Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebu roste. Momentálně je 42 procent

Kankunen  |  09. 11. 2017 12:43

No, až ten reálný rozdíl bude 72%, tak budou emise splněny v roce 2030 celkem lehce.

Odpovědět  |   | 
Jiří Plaňanský  |  09. 11. 2017 13:11

Nevím jak kdo, ale já nemám rozpory s udávanou a skutečnou spotřebou. Rozpory tam nějaké jsou, ale v můj prospěch. Jezdím s AUDI S8 s výkonem 400PS. Na delší trasy se dostanu i pod 9l. a na jízdu po městě do 12,4l a to je udávána podle TP asi 21,4l.
Je to manuál 6-ti rychlostní. Je pravda, že jsem měl A8 s tiptronikem a ta "papala" víc jak o 50% více. A to měla obsah 3,7 oproti,2 u S8.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  09. 11. 2017 13:17

To protože máš staré auto a jezdíš pomalu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 11. 2017 18:56

Presne to iste, kombinovanu spotrebu udava vyrobca 11,9, ja mam pri 3000 km 12,2, mimo mesto mavam okolo 9,5 - 9,7 l, vyrobca udava nieco okolo 9, nechce sa mi to hladat... :D Benzinovy sestvalec, kompresor.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  09. 11. 2017 20:32

Mám to podobně. Udávaná kombinovaná 10,7. Skutečná dlouhodobá kombinovaná 10,5. Benzín, šestiválec, atmosféra, automat.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 11. 2017 21:06

Mám stejnou zkušenost. Spotřeba 8,3 v Audi SQ7 je naprosto v pohodě dosažitelná. Jen člověk nesmí mít nohu zalitou v betonu.

Odpovědět  |   | 
Modrooky Miki  |  12. 11. 2017 19:18

Souhlas, ja take nemam problem.
3.6L, ATM, automat. vyrobce rika 14.5/8.5/10.7 ... a jezdim za 11.16L/100... 40%mesto, 30% dalnice a 30% okresky

Odpovědět  |   | 
Jig  |  09. 11. 2017 13:28

Jestli to není tak, že skutečná spotřeba je pořád víceméně stejná či dle technologie lehce klesá, ale ta udávaná papírová v laboratorních podmínkách se v podsatě začíná limitně blížit nule :) (papír snese všechno, od nařízení po spotřebu)

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  09. 11. 2017 13:39

Jde to vyřešit lehce, do Tesly namontovat benzínový motor a budeme mít spotřebu na 100km NULA. Papírové perpetum mobile dle EU.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  09. 11. 2017 13:40

Samozřejmě baterky a elektromotor zůstane.

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  09. 11. 2017 14:08

Automobilky sa proste snažia natesnať do tabuliek. Skutočná spotreba ich zaujímať nemusí, stačí ak splnia laboratórne limity. Dosledok toho, že Európe vládnu byrokrati a ešte k tomu nevolení.
Celý downsizing je o tom. Odškrtnúť si splnené normy a zákazník dostane motor ktorý je slabší, viacej žerie a menej vydrží. No nekup to.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 11. 2017 15:48

Takze koumaci se jen tak seberou a nasackuji treba do Bruselu? Ale jdi ty. Europoslanci jsou samozrejme voleni. Placete na spatnem hrobe.

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  09. 11. 2017 16:58

Asi viete o europarlamente úplný prd. Je to jediný parlament na svete, ktorý nemá právo navrhovať a predkladať zákony. Je v podstate na nič. A komisári volení nie sú ak ste si nevšimol.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 11. 2017 21:42

Ma. Komisari su schvalovani parlamentom.

Europarlament ma dokonca vacsiu legitimitu ako dolna komora britskeho parlamentu uz len z toho dovodu, ze europoslanci su voleni pomernym volebnym systemom, kym House of Commons je voleny systemom vacsinovym, takze strana s 30% hlasmi moze bez problemov vladnut sama a mat v parlamente cez 50% kresiel. O tom, ze v Britanii neexistuje trojdelenie moci skoda hovorit.

A druha vec. Kedze eurokomisar je de facto minister vlady, tvoj argument, ze eurokomisari nie su voleni, stoji na vode a je irelevantny, pretoze v EU neexistuje krajina, kde vo volbach priamo volia ministrov v exekutive. Dovod, preco sa parlamentnym volbach hovori parlamentne je prosty - volis v nich clenov legislativy.

A ak niekomu vykas, tak sloveso ma mat tvar druhej osoby mnozneho cisla. Takze spravne ma byt 'ak ste si nevsimli'. Chybajucu ciarku komentovat ani nebudem.

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  10. 11. 2017 02:29

To nič nemení na tom, že európsky parlament netvorí a nepredkladá zákony. V normálnej demokracii niečo nemysliteľné. Že je úplne na hovno a je to len superluxusná trafika pre hromadu budižkničemov vie asi každý okrem vás.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  10. 11. 2017 06:48

Dovolím si tvrdit, že jádro pudla spočívá někde jinde. Do parlamentů (jakýchkoli) se postupně dostávají lidé, kteří (ať již z jakýchkoli pohnutek) jsou schopni akceptovat myšlenku, že tím "prokletým" CO2 se musí něco udělat. Stačilo se podívat na debatu o dopravě, část o bateriových elektromobilech. Všichni čeští kandidáti tak více méně "juchali" nad bateriovým elektromobilem jako nad spasitelem . Všichni bez výjimky. Bohužel to spadá do kolonky "ať to stojí co to stojí". Lidstvo se obecně dostalo do stavu v jakém se nachází pomocí extra levné energie z uhlovodíků. A zde nastává problém, nevím jak se dá na základě legislativy něco "objevit". Mohu na daný problém "přihrát" nějaké dotace. Ale řešení spočívá někde jinde. Někde, nějaký technik/chemik.., prostě někdo kdo ví jak věci fungují, na něco kápne. Pokud ono bájné řešení bude levnější než uhlovodíky přestaneme pálit uhlovodíky. Problém vyřešen. To co si na sebe šijeme jako bohatí evropané není nejšťastnější (bateriové elektromobily, tzv. zelená energie...).
P.S. Jsem zvědav, kdy on legislativci zakáží používat na vytápění zemní plyn, protože CO2. Ještě bude sranda .

Odpovědět  |   | 
Toky  |  10. 11. 2017 10:15

Na tom zemnom plyne sa už pracuje. Podla nových noriem je takmer nemožné postaviť na Slovensku rodinný dom bez alternatívneho zdroja energie (na teplo). Len so zemným plynom ako zdrojom si dovolím tvrdiť že to cez stavebné povolenie neprejde. Musíte rátať s VZT s rekuperáciou, či kolektormi, kotlom na biomasu a tak podobne.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  11. 11. 2017 06:53

Takže opět fajfka "odškrtnuto" pro zelenou demenci . Ach jo.

Odpovědět  |   | 
Jean  |  11. 11. 2017 09:27

A zaujimave je, ze krb na drevo ma nizsi koeficient zelenosti ako TČ

Odpovědět  |   | 
Noname  |  09. 11. 2017 14:41

13 let starý motr 2.8 V6
Dle dotankování 11,5
Dle palubáku 11,2
Dle TP 10,4 (reálné, v případě hodně umírněné jízdy)

Služební auto 2.0 TSi
Dle dotankování 8,2
Dle palubáku 7,9
Dle TP 6,5 (nereálné, ani v případě umírněné jízdy)


Odpovědět  |   | 
Jak prekvapive  |  09. 11. 2017 15:18

To vsichni vime, jen ty byrokrati v Bruselu jsou slepi. Nicmene to snad napravi novy merici cyklus a bude zajimave, jak najednou ty papirove spotreby poskoci nahoru. Pocitam o 20-25 procent.

Taky jezdim u auta z roku 2009 prakticky za to stejne co je spotreba dle TP. Tohle se zaclo ohybat s prichodem tech nesmyslnych emisnich norem, ktere v NEDC se dali obejit.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  09. 11. 2017 18:17

To by súhlasilo. TP 5, PP 6, podľa tankovania 6,2 na 100.
Takže u mňa cca 25% rozdiel.
Zasa východ Slovenska máme samé kopce. V Maďarsku som jazdil za PP 5,2.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  09. 11. 2017 18:58

Obávám se, že nový měřící cyklus nezmění zhola nic. Důvodů je vícero. Příchodu limitu "na pokutu" (mám na mysli třeba 95 g CO2/km pro rok 2020) budou automobilky čelit hybridy s "baterkou". Na start se "postaví" pěkně s nabitou baterií. A máme co? Splněno. Dalším důvodem je i to, že pokud vezmete libovolný současný vůz a provedete s ním měření dle NEDC naměříte skutečně hodnoty uváděné výrobci. Informace o spotřebě v jakémkoli cyklu mají umožnit porovnání spotřeb mezi vozem A a B. Nic více nic méně. Jistí "naivkové" v honbě za likvidací CO2 těchto údajů dál použili pro stanovení úkolů pro další pětiletku (postupné snižování spotřeby vozidel). Asi si myslí, že máme levnější náhradu za fosilní paliva nebo si dupnou a změní se fyzika pohybu těles na Zemi. Nebo je snad auto telefon na kolečkách?
Popravdě mě až tak moc nepřekvapuje, že ekologové jsou překvapeni výsledky měření. Chápu fyzika a fyzikální měření je pro ně španělská vesnice.

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  09. 11. 2017 20:12

Zlata metodika mereni z dob kdysi davno... mesto/90/120. To cloveku aspon neco reklo.

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  09. 11. 2017 17:52

Mondeo 2011 2.0 benzin - TP 7,9, real 7,8 (vypocet dle dotankovani). Ale jezdim dle predpisu.

Odpovědět  |   | 
Ef.  |  09. 11. 2017 19:24

14 let stará 1.9 TDI, papírově 7,6/4,6/5,7. Do toho se +- vejdu, průměr 5-6 léto, v zimě 6,5-7, záleží, jak dlouhé trasy jezdím. Dálnice, dlouhé trasy, nad 400km, pod 5L/100. Chorvatsko dokonce za 4,4 a šlo by to i pod 4, kdyby část cesty neřídila manželka. Podotýkám, že to je spotřeba od plné do plné nádrže, ne umělý odhad podle palubního počítače, jak "měří" spotřebu novináři z motoristických redakcí.

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  09. 11. 2017 19:42

Taky jsem mel Octavku takovou, ale 1.8 benzin. Ta zrala vic nez soucasne Mondeo a jizdni vlastnosti nesrovnatelne. S dieselem ale tu octavku chapu, porad pouzitelne auto a motor drzak, ktery skoro nic nezere, to smysl ma.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  10. 11. 2017 08:44

Jeep nafta papír 12.5 da se když se jede dle pspiru. Nesetrim furt těžká noha 13 14

Odpovědět  |   | 
DVERT  |  10. 11. 2017 09:25

Volvo XC90 II T6 2015 dle TP kombinovaná 8.0 realná 14.4

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  12. 11. 2017 20:54

Dobře ti tak měl jsi vzít V8

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 11. 2017 05:03

Pohřeb spalováků v plném proudu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 47 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A