Rozeznám 500 vůní, říká „čichač“ Audi Lüssmann-Geiger

Největší pozornost na slavnostním večeru automobilky Audi, který se konal v Mnichově, vyvolal drobný muž upoutaný na kolečkové křeslo. Jmenuje se Heiko Lüssmann-Geiger a v automobilce šéfuje tým „nosáčů“ – Audi „Nose Team“. V rozhovoru pro AutoRevue.cz řekl: „Neexistuje automobil, v němž by nebyly nějaké pachy, vůně. Jde ale o to, aby nepůsobily nepříjemně.“

AR: Jak dlouho se živíte zkoumáním pachů vozů Audi?
K Audi jsem nastoupil v roce 1986, jako chemický analytik. Hned po vystudování univerzity v Regensburgu. Problematice pachů v automobilech jsem se začal věnovat o rok později, byla to v automobilce zcela nová pozice.

AR: V jiných automobilkách se tomu už někdo věnoval?
Kdepak, byli jsme zcela první. Dnes už jsou ale specialisté i u našich největších konkurentů.

AR: Co přesně děláte?
Snažíme se, aby ve všech vozech Audi bylo příjemné prostředí, aby v interiérech nebyly nějaké nepříjemné pachy. Plasty, které vydávají nepříjemný zápach, kůže, která je cítit jako rybí olej, nebo podlahové podložky, co vyvolávají dojem cibulové vůně, nemají šanci.  

AR: Kolik vůní jste schopen rozpoznat?
Kolem 500.

AR: Lze to trénovat?
Jistě. Bez pravidelného tréninku bych nemohl tuto profesi vykonávat.

AR: Kolik máte spolupracovníků?
V týmu, který vedu, pět. Plus tři externisty. 

AR: Jak by tedy měl automobil vonět?
Smyslem naší práce není, aby auto vonělo, ale působilo neutrálně. Aby se v něm cestující cítili příjemně. Dnes trávíme v autech stále více času, proto je tak důležité, jak na nás působí. Interiéry ale nijak „nevylepšujeme“.

AR: A když tedy narazíte na nepříjemné pachy, co děláte?
Když něco takového objevíme, informujeme vedení. Výsledkem je pak tlak na dodavatele jednotlivých dílů, aby používali jiné materiály. A musím ještě zdůraznit, že nezkoumáme vozy, které jsou teprve ve vývoji, ale i ty, které už se nějakou dobu vyrábějí.

AR: Poznáte „po čichu“ vozy jiných značek?
Ne, to ne. Ale vozy Audi poznám vždy.

AR: A která je vaše nejoblíbenější vůně?
Po jahodách.

Klepněte pro větší obrázek
Heiko Lüssmann-Geiger na slavnostním večeru v Mnichově. Před sebou má "pachové vzorky", desítky sklenic s materiály, které se používají při výrobě vozů Audi 

 

 

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků