Roman Vaškůj o Jolly Clubu

Již za necelé tři týdny se na start světoznámé Acropolis rallye, sedmého podniku světového šampionátu v rallye, postaví Ford Focus WRC zlínského Jolly Clubu.
Roman Vaškůj o Jolly Clubu
Bývalý tovární vůz, původně postavený v roce 1999, nyní upravovaný podle šotolinové specifikace 2000, bude pilotovat vedoucí posádka letošního národního šampionátu, Roman Kresta - Jan Tománek. Pro tuto nadějnou posádku bude start v Řecku premiérou v mistrovství světa i na plnohodnotné zahraniční soutěži.

O realizaci celého projektu, jeho cílech a záměrech dále hovoří předseda Jolly Clubu - Roman Vaškůj.

Program Jolly Clubu a Romana Kresty pro mistrovství světa je v současné době jednou z nejžhavějších novinek v oblasti motoristického sportu. Čekali jste takový ohlas?

"Velký ohlas veřejnosti na tento projekt jsme samozřejmě očekávali, nicméně i tak jsme překvapeni obrovským náporem dotazů ze stran odborníků a fanoušků motorsportu. Velmi si jejich podpory ceníme a jsme rádi, že Romanovi s Honzou tolik fandí. "

Cílem tohoto originálního projektu je pomoci vychovat mladého Romana Krestu pro jeho budoucí starty na soutěžích mistrovství světa mezi absolutní světovou špičkou. Jaké máte plány na letošní rok a co se připravuje na sezónu 2002?


"V letošním roce by měl Roman Kresta dle plánu absolvovat s Jolly Clubem minimálně tři podniky světového šampionátu. Případná další účast je závislá na dohodě mezi Jolly Clubem a vedením továrního týmu Škoda Motorsport. Pro sezónu 2002 bychom si přáli, aby Kresta s Tománkem mohli startovat nejméně v osmi soutěžích mistrovství světa. Vše ale zcela jistě záleží na tom, jak celý tým bude v letošním roce pracovat a fungovat, a zejména také jak se bude prezentovat posádka Kresta - Tománek na svých prvních vystoupeních mezi světovou špičkou právě v soutěžích světového šampionátu."

Proč jste se rozhodli právě pro Romana Krestu?


"Existuje řada důvodů proč právě Roman Kresta. Roman pochází z našeho kraje, zaujal nás svým skromným a korektním vystupováním, a co je nejdůležitější, považujeme ho za mimořádně technicky a jezdecky talentovaného pilota, který podle našeho přesvědčení má potenciál v budoucnosti se prosadit na světové úrovni."

Jolly Club má za sebou bohatou čtyřicetiletou historii podloženou mnohými úspěchy v automobilových soutěžích MS a ME FIA, dále pak mistrovství Itálie a řadou dalších úspěchů. Jak se vlastně tento prestižní team dostal do Čech?


"Jolly Club se do Čech dostal na základě mé smlouvy s dlouholetým majitelem klubu v Itálii Robertem Angiolinim. Pan Angiolini projevil přání, aby někdo pokračoval v tradici klubu, jeho dlouholeté bohaté historii a na úrovni, která mu vždy příslušela. Je to pro nás velká čest a pro mě osobní závazek. V žádném případě nebude lehké historické úspěchy klubu zopakovat."

Kromě Vás je další klíčovou osobností Jolly Clubu také dvojnásobný mistr Evropy v rallye, zkušený jezdec a podnikatel Enrico Bertone. Jedná se o pouhou náhodu?

"Náhoda to jistě není. Enrico Bertone má s námi dlouhodobé přátelské vztahy. Řadu let byl sám pilotem Jolly Clubu, a tak pokračování spolupráce je jen dalším logickým vývojem."

Enrico Bertone je zajisté zkušeným profesionálem, jaká je a bude jeho role v tomto projektu?

"Enrico Bertone je sportovním ředitelem projektu. Jedná se o mezinárodně uznávanou osobnost v celém soutěžním světě a pro celý tým bude jistě velkým přínosem. Sám osobně je o kvalitách Romana Kresty přesvědčen a ochoten poskytnout všemožnou podporu."

Pro Romana Krestu bude jeho účast na letošní Acropolis rallye premiérovým startem v podniku mistrovství světa a pomineme-li jeho start v Boloni v prosinci minulého roku, bude se jednat o první start na plnohodnotné zahraniční soutěži? Nebude to pro něj příliš velký skok?

"Skok je to obrovský. Ale jednou ho Roman Kresta musel udělat a my také. Neexistuje žádná jiná cesta jak se postupně prosadit ve světové konkurenci. Jezdec, jeho navigátor a tým musí být vystaveni konkurenčnímu tlaku a souboji na nejvyšší úrovni, protože jenom tak lze zajistit plnohodnotný růst jezdce i týmu."

Vstup do světového šampionátu absolvuje za volantem vozu Ford Focus WRC, se kterým Colin McRae v roce 1999 vyhrál Portugalskou rallye. Jedná se o stejnou specifikaci nebo vůz doznal nějakých změn?

"S tímto vozem skutečně Colin McRae vyhrál Portugalskou rallye v roce 1999. V současné době je vůz upravován na specifikaci z roku 2000 pro šotolinové soutěže."

A na závěr. Acropolis rallye je jedním z nejnáročnějších podniků celého seriálu. S jakým cílem odlétá tým do Řecka a s jakým výsledkem budete Vy osobně spokojen?

"V Řecku se posádka a celý tým bude muset vyrovnat s celou řadou nových věcí, na které například při soutěžích mistrovství České republiky nebyla nikdy zvyklá. Očekává nás jedna z nejnáročnějších šotolinových tratích, extrémní klimatické podmínky a hlavně super konkurence všech světových týmů a jezdců. Hlavním cílem naší první účasti je učit se ve všech oblastech a do budoucna pak postupně dosáhnout úrovně předních privátních i světových týmů. O výsledku je zatím předčasné hovořit. Vím však, že na základě právě publikované startovní listiny, se na letošní Acropolis sejde doposud nejtvrdší konkurence historie, a to 28 špičkových vozů specifikace World Rally Car. Společně s továrními vozy Mitsubishi skupiny A, to bude více než 30 super vozů. Osobně budu spokojen tehdy, když posádka Kresta - Tománek a náš tým prokážou potenciál dosahovat v daných podmínkách v budoucnu špičkových výsledků. Nyní se musíme soustředit na to, aby Roman Kresta v letošním roce získal co nejvíce zkušeností ze světa, které mu umožní plnohodnotný vstup do příští sezóny."

Děkujeme za rozhovor.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků