Rovanperä vyhrál Švédskou rallye, Thiry desátý

Finský automobilový závodník Harri Rovanperä s vozem Peugeot 206 WRC vyhrál Švédskou rallye, druhý podnik mistrovství světa. Dosáhl tak svého životního úspěchu, protože jeho nejlepším dosavadním umístěním...
Rovanperä vyhrál Švédskou rallye, Thiry desátý
Finský automobilový závodník Harri Rovanperä s vozem Peugeot 206 WRC vyhrál Švédskou rallye, druhý podnik mistrovství světa. Dosáhl tak svého životního úspěchu, protože jeho nejlepším dosavadním umístěním byla dvě třetí místa. Loni skončil v konečném pořadí MS devátý, tehdy ještě s toyotou.

Belgičan Bruno Thiry získal s octavií zásluhou desátého místa jeden bod pro tým Škoda, který v součtu s pěti body z Rallye Monte Carlo zůstal v Poháru konstruktérů třetí. Šampionát pokračuje od 8. března Portugalskou rallye.

Konečné druhé místo ve Švédsku patřilo domácímu Thomasi Radströmovi. Na třetí pozici se vyhoupl Španěl Carlos Sainz, jehož v sobotu zdržela porucha zapalování fordu. Po dvou podnicích mistrovství světa se o vedení v průběžném pořadí dělí trojice Sainz, Rovanperä a Mäkinen.

Dveře k vítězství třiatřicetiletému Rovanperämu otevřela nehoda krajana Tommiho Mäkinena, který na něj útočil z druhého místa. Čtyřnásobný šampión však převrátil devatenáct kilometrů před cílem na čerstvém sněhu své mitsubishi na střechu a poškodil ho natolik, že nebyl schopen poslední erzetu dokončit.

"Poslední erzety byly hrozně náročné, protože na cestě leželo pár centimetrů čerstvého sněhu. O to více jsem šťastnější," řekl překvapivý vítěz. "Měl jsem dnes trochu problémy, protože jsem nezvolil nejlepší pneumatiky. Ale dokázal jsem se udržet před Tommim a Thomasem," radoval se.

Loňský vítěz a úřadující mistr světa Marcus Grönholm z Finska vypadl ze soutěže hned v páteční první etapě. Rallye nedokončil ani Němec Armin Schwarz, druhý jezdec mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport, ani Tomáš Hrdinka se soukromým subaru –čtk/red-.

Konečné pořadí po 17 RZ:

1. Rovanperä (Fin./Peugeot) 3:27:01,1,
2. Radström (Švéd./Mitsubishi) -27,9,
3. Sainz (Šp./Ford) -37,0,
4. Gardemeister (Fin./Peugeot) -2:05,3,
5. Delecour (Fr./Ford) - 2:25,2,
6. Solberg (Nor./Subaru) -2:48,5,
7. Carlsson (Švéd./Toyota) -3:18,2,
8. Eriksson (Švéd./Hyundai) -3:35,8,
9. C. McRae (Brit./Ford) -4:28,8,
10. Thiry (Belg./Škoda Octavia) - 5:23,6.

Pořadí MS po dvou závodech:

1. Mäkinen (Fin./Mitsubishi), Rovanperä a Sainz všichni 10 bodů,
4. Radström a Delecour oba 6,
6. Gardemeister 5,
7. Schwarz (Něm./Škoda Octavia) 3.

Pohár konstruktérů:

1. Mitsubishi 23 bodů,
2. Ford 14,
3. Škoda 6,
4. Hyundai 5,
5. Subaru 4.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků