Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkem peněz je možné cokoliv

Vyložených specialit najdete na ženevském autosalonu hned několik, jednu z těch dražších pak hledejte u automobilky Rolls-Royce. Ta totiž ukazuje Phantom Serenity, což je špičkově zpracovaný exemplář s řadou luxusních „drobností“, kterou má na svědomí divize Bespoke. Jinak řečeno, když budete mít dost peněz, Rolls-Royce vám dá do auta cokoliv. Serenity je toho důkazem.

Rolls-Royce už pátý rok v řadě prodává nejvíce aut ve své historii

Rolls-Royce už pátý rok v řadě prodává nejvíce aut ve své historii

Kde začít? Třeba od laku karoserie, který je vysoce speciální, a to kromě jiného také proto, že pracovníci této automobilky strávili celých dvanáct hodin pouze jeho leštěním. To hlavní ale hledejte uvnitř. 

Serenity je totiž čalouněné hedvábím. To je dovezené z Číny, v britském Essexu pak z něj bylo ručně utkáno deset metrů látky, která odcestovala do Londýna, kde už vzniklo finální čalounění v barvě Smoke Green. To následně pokrylo zadní sedadla, strop a panely dveří. Na ty (a na strop) byly ručně domalovány květy. Malování na jeden panel údajně trvalo až 600 hodin.

Tomu se říká pořádná zakázka. Hotel Louis XIII si objednal 30 Phantomů

Tomu se říká pořádná zakázka. Hotel Louis XIII si objednal 30 Phantomů

Zbytek už obstarává obložení třešňovým dřevem a bambusem. Zajímavé je, že zatímco pan majitel sedící vzadu se nechává rozmazlovat hedvábným čalouněním, řidič se musí spokojit pouze s čalouněním bílou kůži. Takže je na tom stejně, jako zavazadla v kufru tohoto vozu, který je taktéž čalouněný bílou kůží.

Serenity má pod kapotou vidlicový dvanáctiválec spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou. Poháněna je zadní náprava. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků