Rolls-Royce zdvojnásobil svoji produkci. A míří ještě výše

Během prvních desíti měsíců tohoto roku dokázal Rolls-Royce vyexpedoval přes 2 000 automobilů, což je dvojnásobné množství oproti stejnému období loňského roku. Za tímto výsledkem stojí především náběh výroby základního modelu Ghost (ten ve zmíněné sumě zaznamenal více než tříčtvrtinový podíl), ale také silná poptávka na bujícím čínském trhu, jež obráncům hodnot cestovních automobilů, i bez degradace skrze crossovery, dává naději do budoucna.

I přes trvající hospodářský úpadek dělá automobilka Rolls-Royce vše pro to, aby uspokojila požadavky svých zákazníků, goodwoodská továrna musela nasadit zvláštní směny, ale zdá se, že to stále nestačí. Pro magazín Autocar uvedl šéf značky Torsten Muller-Otovos také to, že pro 80 % nových majitelů vozů Ghost jde o vůbec první „rolls“, jaký kdy provozovali. Ale nejde zde zdaleka pouze o Čínu, třeba v USA Rolls-Royce meziročně navýšil své prodeje o plných 360 %. Nicméně motoristé z Číny aspirují na titul nejdůležitějších zákazníků, v prvních desíti měsících tohoto roku jim Rolls-Royce dodal na 500 vozů, zatímco vloni jich bylo jen 100.

V současnosti Rolls-Royce nabízí čtveřici modelů Phantom, Phantom Drophead Coupe, Phantom Coupe a Ghost, v následujících několika letech se má tato paleta zdvojnásobit díky novým, rozmanitým verzím zjevně populárního Ghostu, jenž by měl být záhy k mání také ve verzích kabriolet, kupé a prodloužené limuzíny. To jsou ambiciózní plány. Na druhou stranu, zdvojnásobit počet čtyř stávajících modelů, z nichž tři vychází z jediného, by nemělo být nijak nesplnitelným cílem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost je na poměry značky velkým hitem, letos si jej vybralo již přes 1 500 zákazníků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků