Roman Častoral: Tři mistrovské tituly v rallyecrosu

Mistr ČR, Mistr Rakouska a Mistr Zóny střední Evropy – hned ke třem titulům v divizi D2 dovedl svůj SEAT Ibiza Cupra rallyecrosař Roman Častoral.
Roman Častoral: Tři mistrovské tituly v rallyecrosu

Sezona 2001 byla tedy pro pětadvacetiletého jezdce maximálně úspěšná! Díky výborným výsledkům v průběhu celé sezony i spolehlivému vozu si Roman Častoral své tituly Mistra Rakouska v rallyecrosové divizi D2 i titul Mistra Zóny střední Evropy pojistil už před koncem šampionátu.

O svůj první titul Mistra ČR však se soupeři tvrdě bojoval do posledního okamžiku. Ještě před startem posledního závodu v Sosnové byli na titul Mistra ČR v rallyecrosové divizi D2 horcí kandidáti dva: Častoral a Pavel Novotný startující s Citroënem Xsara. Rozuzlení dramatu přineslo až předposlední kolo finálové jízdy, kdy velký souboj rozhodla technická závada na motoru Novotného Citroënu a Roman Častoral si mohl už v pohodě dojet pro titul Mistra ČR pro rok 2001. „Byl to hodně vypjatý závěr sezony a Pavel Novotný měl prostě smůlu. Ale i o tom je rallyecros, i když si to žádný z nás nechce připouštět. Já samozřejmě budu letošní sezonu hodnotit jako maximálně úspěšnou,“ komentoval své letošní výsledky Roman Častoral.

Tři letošní tituly jsou určitě také velkým zadostiučiněním pro otce Jaroslava, bývalého soutěžáka, povzbuzením pro celý tým a konec konců určitě i potvrzením správné volby: Roman Častoral totiž na SEAT Ibiza přesedlal teprve vloni. „Ibizu jsme zvolili především proto, že je to relativně dostupné auto s výborným podvozkem,“ říká Roman Častoral. Pečlivá příprava rallyecrosové Ibizy se evidentně vyplatila – během celé letošní sezony s ní neměli mechanici prakticky žádnou práci: „Na auto si skutečně nemůžu stěžovat – celou sezonu obdivuhodně drželo, a tak snad jedinou vážnější závadou bylo poškození závěsu kola, což ovšem šlo na vrub kolize na trati.“

Povzbuzen výbornými výsledky chce Roman Častoral zůstat Ibize věrný i pro příští sezonu: „Podvozek už máme optimálně vyladěný, přes zimu si budeme hrát jenom s motorem, který určitě má ještě nějakou výkonovou rezervu.“ Vyšší výkon motoru přijde čerstvému mistru vhod, vždyť v kategorii poměrně dostupných plechových vozů druhé divize je rok od roku větší konkurence a jezdí se hodně tvrdě.

Letošní sezona sotva skončila a Roman Častoral už myslí na tu příští. Většina plánů má přitom společného jmenovatele: Peníze! „Rád bych se prosadil i ve „velkém“ Mistrovství Evropy. Auto i já bychom na to myslím měli, ale záleží na tom, zda se nám podaří sehnat silné sponzory. Rozhodli jsme se, že buď dáme dohromady peníze na to, abychom mohli absolvovat celý šampionát, a nebo - pokud se to nepodaří – tak se budu soustředit zase na šampionát Zóny střední Evropy a samozřejmě i na obhajobu domácího titulu,“ naznačuje své záměry pro rok 2002 Roman Častoral, čerstvý rallyecrosový šampion divize D2.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků