Rossion Q1: americký supersport pro Evropu

Zpoza Atlantiku k nám přijíždí odvážné supersportovní auto americké výroby. Vypadá jako jedna velká výzva.

A tvůrci se výzev nebojí, neboť pro jeho prezentaci vybrali Itálii, kolébku těch nejlepších strojů, jež lze popisovat jako silniční supersporty. Společnost Rossion Automotive svoji novinku uvádí na evropské trhy, kde ji bude zastupovat firma Hybrid UKGarage z Bergama. A z prvních informací od těch, kteří s vozem mohli jezdit po italském pobřeží, není suverenita, s jakou výrobce zaútočil na domovinu strojů Ferrari či Lamborghini, vůbec nemístná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Rossion Q1 vzniká ve spolupráci společností 1g Racing a Rossion Automotive a po technické stránce vychází ze staršího vozu Noble M400. Rossion Automotive koupil výrobní práva na tento model od Noble Automotive již v roce 2007. Pod zadní kapotou trůní vidlicový šestiválec značky Ford s objemem 3,5 l, který díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 450 koní (330 kW). Uložen je napříč těsně před zadní nápravou a vozu propůjčuje působivé dynamické parametry: ten díky němu z klidu na 96 km/h zrychlí za pouhých 3,1 s, na 160 km/h za 7,7 s a dosáhne rychlosti 304 km/h.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na tuto pohonnou jednotku navazuje šestistupňová převodovka Getrag s manuálním řazením a výkon se na zadní kola přenáší skrze diferenciál Quaife s omezenou svorností. Na první pohled lze sledovat jakousi podobnost s výchozím vozem Noble M400, oproti němu však byla karosérie modernizována a přišla o monstrózní zadní přítlačné křídlo. Interiér nového vozu je oproti tomu zcela nový. V porovnání s M400 je Rossion Q1 poněkud méně ztřeštěný a svým důstojnějším vzhledem se pokusí oslovit evropské zákazníky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rossion Q1
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků