Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Vždycky platilo, že když chcete slyšet nejhlasitější závodní auto, musíte na závody Formule 1. Ale s moderní formulí už to není žádná sláva a z F1 se naopak po zavedení přeplňovaných hybridních motorů stal snad nejtišší motoristický sport, pokud tedy nepočítáme parodii na závody nazvanou Formula E.

Kde tedy navštívit závody s nejlepším zvukem? Našli jsme několik videí všemožných závodních aut z různých kategorií a je na vás, který zvuk vyberete jako ten nejlepší. Hlasujte v anketě!

Porsche 917K

Legendární závodní vůz vyhrál 24 h Le Mans v roce 1970 a 1971. Pohání ho vzduchem chlazený plochý dvnáctiválec, který ve verzi 917/30 pro americké závody CanAm dosahoval výkonu až 1100 koní. Dodnes tato auta jezdí závody historiků i na evropských okruzích.

SaReNi Camaro GT3

S tímhle Camarem závodí i Tomáš Enge a podílí se na jeho kontinuálním vývoji. Postavila ho společnost Reiter Engineering a jeho osmiválec 7,9 litru disponuje výkonem přes 650 koní a točivým momentem přes 800 Nm.

Ferrari F1 412 T2

Třílitrový dvanáctiválec ve Ferrari 412 T2, se kterým značka dosáhla v roce 1995 na celkové třetí místo v šampionátu F1 a vybojovala jedno vítězství, jednu pole position a tři nejrychlejší kola v závodě, patří bez diskuse k motorům s nejcharakternějším zvukem mezi monoposty Formule 1 všech dob. Klasické F1 můžete stále vidět v akci při závodech historických formulích.

Mazda 787B

Tato Mazda s motorem Wankel je nejen jediné japonské auto, které vyhrálo slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, ale také jediné auto, které vyhrálo s jiným než klasickým pístovým motorem. Mazdu 787B už dnes uvidíte jen výjimečně, ale několik soukromníků provozuje model Mazda 767B, který má neméně dramatický zvuk.

Audi Sport Quattro

Kdo by neznal legendární Audi Quattro závodící mimo jiné také v rally skupiny B? V závodním nastavení toto Audi zrychlilo na stovku za dvě sekundy. Na štěrku. Dodnes můžete tato monstra, jejichž výkony překračovaly pět stovek koní, vídat při různých historických rally a závodech do vrchu.

Mercedes-Benz Judd V8

Na významných vrchařských podnicích můžete vídat i podobné šílenosti jako tento Mercedes s osmiválcem Judd. Na okruzích se tyto motory používají především v monopostech, ale jestli máte rádi klasické „plechovky“, musíte za těmito vozy právě na závody do vrchu.

Dragster Top Fuel

Video nedokáže vyjádřit, jaká zběsilost dragster kategorie Top Fuel je. Musíte to vidět (a hlavně slyšet) naživo a nejlépe stát zhruba dvacet metrů od něj. Technicky se jedná o nejsilnější stroj sestavený člověkem, který posílá výkon na vozovku klasickým způsobem, tedy přes pístový motor, převodovku, kloubový hřídel, diferenciál a pneumatiky.

Závodní Wartburg a Trabant

Na člověka také může dýchnout dvoutaktní nostalgie při závodech vozů východního bloku. Na následujícím videu můžete vidět doslova komickou akci trabantů, wartburgů a žigulíků ze závodu Schleizer Dreieck Classic GP, který se jede kousek za našimi hranicemi.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků