Rossion Q1: americký supersport pro Evropu

Zpoza Atlantiku k nám přijíždí odvážné supersportovní auto americké výroby. Vypadá jako jedna velká výzva.

A tvůrci se výzev nebojí, neboť pro jeho prezentaci vybrali Itálii, kolébku těch nejlepších strojů, jež lze popisovat jako silniční supersporty. Společnost Rossion Automotive svoji novinku uvádí na evropské trhy, kde ji bude zastupovat firma Hybrid UKGarage z Bergama. A z prvních informací od těch, kteří s vozem mohli jezdit po italském pobřeží, není suverenita, s jakou výrobce zaútočil na domovinu strojů Ferrari či Lamborghini, vůbec nemístná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Rossion Q1 vzniká ve spolupráci společností 1g Racing a Rossion Automotive a po technické stránce vychází ze staršího vozu Noble M400. Rossion Automotive koupil výrobní práva na tento model od Noble Automotive již v roce 2007. Pod zadní kapotou trůní vidlicový šestiválec značky Ford s objemem 3,5 l, který díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 450 koní (330 kW). Uložen je napříč těsně před zadní nápravou a vozu propůjčuje působivé dynamické parametry: ten díky němu z klidu na 96 km/h zrychlí za pouhých 3,1 s, na 160 km/h za 7,7 s a dosáhne rychlosti 304 km/h.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na tuto pohonnou jednotku navazuje šestistupňová převodovka Getrag s manuálním řazením a výkon se na zadní kola přenáší skrze diferenciál Quaife s omezenou svorností. Na první pohled lze sledovat jakousi podobnost s výchozím vozem Noble M400, oproti němu však byla karosérie modernizována a přišla o monstrózní zadní přítlačné křídlo. Interiér nového vozu je oproti tomu zcela nový. V porovnání s M400 je Rossion Q1 poněkud méně ztřeštěný a svým důstojnějším vzhledem se pokusí oslovit evropské zákazníky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rossion Q1
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků