Rozhovor: Eva Hudečková vydrží všechno (hvězdy za volantem)

Herečku a spisovatelku Eva Hudečkovou znáte např. z filmů Jak utopit doktora Mráčka či Což takhle dát si špenát, je autorkou několika románů i scénářů k televizním seriálům. Zeptali jsme se jí, čím jezdí, co by dělala v případě nehody aj.
Rozhovor: Eva Hudečková vydrží všechno (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Opelem Tigra.
 
Jaké vozy jste vystřídala, popř. jaký byl váš nejoblíbenější? 

Fiat, Renault, nejraději mám Tigru.

Dodržujete rychlostní limity a jak se vám jezdí po českých komunikacích?

V obci ano, na dálnici jedu někdy rychleji, ale nikdy více než o 10 procent. Po některých českých komunikacích je to docela dobrodružné, ale kdo zažil blahé paměti cestování např. po NDR, tak vydrží všechno.

Jak se hodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Jako řidič se snažím být ohleduplná, a to i proto, že sama toho za rok moc nenajezdím. Tak okolo pět tisíc km.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Jednou jsme se s manželem vraceli z koncertu a v Ústí n. Labem se nám z ničeho nic zastavil úplně nový Fiat 127. Hustě sněžilo, byla zima, ale naštěstí nám hned první auto zastavilo a z něj vystoupili dva bráchové automechanici (!). Ti auto nejenže uvedli do pořádku, ale ještě nás pozvali domů na čaj na zahřátí a symbolický přípitek, protože jednomu z nich se právě narodil syn. Byl to učiněný zázrak, protože byla sobota jedenáct v noci a nikde ani živáčka. Člověk bez odborného vzdělání by tehdy auto neopravil.

Berete stopaře, popř. stopovala jste někdy?

Stopaře už raději nebereme, protože je to velmi nebezpečné. Sama jsem sice v mládí stopovala, ale to byla trochu jiná doba. I když bezpečné to asi nebylo nikdy.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Asi bych to dokázala, i když, pravda, jsem naštěstí jsem se v takové situaci ještě neocitla.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

V té době jsme byli mimo republiku, tak to vím jen z doslechu. Myslím si ale, že se u nás jezdí tak špatně, že žádná akce na nápravu bezohledných řidičů není na škodu. Pokuty platím většinou za špatné parkování, ale to v Praze zná každý, a s policajty mám velmi dobré zkušenosti. Myslím, že se chovají velmi slušně, občas přimhouří oko a řeší přestupek domluvou, což například v Německu vám dají hned pokutu a vůbec nediskutují.

Byla jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Naštěstí nikdy žádné vážné a mnou zaviněné.

Jak se díváte na motorkáře?

Někdy mi připadají jako naprostí šílenci, kteří páchají sebevraždu.

Co byste poradila, popř. doporučila či popřála čtenářům AutoRevue.cz?

Aby se vždy ve zdraví vrátili domů a nenechali se nikdy vytočit nikým a ničím. Ať je alespoň jeden vždy na silnici slušný. Třeba se od něj ti ostatní jeho chováním „nakazí“.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků