Roock RST 600 LM: 911 Turbo s 600 koňmi

Německý ladič Roock připravil jedinečný model k oslavě svých úspěchů na závodních tratích, šestisetkoňové Porsche 911 Turbo.

Společnost Roock možná nepatří v Německu mezi nejproslulejší ladičské firmy, ale na rozdíl od většiny svých konkurentů se může pochlubit četnými úspěchy v závodech, včetně vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Právě k oslavě desátého výročí tohoto znamenitého výsledku vznikl model RST 600 LM, který bude v prodeji v Evropě i USA. 

Vůz RST 600 LM vychází z modelu Porsche 911 Turbo řady 997. Jeho kouzlo spočívá zvláště v upravené dvojici turbodmychadel, titanové výfukové soustavě a nové řídicí jednotce motoru. Dílčí modifikace přinesly z plochého šestiválce 911 Turbo výkon 602 koní a točivý moment vrcholící vynikající hodnotou 827 Nm.  Díky tomu vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,1 s, což je o půl vteřiny lepší výsledek než u sériového provedení Porsche 911 Turbo. Maximální rychlost přitom překračuje hranici 340 km/h.

Jako pravý profesionál nenechává Roock nic náhodě a významným způsobem posílil brzdovou soustavu. Ta díky tomu disponuje odvrtávanými kotouči s průměrem 380 mm, opatřenými osmipístkovými třmeny a zajímavou soustavou čtyř brzdových desek na každém kole. Jízdní výkony přitom těží také ze spojky z uhlíkových vláken, stavitelného sportovního odpružení, specifických litých kol či aerodynamických úprav včetně difuzorů vpředu i vzadu. 

Interiér je zdoben dekory z uhlíkových vláken, upravena byla středová konzole s dodatečnými „budíky“, kde se nachází též startovací tlačítko, nové jsou anatomické sedačky se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Roock své prototypy právě představil v Los Angeles a v Německu a hodlá prodávat jak celé, již modifikované vozy, tak i jednotlivé laděné celky, které budou v distribuci také samostatně. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Roock RST 600 LM

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků