Ropa mírně zdražuje. Kdo ale vydělává (a prodělává) na levné ropě?

Ludek_II  |  10. 03. 2016 13:34

Tak tak. Shell už zdražil o korunu

Odpovědět  |   | 
*16gdHfdf&^561-/123e-e/e'  |  10. 03. 2016 15:07

Jeste pomerne nedavno jsme casto cetli, ze ten, ci onen produkt musi zdrazit z duvodu rostouci ceny pohonnych hmot, ktera se samozrejme promita do vysledne ceny daneho zbozi.

Lec jiz nejakou dobu se cena ropy pohybuje velice nizko a kupodivu se zadne zlevnovani nedeje.

Centralni bankeri ted biji na poplach pred hrozbou deflace, kterazto je pro ekonomiku zalozenou na dluhu zhoubnou rakovinou. Za ucelem boje s timto fenomenem vynalezli vec nevidanou: Zaporne uroky. A verim, ze je jen otazkou casu, nez komercni banky, nuceny tyto uroky za penize ulozene v centralni bance platit, najdou dostatecne kreativni zpusob jak tyto naklady prenest na klienty - tedy na nas.

Skutecne musim byt komunistou, kdyz mam pocit, ze je (pro elity?) neprijatelne, kdyz by se bezny clovek mel na chvili lepe?

Odpovědět  |   | 
k22  |  10. 03. 2016 15:31

Když budu bance platit za uložerné prachy, tak mi jistě ubde i banka platit, když si u ní půjčím


Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  10. 03. 2016 18:13

Neboj se. Na hranicich u Makedonie jiz vegeti 13tis migrantu. Do 10-15 let budeme vzpominat na tyto problemy. Nase elity totiz mysli jako elity v roce 1938. Bohuzel nevidim zadneho Churchila.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 03. 2016 15:48

...to sa bezte spytat majitela firmy Erdogan Oil a spolocnikom.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 03. 2016 17:30

Když jde ropa nahoru, tak najednou čerpací stanice nemají zásoby levně nakoupené ropy a musí tedy zdražit okamžitě? Je zajímavé, že drahé ropy mají zásoby vždycky, a tak při pádu ceny ropy snížit okamžitě cenu nejde.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 03. 2016 18:01

Kdybys byl majitelem čerpačky, dělal bys to jinak? Ani nemusíš odpovídat, dělal bys to samé.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 03. 2016 18:11

I kdyby jo, nechal bych si ty průhledné báchorky o tom, jak jsem vlastně taky chudáček, který nemá na vybranou

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 03. 2016 18:14

Ty báchorky ve většině případů jen píšou média aby trochu poškádlila čtenáře, nepochází to od majitelů čerpaček.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 03. 2016 19:22

Do toho už nevidíme. Každopádně i kladný názor veřejnosti je velmi cenná komodita. Což však hodně podnikatelům nedochází. Ale když lidi začnou volit socany a komunisty, tak podnikatelé začnou brečet, že jim to tady stěžujou a proč jsou lidi takové svině, že je volí.

Inu akce a reakce.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  11. 03. 2016 13:41

Až na to, že oni většinou podnikají právě i komunisté. A to nemusíme ani jít po partajních členech.... ale i bývalé kádry z jiných stran.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 03. 2016 19:18

Názor veřejnosti je komodita pouze pro statistický ústav. Nikoho jiného to nezajímá. Buď byznys jde a pak je vše v pořádku a netřeba měnit ceny když lidi kupují, nebo nejde.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 03. 2016 00:18

Když myslíš. Jak ten byznys asi bude fungovat, když si nasraní lidé zvolí vládu, která dané odvětví populisticky zreguluje takovým způsobem, že cena bude na hranici prodělku a lidé přesto nebudou kupovat dosatečně a orientovat se ve větší míře na (nezregulované/nezdaněné) substituenty?

Nene, model, kdy si pan podnikatel myslí, jak kartelem natáhne zákazníka a vydíráním zaměstnance, funguje jen omezenou dobu. Po čase přijde zpětný tlak a toto krátkozraké myšlení se mu vymstí. Výhodou nespokojených je, že jich je vždy mnohonásobně více, než těch, kteří žijí na jejich úkor a není otázkou zda, ale kdy pohár přeteče. Kdepak, z dlouhodobého hlediska je třeba mít veřejnost na své straně.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  13. 03. 2016 08:46

To je možná pravda, ovšem jen z velice dlouhodobého hlediska a navíc velice nejistě. Je to v podstatě jen suchá teorie. V reálu se toho neobává nikdo, dokonce ani politici. V kapitalismu platí jediné pravidlo: Urvi co můžeš, a to hned. Na to co bude zítra, za rok, jednou, každý z vysoka dlabe a snaží se nahrabat si jak jen to jde a dokud to jde.
Proč by majitel čerpačky měl zlevňovat, když nemusí? Aby jednou nebyla revoluce? Co je mu po tom? On musí platit úvěr dnes a dům chce taky dnes a i zaměstnanci chtějí výplaty dnes, Co přijde po čase ho nezajímá. Proč taky. Když vydělá dnes, přežije zítřek. To je pro něj důlležitější, než úvahy co by kdyby. Nebo ty znáš někoho, kdo by se choval tak jak píšeš? Ne, nikdo se tak nechová. Dokonce ani ty ne. Nevím čím se živíš, ale když dostaneš příležitost vydělat s víc, tak po ní okamžitě skočíš a taky tě v tu chvíli nebude nijak zajímat žádná teorie o konci kapitalismu. Nebo snad vyšší plat odmítneš s tím, že musíš myslet na veřejnost?
Lidé jsou prostě takoví. Ovládá je chamtivost, chtějí stále víc. Že je to cesta do pekla a jednou musí skončit, protože Země není nafukovací, vědí všichni dobře, ale kašlou na to.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 03. 2016 09:49

Ne, tímto způsobem to všude nefunguje. Alespoň ne tak výrazně. Problém je, že po revoluci začala spousta čechů podnikat, ale z celého modelu kapitalismu si vzali jen ty kecy o trhu a o urvi, co můžeš. S vidinou rychlého zbohatnutí. Nebyli zkrátka na takovou změnu připraveni, a tak to letělo ode zdi ke zdi.

Je v pořádku, že si chce majitel vydělat na úvěr, platy a další náklady související s podnikáním, citlivě však musí volit položku zisku, jakožto peníze, které jsou nad rámec tohoto všeho. Já osobně si myslím, že kapitalismus není spouštěčem revoluce, jako je komunismus. Kapitalismus nás opouští postupně salámovou metodou, z výše zmíněných důvodů, až nakonec zjistíme, že jsme opět v komunismu. Poté v něm chvíli vydržíme, než zjistíme, že je to taky na prd, je revoluce a kruh se uzavřel. Nejspíše jsme k tomuto koloběhu už navždy odsouzeni, pokud si neuvědomíme, že je lepší, snažit se udržovat mezi oběma směry rovnováhu.

Že lidi ovládá chamtivost, je pravda. V řadě případů však myšlení "po nás potopa" mírní fakt, že takový svět dotyčný nechce odkázat svým dětem.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  13. 03. 2016 10:03

A že to říkáš zrovna ty, který byl vždy přesvědčený, že si může dělat co chce a zákony jsou jen takové vodítko, kterým se netřeba doslovně řídit a které můžu překračovat podle vlastního uvážení. A najednou taková změna v myšlení, najednou samé musí, musí, je třeba,... Co se stalo? Bouchnul ses do hlavy?
Je samozřejmě dobré být uvědomělý, ale důležitější je umět se podle toho i sám chovat. Jestli se sám chováš úplně stejně, jestli sám děláš to, co na jiných odsuzuješ, tak je to špatně a mluví z tebe jen závist. To je k ničemu.
Začít prostě musí každý u sebe a teprve když je ostatním příkladem, může pokračovat dál.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 03. 2016 10:55

Žádný rozpor v tom není. Nikoho k tomu nenutím, jen říkám, co to způsobuje. Naopak to k tomu, že zákony jsou vodítko, přímo pasuje. Jelikož nás takové přemýšlení přímo nutí domýšlet skutečné následky svého jednání, na rozdíl od života dle příručky, který nás zdánlivě za naše činy zbavuje odpovědnosti.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  13. 03. 2016 11:18

Vždyť píšeš co všechno majitel musí a co by měl a jak má udržovat rovnováhu a teď zase že nikoho k ničemu nenutíš? A proč ti teda tak vadí, jestli benzinky zdražují, nebo ne? Je to jejich věc a tobě je do toho houby. Stejně jako ty si děláš co chceš.
Jak vidím, chováš se klasicky - výhody pro mě, povinnosti pro ostatní. A že bych se tak měl chovat i sám? Nene, ja nemusim, to je něco jinýho
Je to přesně jako v jiné diskuzi si někdo stěžoval, že jsou města děsně ucpaná a proč se s tím nic nedělá, že on nemůže už ani projet a nemá ani kde zaparkovat. To samé - nadávat na ostatní, protože já z toho nic nemám

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 03. 2016 11:30

Nevím, co ti na tom není jasné? Když je někdo za to, aby se lidé mohli svobodně rozhodnovat, nemůže jejich rozhodnutí komentovat a říkat, co způsobují?

S každou svobodou je nutné zacházet uvážlivě, jinak jsme na nejlepší cestě, aby nám tato svoboda byla odejmuta. Když budu tvrdý kapitalista, budu mít plnou hubu tržního systému atd., nemůžu se divit, že si lidi vyřvou moje zregulování. Ano, všechno co jsem činil, bylo teoreticky v pořádku, můžu nadávat, ale šel jsem tomu naproti. Když by kupříkladu byla na dálnci neomezená rychlost a budu to švihat kolem aut jedoucích 130 300, tak je sice vše jakoby v pořádku, ale jsem na nejlepší cestě k tomu, aby mi to zákony zatrhly, protože to lidem nebude příjemné. A tak je to všude. Je fajn, že máme možnost volby, ale je třeba s ní zacházet citlivě a ne buransky stylem "vždyť přece můžu". Protože jinak o volbu přijdeme a ztratíme na tom všichni.

Proto říkám, že nejdůležitější je lidská uvědomělost.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  13. 03. 2016 11:43

Jsem rád, že sis to začal uvědomovat i sám. V minulosti jsi tady velice často prosazoval právě to vždyť přece můžu a zákony dodržovat nechci.
Teď už víš, že se ti to vrátí jako bumerang. A hlavně nejen tobě, ale i ostatním. Jsem rád, že jsi prozřel. Možná jen stárneš

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 03. 2016 12:01

Je možné, že sem byl v minulosti trochu horkokrevnější, ale myslím si, že podle tohoto jsem se já osobně choval vždycky, jen na to asi nikdy nepřišla řeč. Tady se vždy komentovaly právě jen ony důsledky (snahy o větši a větší represi) a současný stav s již zavedenými důsledky, se kterými já většinou nesouhlasím.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  13. 03. 2016 09:22

Ale tak teda pro zajímavost, napiš co všechno jsi ty osobně udělal pro veřejnost a pro udržitelnost světa. Co jsi udělal, čeho všeho ses dobrovolně vzdal, kolik peněz jsi odmítnul a kolik věcí raději nekoupil, nebo si koupil levnější a podobně.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 03. 2016 10:00

To dost zjednodušený náhled na věc. Askeze ekonomice rovněž nepomáhá (stejně jako jakýkoliv jiný extrém), jelikož zastavuje tok peněz, což vede k jejímu pádu.

Je důležité najít rovnovážný bod, ve kterém je spokojený jak podnikatel, tak zaměstnanci, tak zákazníci. Vždy, když je miska vah nakloněna směrem k někomu, je to z dlouhodobého hlediska problém. Tohle je ale bohužel nejspíš utopistická myšlenka. V reálu to tu zatím spíš vypadá tak, že kdo bude mít momentální výhodu, využije ji. Každá z těchto skupin má na ty ostatní své páky. Já jen konstatuji, kam jeden takový sled akcí směřuje.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  13. 03. 2016 10:08

Spokojenost nemůže být nikdy, protože každý člověk je jiný. Vyrovnaný a vyvážený stav by měly zajistit zákony, které ty tak rád sabotuješ. Takže i sám na sobě sis ověřil, že ani tohle nefunguje a že lidstvo čeká ještě dlouhá cesta vlastního rozvoje, než se dostaneme na nějaký udržitelný stav.
Doufám že už teď chápeš proč majitelé čerpaček nezlevňují tak rychle, jak by sis přál, a že cesta ke zlepšení situace vede i přes tvoje chování.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 03. 2016 11:01

Přebujelou legislativou žádný vyrovnaný stav nezajistíš, pouze další chaos a nasrání. Ten lze zajistit pouze uvědomělostí samotných lidí. Zde nás čeká ještě dlouhá cesta.

Já samozřejmě chápu, proč majitelé nezlevňují tak rychle, nikdy jsem opak netrdil. Jen jsem si do toho dovolil rýpnout

Odpovědět  |   | 
Míra  |  13. 03. 2016 11:21

Tak pojďme rýpat do tebe, schválně jestli i ty jsi v rovnováze. Kolika svých peněz ses vzdal ve prospěch rovnováhy ve společnosti? Nebo nám do toho nic není? Správně, není. Stejně jako tobě není nic do toho za kolik která prodejna prodává svoje zboží.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 03. 2016 11:38

Upřímně řečeno, nevím podle čeho bys to chtěl určit, co je vzdaní se peněz a co ne. To každý tak nějak podvědomě cítí (nebo by měl), zda jede na úkor druhého či ne, nejenom v oblasti peněz. To se snažím u sebe eliminovat.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  13. 03. 2016 11:44

Stejně jako jsi ty určil, že čerpačky nezlevňují dost rychle

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 03. 2016 12:08

Tak, přijde mi to tak kvůli srovnání s tím, jak rychle dokáží naopak zdražit. Myslím, že celkem oprávněná spekulace - opět, je to jedna z praxí, která lidi namíchne a má-li to nějaký důvod, který majitelé čerpaček nedokáží ovlivnit, je v jejich zájmu jej komunikovat, aby došlo k uvolnění napětí. Pokud však takto okatě činí jen "protože můžou", tak o tom se tu bavíme celou dobu.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  13. 03. 2016 12:24

No a proto jsem se celou dobu snažil aby sis uvědomil, že systém "protože můžu" děláš a provozuješ i ty sám. Ale u jiných ti vadí. Dost sobecké. Ale mezitím jsi sám došel ke správnému závěru, že k uvědomělosti musíme dospět všichni společně a musíme začít každý u sebe, jinak to fungovat nebude a v budoucnu se to projeví v mnohem horší podobě.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Ludek_II  |  10. 03. 2016 18:29

Tak az te okrade zlodej,budes doufam ticho. Kdybys byl na jeho miste,delal bys to taky. Az je vybrzdi nejaky trpisovsky, nenadavej. Kdybys byl cholericky krupan,delal bys to taky. A az ti manzelku znasilni nejaky tramtariomigrant,nezlob se na nej. Na jeho miste bys to delal taky.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 03. 2016 20:40

Vážně jsou to pro tebe srovnatelné věci?

Odpovědět  |   | 
k22  |  10. 03. 2016 18:55

To je ta konkurence, základ tržní ekonomiky

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 03. 2016 19:17

Kdyby to byla opravdu konkurence, tak je to přesně naopak - zásoby drahého drží co nejmenší, ať mohou rychle zlevnit a levného se zásobí co nejvíce, ať mohou držet nízkou cenu co nejdéle a mít konkurenční výhodu.

On to bude spíš kartel.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 03. 2016 07:25

Zrovna včera jsem nalezl článek na iDNES experta analytika o tom, že pohonné hmoty už nikdy nebudou stát pod 30 korun a že se s tím máme smířit. 😁

Jinak by to v babišlandu chtělo snížit spotřební daň na PHM. Vzhledem k tomu, že je fixní, je stávající poměr v koncové ceně zcela absurdní a vozidla nejezdí už tu na ropu, ale v podstatě na daně.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2016 10:01

Burza i olejáři si dělaj s cenou ropy naprosto co chtěj a kdy chtěj a tý důvody vypouštěný do médií jsou jen To se vam jen smějou do ksichtu. Dřív se zásdně okamžitě zdražovala ropa s jakýmkoliv konfliktem a válkou, se železnou pravidelností. Teď se to už řeže nějakej ten pátek přímo na celým blízkym východě v centru těžby a pohoda džez, ropa je furt na minimu!!! ;D a pak že to nejde.
Vona je za tim i politika, kdy nechávaj totálně vykrvácet Rusko, který dokáže vyvážet jen suroviny.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 14 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 39 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A