Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebu roste. Momentálně je 42 procent

Udávaná spotřeba se od té reálné velice často liší. Výzkum ekologické agentury ICCT ukázal, že za poslední roky se pořádně navýšil.
Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebu roste. Momentálně je 42 procent

Stalo se vám, že po pořízení vozu se reálná spotřeba příliš neshodovala s hodnotami uváděnými automobilkou? Nedávný výzkum ekologické agentury ICCT vám dá za pravdu. Podle jejího zjištění totiž rozdíl mezi oficiální a reálnou spotřebou paliva neustále roste.

Výzkum zkoumal více než milion vozidel v osmi evropských zemích. Celkové výsledky příliš nepotěší. V roce 2001 činil průměrný rozdíl jen 9 procent. Za další roky ale slušně narostl. V roce 2013 se rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou zvětšil na 25 procent. Letošní rok výzkum zjistil dokonce rozdíl v průměru až 42 procent. 

Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Z porovnání vyšly lépe automobily vlastněné soukromníky. U nich se rozdíl zastavil na hodnotě 39 percent. Vozy ve vlastnictví různých společností na tom byly hůř. Rozdíl v hodnotách spotřeby byl 45 procent. Agentura ICCT odhaduje, že majitelé vozů za tento rozdíl zaplatí na palivu o více než 10.000 českých korun ročně. 

V budoucnu by se měl rozdíl snížit díky příchodu nové testovací procedury za účelem zjišťování emisí a spotřeby paliva WLTP. O té se živě diskutuje již dlouho, nejdříve se její příchod plánoval třeba až na rok 2020. Pak se ale do všeho zamíchala aféra Dieselgate a automobilky přitrvrdily.

WLTP nahrazuje metodiku NEDC, která za účelem zjištění emisí a spotřeby paliva trvala jen 20 minut, navíc v laboratorních podmínkách, kde na vozy nepůsobí aerodynamický odpor, a dokonce ani nezatáčejí. Novinka je mnohem realističtější. Slibuje tak větší shodu udávaných a skutečných parametrů díky zohlednění skutečných jízdních dat.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků