Rozhovor: Klára Doležalová jezdí svižně (hvězdy za volantem)

Zajímá vás, čím jezdí známé osobnosti? Jak se chovají na silnici, jestli dodržují rychlostní limity a jak často bourají? Dokázali by pomoc v případě nehody? Nedávno jsme zpovídali Petra Kotvalda, dnes je na řadě Klára Doležalová.
Rozhovor: Klára Doležalová jezdí svižně (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Černým Fordem Focus ve výbavě Trend.
 
Jaké vozy jste vystřídala, popř. jaký byl váš nejoblíbenější?

Měla jsem Renaulta 5, Seat Ibiza a teď toho forda. Ani jedno z těchto aut nezklamalo mé očekávání, ale musím přiznat, že s Focusem se budu velmi těžko loučit. Je to spolehlivé a živé autíčko.

Dodržujete rychlostní limity a jak se vám jezdí po českých komunikacích?

Rychlostní limity příliš nedodržuji, občas je jako každý překročím, přesto si myslím, že jezdím bezpečně. Jsem příznivcem živé jízdy, ale ne ve smyslu rychlosti, spíš rychlého odpichu. Co se týká našich silnic, v Praze je to občas „o tlumiče“, ale může být i hůř. Spíš mi vadí silničáři, které 15. prosince „překvapí náhlá sněhová nadílka“.  

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Považuji se za dobrého a zkušeného řidiče. Jezdím od 18 let a to denně. Jsem pokřtěná německými dálnicemi, na kterých jsem coby začátečník strávila mnoho a mnoho hodin. Jak už jsem řekla, jsem příznivcem živější jízdy, a tak nikomu nekomplikuji život. Neucpávám levé pruhy a jsem tolerantní k řidičům, kteří chtějí jet rychleji. A kolik ročně najezdím? Myslím, že hodně.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Doufám, že ano.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“, jaké máte zkušenosti s Policií ČR? Platíte často pokuty?

Upřímně řečeno, nejsem si jistá, že takové akce něco změní. Spíš jen přinesou nějaké peníze policii. Myslím, že by se měla přitvrdit výuka v autoškolách a za některé přestupky by měly být tvrdší postihy. Nestává se mi často, že bych platila pokuty. Když k tomu ale dojde, nehádám se. Většinou jsem jela rychle, nebo zaparkovala na zákazu. To v centru nebývá výjimkou, protože najít místo je horor. Klidně zaplatím, ale neslibuji, že se to příště nebude opakovat. Mám tu zkušenost, že policisté jsou tolerantní a pokutu mi většinou odpustí.

Byla jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Ano. Před lety mi náklaďák, který jel na červenou zleva na křižovatce zcela zdemoloval Renaulta 5. Jela jsem na zelenou a půl metru stačilo k tomu, abych tu už nebyla. Ustřelil mi předek auta. Kdyby narazil do mých dveří, byl by konec. Odnesla jsem to jen šokem. A co myslíte, že se mu stalo? Nic. Zaplatil pár tisíc a jezdí vesele dál. 

Jak se díváte na motorkáře?

Vadí mi jen v Praze, kde je šílený provoz a zácpy. Jinak je chápu a toleruji. Považuji jízdu na motorce za nebezpečnou, ale chápu její půvaby.

Co by jste poradila, popř. doporučila či popřála čtenářům AutoRevue.cz?

Přála bych jim, aby co nejméně naráželi na neschopné a netolerantní řidiče. Aby se za volantem nerozčilovali, nestojí to za to. A rovněž aby byli tolerantní k těm ostatním. Také jim přeju, aby celý rok 2004 prožili bez dopravních nehod.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků