přesto, že za volantem nejsem ani zdaleka anděl.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Bohužel byl. Za poslední rok dokonce 4krát. Vždycky jsem byl poškozenou stranou. Budete se divit, ale pokaždé do mě někdo vrazil, když jsem dával přednost chodcům na přechodu. Už mě nebavilo vysvětlovat v servisu, že to nedělám schválně. Je fakt, že to střídavě odnášela obě auta. Alespoň to byla změna.

Jak se díváte na motorkáře?

Líbí se mi. Kdybych nebyl posera, taky bych jezdil. Ale vážně. Můj otec měl, jako mladíček, smrťák na motorce. Nesu si tohle stigma celý život. Možná proto jsem z motorek vyděšený.

Co byste poradil či popřál čtenářům AutoRevue.cz? 

Aby, pokud nejezdí, mohli jezdit auty svých snů. Jen na ty je řidič zdravě pyšný a hlavně správně opatrný. Protože auto je sice krásná, ale přesto zbraň.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků