Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Vždycky platilo, že když chcete slyšet nejhlasitější závodní auto, musíte na závody Formule 1. Ale s moderní formulí už to není žádná sláva a z F1 se naopak po zavedení přeplňovaných hybridních motorů stal snad nejtišší motoristický sport, pokud tedy nepočítáme parodii na závody nazvanou Formula E.

Kde tedy navštívit závody s nejlepším zvukem? Našli jsme několik videí všemožných závodních aut z různých kategorií a je na vás, který zvuk vyberete jako ten nejlepší. Hlasujte v anketě!

Porsche 917K

Legendární závodní vůz vyhrál 24 h Le Mans v roce 1970 a 1971. Pohání ho vzduchem chlazený plochý dvnáctiválec, který ve verzi 917/30 pro americké závody CanAm dosahoval výkonu až 1100 koní. Dodnes tato auta jezdí závody historiků i na evropských okruzích.

SaReNi Camaro GT3

S tímhle Camarem závodí i Tomáš Enge a podílí se na jeho kontinuálním vývoji. Postavila ho společnost Reiter Engineering a jeho osmiválec 7,9 litru disponuje výkonem přes 650 koní a točivým momentem přes 800 Nm.

Ferrari F1 412 T2

Třílitrový dvanáctiválec ve Ferrari 412 T2, se kterým značka dosáhla v roce 1995 na celkové třetí místo v šampionátu F1 a vybojovala jedno vítězství, jednu pole position a tři nejrychlejší kola v závodě, patří bez diskuse k motorům s nejcharakternějším zvukem mezi monoposty Formule 1 všech dob. Klasické F1 můžete stále vidět v akci při závodech historických formulích.

Mazda 787B

Tato Mazda s motorem Wankel je nejen jediné japonské auto, které vyhrálo slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, ale také jediné auto, které vyhrálo s jiným než klasickým pístovým motorem. Mazdu 787B už dnes uvidíte jen výjimečně, ale několik soukromníků provozuje model Mazda 767B, který má neméně dramatický zvuk.

Audi Sport Quattro

Kdo by neznal legendární Audi Quattro závodící mimo jiné také v rally skupiny B? V závodním nastavení toto Audi zrychlilo na stovku za dvě sekundy. Na štěrku. Dodnes můžete tato monstra, jejichž výkony překračovaly pět stovek koní, vídat při různých historických rally a závodech do vrchu.

Mercedes-Benz Judd V8

Na významných vrchařských podnicích můžete vídat i podobné šílenosti jako tento Mercedes s osmiválcem Judd. Na okruzích se tyto motory používají především v monopostech, ale jestli máte rádi klasické „plechovky“, musíte za těmito vozy právě na závody do vrchu.

Dragster Top Fuel

Video nedokáže vyjádřit, jaká zběsilost dragster kategorie Top Fuel je. Musíte to vidět (a hlavně slyšet) naživo a nejlépe stát zhruba dvacet metrů od něj. Technicky se jedná o nejsilnější stroj sestavený člověkem, který posílá výkon na vozovku klasickým způsobem, tedy přes pístový motor, převodovku, kloubový hřídel, diferenciál a pneumatiky.

Závodní Wartburg a Trabant

Na člověka také může dýchnout dvoutaktní nostalgie při závodech vozů východního bloku. Na následujícím videu můžete vidět doslova komickou akci trabantů, wartburgů a žigulíků ze závodu Schleizer Dreieck Classic GP, který se jede kousek za našimi hranicemi.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky