Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebu roste. Momentálně je 42 procent

Udávaná spotřeba se od té reálné velice často liší. Výzkum ekologické agentury ICCT ukázal, že za poslední roky se pořádně navýšil.
Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebu roste. Momentálně je 42 procent

Stalo se vám, že po pořízení vozu se reálná spotřeba příliš neshodovala s hodnotami uváděnými automobilkou? Nedávný výzkum ekologické agentury ICCT vám dá za pravdu. Podle jejího zjištění totiž rozdíl mezi oficiální a reálnou spotřebou paliva neustále roste.

Výzkum zkoumal více než milion vozidel v osmi evropských zemích. Celkové výsledky příliš nepotěší. V roce 2001 činil průměrný rozdíl jen 9 procent. Za další roky ale slušně narostl. V roce 2013 se rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou zvětšil na 25 procent. Letošní rok výzkum zjistil dokonce rozdíl v průměru až 42 procent. 

Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Z porovnání vyšly lépe automobily vlastněné soukromníky. U nich se rozdíl zastavil na hodnotě 39 percent. Vozy ve vlastnictví různých společností na tom byly hůř. Rozdíl v hodnotách spotřeby byl 45 procent. Agentura ICCT odhaduje, že majitelé vozů za tento rozdíl zaplatí na palivu o více než 10.000 českých korun ročně. 

V budoucnu by se měl rozdíl snížit díky příchodu nové testovací procedury za účelem zjišťování emisí a spotřeby paliva WLTP. O té se živě diskutuje již dlouho, nejdříve se její příchod plánoval třeba až na rok 2020. Pak se ale do všeho zamíchala aféra Dieselgate a automobilky přitrvrdily.

WLTP nahrazuje metodiku NEDC, která za účelem zjištění emisí a spotřeby paliva trvala jen 20 minut, navíc v laboratorních podmínkách, kde na vozy nepůsobí aerodynamický odpor, a dokonce ani nezatáčejí. Novinka je mnohem realističtější. Slibuje tak větší shodu udávaných a skutečných parametrů díky zohlednění skutečných jízdních dat.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků