Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkem peněz je možné cokoliv

Vyložených specialit najdete na ženevském autosalonu hned několik, jednu z těch dražších pak hledejte u automobilky Rolls-Royce. Ta totiž ukazuje Phantom Serenity, což je špičkově zpracovaný exemplář s řadou luxusních „drobností“, kterou má na svědomí divize Bespoke. Jinak řečeno, když budete mít dost peněz, Rolls-Royce vám dá do auta cokoliv. Serenity je toho důkazem.

Rolls-Royce už pátý rok v řadě prodává nejvíce aut ve své historii

Rolls-Royce už pátý rok v řadě prodává nejvíce aut ve své historii

Kde začít? Třeba od laku karoserie, který je vysoce speciální, a to kromě jiného také proto, že pracovníci této automobilky strávili celých dvanáct hodin pouze jeho leštěním. To hlavní ale hledejte uvnitř. 

Serenity je totiž čalouněné hedvábím. To je dovezené z Číny, v britském Essexu pak z něj bylo ručně utkáno deset metrů látky, která odcestovala do Londýna, kde už vzniklo finální čalounění v barvě Smoke Green. To následně pokrylo zadní sedadla, strop a panely dveří. Na ty (a na strop) byly ručně domalovány květy. Malování na jeden panel údajně trvalo až 600 hodin.

Tomu se říká pořádná zakázka. Hotel Louis XIII si objednal 30 Phantomů

Tomu se říká pořádná zakázka. Hotel Louis XIII si objednal 30 Phantomů

Zbytek už obstarává obložení třešňovým dřevem a bambusem. Zajímavé je, že zatímco pan majitel sedící vzadu se nechává rozmazlovat hedvábným čalouněním, řidič se musí spokojit pouze s čalouněním bílou kůži. Takže je na tom stejně, jako zavazadla v kufru tohoto vozu, který je taktéž čalouněný bílou kůží.

Serenity má pod kapotou vidlicový dvanáctiválec spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou. Poháněna je zadní náprava. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků