Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebu roste. Momentálně je 42 procent

Udávaná spotřeba se od té reálné velice často liší. Výzkum ekologické agentury ICCT ukázal, že za poslední roky se pořádně navýšil.
Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebu roste. Momentálně je 42 procent

Stalo se vám, že po pořízení vozu se reálná spotřeba příliš neshodovala s hodnotami uváděnými automobilkou? Nedávný výzkum ekologické agentury ICCT vám dá za pravdu. Podle jejího zjištění totiž rozdíl mezi oficiální a reálnou spotřebou paliva neustále roste.

Výzkum zkoumal více než milion vozidel v osmi evropských zemích. Celkové výsledky příliš nepotěší. V roce 2001 činil průměrný rozdíl jen 9 procent. Za další roky ale slušně narostl. V roce 2013 se rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou zvětšil na 25 procent. Letošní rok výzkum zjistil dokonce rozdíl v průměru až 42 procent. 

Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Z porovnání vyšly lépe automobily vlastněné soukromníky. U nich se rozdíl zastavil na hodnotě 39 percent. Vozy ve vlastnictví různých společností na tom byly hůř. Rozdíl v hodnotách spotřeby byl 45 procent. Agentura ICCT odhaduje, že majitelé vozů za tento rozdíl zaplatí na palivu o více než 10.000 českých korun ročně. 

V budoucnu by se měl rozdíl snížit díky příchodu nové testovací procedury za účelem zjišťování emisí a spotřeby paliva WLTP. O té se živě diskutuje již dlouho, nejdříve se její příchod plánoval třeba až na rok 2020. Pak se ale do všeho zamíchala aféra Dieselgate a automobilky přitrvrdily.

WLTP nahrazuje metodiku NEDC, která za účelem zjištění emisí a spotřeby paliva trvala jen 20 minut, navíc v laboratorních podmínkách, kde na vozy nepůsobí aerodynamický odpor, a dokonce ani nezatáčejí. Novinka je mnohem realističtější. Slibuje tak větší shodu udávaných a skutečných parametrů díky zohlednění skutečných jízdních dat.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 31 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků