Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Nárazové testy přispívají k vývoji technologií zachraňujících lidské životy. Díky internetu je může vidět každý. Nejsledovanější videa už mají miliony zhlédnutí. O které modely jde?
Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Zájemci o koupi nového vozu se na výsledky crash testů novinek zaměřují stále více. Jejich výsledky jsou totiž poměrně přesným odrazem toho, jak bezpečné jednotlivé automobily jsou. Zkoušky bezpečnosti jsou tu už dlouho, až nyní jsou ale díky internetu a sociálním sítím tak populární.

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

Následující žebříček ukazuje pět nejsledovanějších crash testů na YouTube, jejichž autorem je americká společnost IIHS. Nechybí téměř deset let starý Hummer, legendární Chevrolet či souboj dvou Nissanů. Podívejte se sami:

#5 BMW řady 5, 2014 (2 553 000 zhlédnutí)

Pětici nejsledovanějších videí účtu IIHS uzavírá crash test BMW řady 5 z roku 2014. Sedan ve zkoušce příliš neuspěl a vysloužil si druhé nejhorší hodnocení. Problém nastal při čelním nárazu. Data z figuríny totiž ukázala, že v případě takové nehody by došlo k vážnému poranění levé nohy řidiče.

#4 Volkswagen GTI, 2015 (2 990 000)

Test Volkswagenu GTI z roku 2015 vidělo téměř tři miliony lidí a vůz patří mezi velmi dobře hodnocené. Prémiové ocenění Top Safety Pick+ nedostal model jen kvůli slabé prevenci potencionálních havárií. Volkswagen se poučil a omlazená varianta, která přišla o rok později, už ocenění dostala.

Proč si pořídit nové auto? Tento crashtest ukázal rozdíl 20 let vývoje

Proč si pořídit nové auto? Tento crashtest ukázal rozdíl 20 let vývoje

#3 Nissan Tsuru 2015 vs. Versa 2016 (3 470 000)

Odstrašujícím případem je dva roky starý crash test Nissanů Tsuru a Versa. Tsuru je vlastně jakýmsi nástupcem Sentry a stavba jeho základů sahá až do počátku 90. let. Pohled na figurínu ve starším voze rozhodně není pěkný. Test ukázal, že by v případě nárazu mohlo dojít nejen k poranění nohou, ale také obličeje.

#2 Chevrolet Bel Air 1959 vs. Malibu 2009 (4 282 000)

Dalším srovnáním modelů stejné značky je následující video dvou Chevroletů. Tento test je oproti ostatním odlišný, protože porovnává vozy, jejichž rok výroby od sebe dělí půl století. Záběry jsou všeříkající a názorně ukazují, jak moc se za desítky let bezpečnost aut posunula kupředu. Tento test za tři roky posbíral přes čtyři miliony zhlédnutí.

Nový test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Nový test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

#1 Hummer H3, 2008 (4 791 000)

Hummer H3 nekoupíte v USA už od roku 2010, ale jeho crash test patří dodnes mezi nejsledovanější zkoušky na YouTube. Model získal obstojné hodnocení, konkrétně druhé nejvyšší. Posuzujícím se nelíbilo, že v případě kolize je to riziko drobného poranění hlavy, krku i hrudníku. Hummer naopak neobstál v testu opěrek hlavy a sedadel. Dostal nejhorší možné hodnocení.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků