Rozhovor: Eva Hudečková vydrží všechno (hvězdy za volantem)

Herečku a spisovatelku Eva Hudečkovou znáte např. z filmů Jak utopit doktora Mráčka či Což takhle dát si špenát, je autorkou několika románů i scénářů k televizním seriálům. Zeptali jsme se jí, čím jezdí, co by dělala v případě nehody aj.
Rozhovor: Eva Hudečková vydrží všechno (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Opelem Tigra.
 
Jaké vozy jste vystřídala, popř. jaký byl váš nejoblíbenější? 

Fiat, Renault, nejraději mám Tigru.

Dodržujete rychlostní limity a jak se vám jezdí po českých komunikacích?

V obci ano, na dálnici jedu někdy rychleji, ale nikdy více než o 10 procent. Po některých českých komunikacích je to docela dobrodružné, ale kdo zažil blahé paměti cestování např. po NDR, tak vydrží všechno.

Jak se hodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Jako řidič se snažím být ohleduplná, a to i proto, že sama toho za rok moc nenajezdím. Tak okolo pět tisíc km.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Jednou jsme se s manželem vraceli z koncertu a v Ústí n. Labem se nám z ničeho nic zastavil úplně nový Fiat 127. Hustě sněžilo, byla zima, ale naštěstí nám hned první auto zastavilo a z něj vystoupili dva bráchové automechanici (!). Ti auto nejenže uvedli do pořádku, ale ještě nás pozvali domů na čaj na zahřátí a symbolický přípitek, protože jednomu z nich se právě narodil syn. Byl to učiněný zázrak, protože byla sobota jedenáct v noci a nikde ani živáčka. Člověk bez odborného vzdělání by tehdy auto neopravil.

Berete stopaře, popř. stopovala jste někdy?

Stopaře už raději nebereme, protože je to velmi nebezpečné. Sama jsem sice v mládí stopovala, ale to byla trochu jiná doba. I když bezpečné to asi nebylo nikdy.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Asi bych to dokázala, i když, pravda, jsem naštěstí jsem se v takové situaci ještě neocitla.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

V té době jsme byli mimo republiku, tak to vím jen z doslechu. Myslím si ale, že se u nás jezdí tak špatně, že žádná akce na nápravu bezohledných řidičů není na škodu. Pokuty platím většinou za špatné parkování, ale to v Praze zná každý, a s policajty mám velmi dobré zkušenosti. Myslím, že se chovají velmi slušně, občas přimhouří oko a řeší přestupek domluvou, což například v Německu vám dají hned pokutu a vůbec nediskutují.

Byla jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Naštěstí nikdy žádné vážné a mnou zaviněné.

Jak se díváte na motorkáře?

Někdy mi připadají jako naprostí šílenci, kteří páchají sebevraždu.

Co byste poradila, popř. doporučila či popřála čtenářům AutoRevue.cz?

Aby se vždy ve zdraví vrátili domů a nenechali se nikdy vytočit nikým a ničím. Ať je alespoň jeden vždy na silnici slušný. Třeba se od něj ti ostatní jeho chováním „nakazí“.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků