Rozeznám 500 vůní, říká „čichač“ Audi Lüssmann-Geiger

Rozeznám 500 vůní, říká „čichač“ Audi Lüssmann-Geiger

Největší pozornost na slavnostním večeru automobilky Audi, který se konal v Mnichově, vyvolal drobný muž upoutaný na kolečkové křeslo. Jmenuje se Heiko Lüssmann-Geiger a v automobilce šéfuje tým „nosáčů“ – Audi „Nose Team“. V rozhovoru pro AutoRevue.cz řekl: „Neexistuje automobil, v němž by nebyly nějaké pachy, vůně. Jde ale o to, aby nepůsobily nepříjemně.“

AR: Jak dlouho se živíte zkoumáním pachů vozů Audi?
K Audi jsem nastoupil v roce 1986, jako chemický analytik. Hned po vystudování univerzity v Regensburgu. Problematice pachů v automobilech jsem se začal věnovat o rok později, byla to v automobilce zcela nová pozice.

AR: V jiných automobilkách se tomu už někdo věnoval?
Kdepak, byli jsme zcela první. Dnes už jsou ale specialisté i u našich největších konkurentů.

AR: Co přesně děláte?
Snažíme se, aby ve všech vozech Audi bylo příjemné prostředí, aby v interiérech nebyly nějaké nepříjemné pachy. Plasty, které vydávají nepříjemný zápach, kůže, která je cítit jako rybí olej, nebo podlahové podložky, co vyvolávají dojem cibulové vůně, nemají šanci.  

AR: Kolik vůní jste schopen rozpoznat?
Kolem 500.

AR: Lze to trénovat?
Jistě. Bez pravidelného tréninku bych nemohl tuto profesi vykonávat.

AR: Kolik máte spolupracovníků?
V týmu, který vedu, pět. Plus tři externisty. 

AR: Jak by tedy měl automobil vonět?
Smyslem naší práce není, aby auto vonělo, ale působilo neutrálně. Aby se v něm cestující cítili příjemně. Dnes trávíme v autech stále více času, proto je tak důležité, jak na nás působí. Interiéry ale nijak „nevylepšujeme“.

AR: A když tedy narazíte na nepříjemné pachy, co děláte?
Když něco takového objevíme, informujeme vedení. Výsledkem je pak tlak na dodavatele jednotlivých dílů, aby používali jiné materiály. A musím ještě zdůraznit, že nezkoumáme vozy, které jsou teprve ve vývoji, ale i ty, které už se nějakou dobu vyrábějí.

AR: Poznáte „po čichu“ vozy jiných značek?
Ne, to ne. Ale vozy Audi poznám vždy.

AR: A která je vaše nejoblíbenější vůně?
Po jahodách.

Klepněte pro větší obrázek
Heiko Lüssmann-Geiger na slavnostním večeru v Mnichově. Před sebou má "pachové vzorky", desítky sklenic s materiály, které se používají při výrobě vozů Audi 

 

 

 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků