Ropa jde dolů, benzín a nafta také

Za posledních několik dní cena ropy na světových trzích poklesla drasticky až k hranici 40 dolarům za barel. Čerpací stanice na tento pokles zareagovaly rychlým snížením cen benzínu a nafty. Zatímco ještě před měsícem prognózy říkaly, že se průměrná cena benzínu dostane před Vánocemi na 30 Kč, dnes je situace jiná; průměrná cena naturalu 95 je v Česku 27,20 Kč. V Praze, kde bývá benzín obvykle nejdražší, se dokonce dostal pod 27 korun a stojí v průměru 26,62 Kč (a je nejlevnější v ČR). Stejně tak poklesla nafta, která stojí v hlavním městě 26,42 Kč.

Nejdražší benzín mají v jižních, západních a severních Čechách, kde stojí 27,60 Kč, nejlevnější pak v Praze a na severní Moravě. Rozdíl mezi naftou a benzínem je největší v západních Čechách (1,2 Kč), nejmenší na serverní Morave (42 hal) a v Praze (48 hal). Celorepublikový rozdíl je pak v průměru 80 hal, přičemž na některých čerpacích stanicích je nafta dražší benzínu. Toto snížení cen mají na svědomí nejen klesající ceny ropy, ale rovněž cenová válka, kterou vyvolaly hypermarkety; ty na cenách benzínů nepotřebují vydělávat, takže jejich ceny jsou tradičně nejnižší. Kvůli nim musí snižovat i zavedené sítě čerpacích stanic.

Poznámka: Nízké ceny mne překvapily včera večer, když jsem v Brně tankoval natural 95 za 26,20 Kč.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků