Rozhovor: Klára Doležalová jezdí svižně (hvězdy za volantem)

Zajímá vás, čím jezdí známé osobnosti? Jak se chovají na silnici, jestli dodržují rychlostní limity a jak často bourají? Dokázali by pomoc v případě nehody? Nedávno jsme zpovídali Petra Kotvalda, dnes je na řadě Klára Doležalová.
Rozhovor: Klára Doležalová jezdí svižně (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Černým Fordem Focus ve výbavě Trend.
 
Jaké vozy jste vystřídala, popř. jaký byl váš nejoblíbenější?

Měla jsem Renaulta 5, Seat Ibiza a teď toho forda. Ani jedno z těchto aut nezklamalo mé očekávání, ale musím přiznat, že s Focusem se budu velmi těžko loučit. Je to spolehlivé a živé autíčko.

Dodržujete rychlostní limity a jak se vám jezdí po českých komunikacích?

Rychlostní limity příliš nedodržuji, občas je jako každý překročím, přesto si myslím, že jezdím bezpečně. Jsem příznivcem živé jízdy, ale ne ve smyslu rychlosti, spíš rychlého odpichu. Co se týká našich silnic, v Praze je to občas „o tlumiče“, ale může být i hůř. Spíš mi vadí silničáři, které 15. prosince „překvapí náhlá sněhová nadílka“.  

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Považuji se za dobrého a zkušeného řidiče. Jezdím od 18 let a to denně. Jsem pokřtěná německými dálnicemi, na kterých jsem coby začátečník strávila mnoho a mnoho hodin. Jak už jsem řekla, jsem příznivcem živější jízdy, a tak nikomu nekomplikuji život. Neucpávám levé pruhy a jsem tolerantní k řidičům, kteří chtějí jet rychleji. A kolik ročně najezdím? Myslím, že hodně.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Doufám, že ano.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“, jaké máte zkušenosti s Policií ČR? Platíte často pokuty?

Upřímně řečeno, nejsem si jistá, že takové akce něco změní. Spíš jen přinesou nějaké peníze policii. Myslím, že by se měla přitvrdit výuka v autoškolách a za některé přestupky by měly být tvrdší postihy. Nestává se mi často, že bych platila pokuty. Když k tomu ale dojde, nehádám se. Většinou jsem jela rychle, nebo zaparkovala na zákazu. To v centru nebývá výjimkou, protože najít místo je horor. Klidně zaplatím, ale neslibuji, že se to příště nebude opakovat. Mám tu zkušenost, že policisté jsou tolerantní a pokutu mi většinou odpustí.

Byla jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Ano. Před lety mi náklaďák, který jel na červenou zleva na křižovatce zcela zdemoloval Renaulta 5. Jela jsem na zelenou a půl metru stačilo k tomu, abych tu už nebyla. Ustřelil mi předek auta. Kdyby narazil do mých dveří, byl by konec. Odnesla jsem to jen šokem. A co myslíte, že se mu stalo? Nic. Zaplatil pár tisíc a jezdí vesele dál. 

Jak se díváte na motorkáře?

Vadí mi jen v Praze, kde je šílený provoz a zácpy. Jinak je chápu a toleruji. Považuji jízdu na motorce za nebezpečnou, ale chápu její půvaby.

Co by jste poradila, popř. doporučila či popřála čtenářům AutoRevue.cz?

Přála bych jim, aby co nejméně naráželi na neschopné a netolerantní řidiče. Aby se za volantem nerozčilovali, nestojí to za to. A rovněž aby byli tolerantní k těm ostatním. Také jim přeju, aby celý rok 2004 prožili bez dopravních nehod.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků