Rovanperä vyhrál Švédskou rallye, Thiry desátý

Finský automobilový závodník Harri Rovanperä s vozem Peugeot 206 WRC vyhrál Švédskou rallye, druhý podnik mistrovství světa. Dosáhl tak svého životního úspěchu, protože jeho nejlepším dosavadním umístěním...
Rovanperä vyhrál Švédskou rallye, Thiry desátý
Finský automobilový závodník Harri Rovanperä s vozem Peugeot 206 WRC vyhrál Švédskou rallye, druhý podnik mistrovství světa. Dosáhl tak svého životního úspěchu, protože jeho nejlepším dosavadním umístěním byla dvě třetí místa. Loni skončil v konečném pořadí MS devátý, tehdy ještě s toyotou.

Belgičan Bruno Thiry získal s octavií zásluhou desátého místa jeden bod pro tým Škoda, který v součtu s pěti body z Rallye Monte Carlo zůstal v Poháru konstruktérů třetí. Šampionát pokračuje od 8. března Portugalskou rallye.

Konečné druhé místo ve Švédsku patřilo domácímu Thomasi Radströmovi. Na třetí pozici se vyhoupl Španěl Carlos Sainz, jehož v sobotu zdržela porucha zapalování fordu. Po dvou podnicích mistrovství světa se o vedení v průběžném pořadí dělí trojice Sainz, Rovanperä a Mäkinen.

Dveře k vítězství třiatřicetiletému Rovanperämu otevřela nehoda krajana Tommiho Mäkinena, který na něj útočil z druhého místa. Čtyřnásobný šampión však převrátil devatenáct kilometrů před cílem na čerstvém sněhu své mitsubishi na střechu a poškodil ho natolik, že nebyl schopen poslední erzetu dokončit.

"Poslední erzety byly hrozně náročné, protože na cestě leželo pár centimetrů čerstvého sněhu. O to více jsem šťastnější," řekl překvapivý vítěz. "Měl jsem dnes trochu problémy, protože jsem nezvolil nejlepší pneumatiky. Ale dokázal jsem se udržet před Tommim a Thomasem," radoval se.

Loňský vítěz a úřadující mistr světa Marcus Grönholm z Finska vypadl ze soutěže hned v páteční první etapě. Rallye nedokončil ani Němec Armin Schwarz, druhý jezdec mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport, ani Tomáš Hrdinka se soukromým subaru –čtk/red-.

Konečné pořadí po 17 RZ:

1. Rovanperä (Fin./Peugeot) 3:27:01,1,
2. Radström (Švéd./Mitsubishi) -27,9,
3. Sainz (Šp./Ford) -37,0,
4. Gardemeister (Fin./Peugeot) -2:05,3,
5. Delecour (Fr./Ford) - 2:25,2,
6. Solberg (Nor./Subaru) -2:48,5,
7. Carlsson (Švéd./Toyota) -3:18,2,
8. Eriksson (Švéd./Hyundai) -3:35,8,
9. C. McRae (Brit./Ford) -4:28,8,
10. Thiry (Belg./Škoda Octavia) - 5:23,6.

Pořadí MS po dvou závodech:

1. Mäkinen (Fin./Mitsubishi), Rovanperä a Sainz všichni 10 bodů,
4. Radström a Delecour oba 6,
6. Gardemeister 5,
7. Schwarz (Něm./Škoda Octavia) 3.

Pohár konstruktérů:

1. Mitsubishi 23 bodů,
2. Ford 14,
3. Škoda 6,
4. Hyundai 5,
5. Subaru 4.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků