Ropy začíná být nedostatek, ceny paliv rostou

20 komentářů

OnLi
18. října • 12:59

K čemu jsou motory s objemem, ať nežeru, nad dva litry?????????? Hlavně v americe, ty jejich přechlastaný fára?

mfilip
18. října • 14:44

spotrebu dela pozadovany vykon ne objem motoru

Skyline
24. října • 21:32

Driv nez dnes jsem se k teto diskusi nedostal, ale reagovat - byt asi pozde - musim. Takovou debilitu, jakou se ti tady prave podarilo vypotit, uz jsem totiz dlouho neslysel. Abych uvedl fakta:

Alfa Romeo 156 2.5 V6, 141 kW/192 k: spotreba mesto/mimo mesto/kombinace: 17.5/8.5/11.8

Honda Integra Type-R, 140 kW/190 k: spotreba mesto/mimo mesto/kombinace: 12.1/6.9/8.8

To znamena, ze ve meste je Alfa horsi o 45%, mimo mesto 23% a prumerne o 34%. To tve teorii moc neodpovida, ze?

Jinak jsem v USA jezdil s Camry 2.2 a spotreba 7.5-8 litru/100 km, Sable 3.1 (nebo 3.2) V6 zral pri stejne jizde cca 10-12. Obe auta samozrejme v automatu, Camry stara 12 let, najeto 250k km, Sable stary 1 rok, najeto 10k km.

 

Mateo
25. října • 10:05

No vidis, a ja jezdim po CR klasickou Octavii, 1.9 TDI, tou slabsi, a kdyz moc specham, tak mam prumernou spotrebu 5.3 l/100 km. Ale jsou i mesice, kdy jedu za 5l/100 km. Nafty. K cemu mi bude silnejsi motor, kdyz je tady limit 130 km/h na dalnici???? Pro me je totiz auto pracovnim prostredkem, ne masturbaci.

Ale k veci. Ropy dostatek neni, a to do te miry, ze to pocitime vsichni uz za par let. Musi teda byt hnusne draha, aby se konecne vsichni pustili do alternativ. A tak je to spravne. Vyvazet si prdel jako amici je perverzni...

http://www.mwm.cz/clanek1.php?id=1224&pjmeno=&kredit=&p1

 

AME
30. října • 21:54

Socka za volantem se pozna podle toho, ze kdyz nadava na spotrebu ...tak prvotne nadava na dany auto

...trochu sectely clovek vi, ze v Evrope jsou vysoky ceny benzinu a nafty dane diky sockám ve vlade a ne diky šejkům.... a proto ma nadavat predevsim na ne  ... potom by alespon jezdily po silnicich normalni auta jako v Americe a ne ty evropsky sekacky na travu a jezdici rakve...

...ukazkovym prikladem jsou standardizovani typkove s Octavkama ...co vydelavaj min jak uklizecka v Nemecku ... ale vydelaj si tak alespon na leasing tehlech autosocek, aby se pak mohli poradne rozdovadet s fofrklackem ...aby si dokazali jakej to maj ale sportak... 

... to casto vidim kdyz jedu ve svy americe predpisove po Jizni spojce... jak tam nejak nadrzenec v Octavce za mnou porad troubi... s nima se to krasne hraje... nejlepe kdyz me chce ze samyho zoufalstvi predjet zprava .... a ja je pak jen polechtanim plynu necham zataraseny za nejakym kamionem ...)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Viados
4. listopadu • 20:53

To je sice pravda, ale za 1km platíš na palivu 3x tolik, co ten "junior manager" v Oktáfce v TéDéÍčku ... a když najezdíš 50 tkm ročně, je to slušná pálka.

JJ
18. října • 13:48

K civilizované jízdě. Jenže tenhle pojem majitel přetáčeného maloobjemového čtyřválce nezná... A prosím nemluv o přechlastanosti, když o tom nic nevíš. S Northstarem 4.6 v Cadillacu De Ville se pod deset litrů na sto ve smíšeném provozu vejdu bez problémů, pod devět, když se snažím. Leckterý evropský dvoulitr žere stejně, při stylu jízdy běžném v Evropě často i víc.

robo
17. října • 22:01

www.autonavzduch.cz

Vita
17. října • 1:58

Jak začnou všichni strašit že je málo ropy  a že bude stát $80..Tak je nejvyšší čas se připravit na řádný cenový tobogán směrem dolu. Až ten okamžik nastane tak tu černou svini poženou dolu o 106.

k
16. října • 20:14

nuz, ja som cital clanok, kde bol odhad na liter benziun cca 3 eura to ma byt v priebehu cca 4 rokov

JJ
16. října • 23:19

No pokud by k tomu došlo, tak se prostě začne masově jezdit na něco jiného. Různé studie naznačují, že alternativy k benzínu jsou ekonomicky zajímavé při dlouhodbé ceně ropy kolem tuším 40-45 dolarů. Pokud by tedy tenhle trend pokračoval, investice do alternativ vzrostou velmi rychle a výsledky se objeví.

Osobně si myslím, že to tak nebude, protože současné problémy (např. hurikány, zásoby před zimou) jsou časově omezené. Navíc USA zaváděním "clean-coal technologies" budou schopny pravděpodobně v řádu několika málo let o dost snížit poptávku po ropě a plynu pro energetické využití. Jediný potenciální zdroj problémů je Čína, ale ani ta nebude chtít být závislá na dovozu ropy, takže bude spoustu svých potřeb raději krýt vlastními zdroji (byť ne tak efektivními a rozhodně ne tak čistými).

Pete
17. října • 15:07

To me docela zajima, mas link na nejake weby, ktere se zabyvaji ekonomickymi alternativami k benzinu?



JJ
17. října • 20:39

To o té hranici, kdy se vyplatí investovat mám z nějakého holandského časopisu, pokusím se to dohledat. A tuším i ředitel Chemopetrolu nedávno říkal něco o tom, že kdyby ropa dlouhodobě zůstala na současných cenách, vyplatí se jim postavit úplně novou rafinerii na výrobu benzínu z uhlí.

Tady: http://www.kaldor.no/energy/hilrap200405-stratdepoil.html je zajímavá studie, která se sice vyloženě nevěnuje alternativám, ale strategiím pro snižování závislosti na ropě. Hlavně ale velmi dobře popisuje mechanismy mezinárodního trhu s ropou vlivy různých opatřeních na něj.

Tady: http://www.energyquest.ca.gov/transportation/LNG.html je ta problematika vysvětlená poněkud populárněji (nicméně linky jsou zajímavé)

Tady: http://www.h2fc.com/news/index.shtml je něco málo informací o oboru alternativních paliv.

ufi
16. října • 14:52

jo ceny u benzínek jsou zajímavý. stejný ceny, kdy byl natural za 30,- pamatuju před 4 lety a to ropa stála o 10 doláčů míň a spotřební daň byla menší. asi tenkrát neměli pumpy standartní marži jako je ve světě.

tomas
16. října • 17:56

Rozdil je v tom, ze pred 4 lety stal dolar 38Kc, dnes 26Kc, takze i kdyz cena v USD byla nizzsi, tak v Kc byla vyssi. Ale marze v te dobe mely take vyssi (cca o 1-2Kc/litr), navic letos stoupla cena take zvysenim spotrebni dane z 10,84 na 11,80Kc/litr, ale pak klesla snizenim DPH z 22% na 19%.

JOE
16. října • 14:38

Problém je daňové zatížení jaké na ropě je! Spotřební daň je sice pevná částka ale DPH je už v procentech a tak zdražení paliva o korunu, znamená zdražení o korunu dvacet! Například v Egyptě vychází litr benzínu na 4 koruny!!!!

Marek
4. listopadu • 15:30

A nafta tam stojí 0,4 eg. libry, to je asi tak 1,60 KČ !

kruch
18. října • 14:08

Na druhou stranu vysoka cena nuti setrit s necim, ceho moc neni.

furgon
16. října • 20:10

Presne tak! Nekde prece socani na platy policajtum vzit musi, ne?

Michal
16. října • 12:47

Moje příští auto bude maloobjemová nafta.

Doporučujeme

Články odjinud