Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebu roste. Momentálně je 42 procent

Udávaná spotřeba se od té reálné velice často liší. Výzkum ekologické agentury ICCT ukázal, že za poslední roky se pořádně navýšil.
Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebu roste. Momentálně je 42 procent

Stalo se vám, že po pořízení vozu se reálná spotřeba příliš neshodovala s hodnotami uváděnými automobilkou? Nedávný výzkum ekologické agentury ICCT vám dá za pravdu. Podle jejího zjištění totiž rozdíl mezi oficiální a reálnou spotřebou paliva neustále roste.

Výzkum zkoumal více než milion vozidel v osmi evropských zemích. Celkové výsledky příliš nepotěší. V roce 2001 činil průměrný rozdíl jen 9 procent. Za další roky ale slušně narostl. V roce 2013 se rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou zvětšil na 25 procent. Letošní rok výzkum zjistil dokonce rozdíl v průměru až 42 procent. 

Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Z porovnání vyšly lépe automobily vlastněné soukromníky. U nich se rozdíl zastavil na hodnotě 39 percent. Vozy ve vlastnictví různých společností na tom byly hůř. Rozdíl v hodnotách spotřeby byl 45 procent. Agentura ICCT odhaduje, že majitelé vozů za tento rozdíl zaplatí na palivu o více než 10.000 českých korun ročně. 

V budoucnu by se měl rozdíl snížit díky příchodu nové testovací procedury za účelem zjišťování emisí a spotřeby paliva WLTP. O té se živě diskutuje již dlouho, nejdříve se její příchod plánoval třeba až na rok 2020. Pak se ale do všeho zamíchala aféra Dieselgate a automobilky přitrvrdily.

WLTP nahrazuje metodiku NEDC, která za účelem zjištění emisí a spotřeby paliva trvala jen 20 minut, navíc v laboratorních podmínkách, kde na vozy nepůsobí aerodynamický odpor, a dokonce ani nezatáčejí. Novinka je mnohem realističtější. Slibuje tak větší shodu udávaných a skutečných parametrů díky zohlednění skutečných jízdních dat.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků