Roman Vaškůj o Jolly Clubu

Již za necelé tři týdny se na start světoznámé Acropolis rallye, sedmého podniku světového šampionátu v rallye, postaví Ford Focus WRC zlínského Jolly Clubu.
Roman Vaškůj o Jolly Clubu
Bývalý tovární vůz, původně postavený v roce 1999, nyní upravovaný podle šotolinové specifikace 2000, bude pilotovat vedoucí posádka letošního národního šampionátu, Roman Kresta - Jan Tománek. Pro tuto nadějnou posádku bude start v Řecku premiérou v mistrovství světa i na plnohodnotné zahraniční soutěži.

O realizaci celého projektu, jeho cílech a záměrech dále hovoří předseda Jolly Clubu - Roman Vaškůj.

Program Jolly Clubu a Romana Kresty pro mistrovství světa je v současné době jednou z nejžhavějších novinek v oblasti motoristického sportu. Čekali jste takový ohlas?

"Velký ohlas veřejnosti na tento projekt jsme samozřejmě očekávali, nicméně i tak jsme překvapeni obrovským náporem dotazů ze stran odborníků a fanoušků motorsportu. Velmi si jejich podpory ceníme a jsme rádi, že Romanovi s Honzou tolik fandí. "

Cílem tohoto originálního projektu je pomoci vychovat mladého Romana Krestu pro jeho budoucí starty na soutěžích mistrovství světa mezi absolutní světovou špičkou. Jaké máte plány na letošní rok a co se připravuje na sezónu 2002?


"V letošním roce by měl Roman Kresta dle plánu absolvovat s Jolly Clubem minimálně tři podniky světového šampionátu. Případná další účast je závislá na dohodě mezi Jolly Clubem a vedením továrního týmu Škoda Motorsport. Pro sezónu 2002 bychom si přáli, aby Kresta s Tománkem mohli startovat nejméně v osmi soutěžích mistrovství světa. Vše ale zcela jistě záleží na tom, jak celý tým bude v letošním roce pracovat a fungovat, a zejména také jak se bude prezentovat posádka Kresta - Tománek na svých prvních vystoupeních mezi světovou špičkou právě v soutěžích světového šampionátu."

Proč jste se rozhodli právě pro Romana Krestu?


"Existuje řada důvodů proč právě Roman Kresta. Roman pochází z našeho kraje, zaujal nás svým skromným a korektním vystupováním, a co je nejdůležitější, považujeme ho za mimořádně technicky a jezdecky talentovaného pilota, který podle našeho přesvědčení má potenciál v budoucnosti se prosadit na světové úrovni."

Jolly Club má za sebou bohatou čtyřicetiletou historii podloženou mnohými úspěchy v automobilových soutěžích MS a ME FIA, dále pak mistrovství Itálie a řadou dalších úspěchů. Jak se vlastně tento prestižní team dostal do Čech?


"Jolly Club se do Čech dostal na základě mé smlouvy s dlouholetým majitelem klubu v Itálii Robertem Angiolinim. Pan Angiolini projevil přání, aby někdo pokračoval v tradici klubu, jeho dlouholeté bohaté historii a na úrovni, která mu vždy příslušela. Je to pro nás velká čest a pro mě osobní závazek. V žádném případě nebude lehké historické úspěchy klubu zopakovat."

Kromě Vás je další klíčovou osobností Jolly Clubu také dvojnásobný mistr Evropy v rallye, zkušený jezdec a podnikatel Enrico Bertone. Jedná se o pouhou náhodu?

"Náhoda to jistě není. Enrico Bertone má s námi dlouhodobé přátelské vztahy. Řadu let byl sám pilotem Jolly Clubu, a tak pokračování spolupráce je jen dalším logickým vývojem."

Enrico Bertone je zajisté zkušeným profesionálem, jaká je a bude jeho role v tomto projektu?

"Enrico Bertone je sportovním ředitelem projektu. Jedná se o mezinárodně uznávanou osobnost v celém soutěžním světě a pro celý tým bude jistě velkým přínosem. Sám osobně je o kvalitách Romana Kresty přesvědčen a ochoten poskytnout všemožnou podporu."

Pro Romana Krestu bude jeho účast na letošní Acropolis rallye premiérovým startem v podniku mistrovství světa a pomineme-li jeho start v Boloni v prosinci minulého roku, bude se jednat o první start na plnohodnotné zahraniční soutěži? Nebude to pro něj příliš velký skok?

"Skok je to obrovský. Ale jednou ho Roman Kresta musel udělat a my také. Neexistuje žádná jiná cesta jak se postupně prosadit ve světové konkurenci. Jezdec, jeho navigátor a tým musí být vystaveni konkurenčnímu tlaku a souboji na nejvyšší úrovni, protože jenom tak lze zajistit plnohodnotný růst jezdce i týmu."

Vstup do světového šampionátu absolvuje za volantem vozu Ford Focus WRC, se kterým Colin McRae v roce 1999 vyhrál Portugalskou rallye. Jedná se o stejnou specifikaci nebo vůz doznal nějakých změn?

"S tímto vozem skutečně Colin McRae vyhrál Portugalskou rallye v roce 1999. V současné době je vůz upravován na specifikaci z roku 2000 pro šotolinové soutěže."

A na závěr. Acropolis rallye je jedním z nejnáročnějších podniků celého seriálu. S jakým cílem odlétá tým do Řecka a s jakým výsledkem budete Vy osobně spokojen?

"V Řecku se posádka a celý tým bude muset vyrovnat s celou řadou nových věcí, na které například při soutěžích mistrovství České republiky nebyla nikdy zvyklá. Očekává nás jedna z nejnáročnějších šotolinových tratích, extrémní klimatické podmínky a hlavně super konkurence všech světových týmů a jezdců. Hlavním cílem naší první účasti je učit se ve všech oblastech a do budoucna pak postupně dosáhnout úrovně předních privátních i světových týmů. O výsledku je zatím předčasné hovořit. Vím však, že na základě právě publikované startovní listiny, se na letošní Acropolis sejde doposud nejtvrdší konkurence historie, a to 28 špičkových vozů specifikace World Rally Car. Společně s továrními vozy Mitsubishi skupiny A, to bude více než 30 super vozů. Osobně budu spokojen tehdy, když posádka Kresta - Tománek a náš tým prokážou potenciál dosahovat v daných podmínkách v budoucnu špičkových výsledků. Nyní se musíme soustředit na to, aby Roman Kresta v letošním roce získal co nejvíce zkušeností ze světa, které mu umožní plnohodnotný vstup do příští sezóny."

Děkujeme za rozhovor.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků