Rolls-Royce přechází na hliník. První odlehčený model dorazí v roce 2018

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“.
Rolls-Royce přechází na hliník. První odlehčený model dorazí v roce 2018

Rolls-Royce nepatří mezi automobilky, které by zásobovaly internet špionážními fotkami a informacemi. Poslední dobou se to ale postupně mění a už jsme si mohli prohlédnout snímky prototypů chystaného luxusního SUV. Nyní se Rolls-Royce vypustil do světa další snímek prototypu.

Klepněte pro větší obrázek
Hliníková platforma počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem

Jedná se o maskovaný model zkoušející novou hliníkovou platformu. Ta se dostane na trh v roce 2018 a poskytne základ všem budoucím vozům Rolls-Royce. Hliníkový základ pomůže snížit hmotnost a tím i emise. Ani Rolls-Royce se nevyhne přísnějším emisním normám.

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Nová platforma poslouží ke stavbě nových generací modelů Phantom a Ghost, stejně tak nového SUV. Rolls-Royce Phantom přišel v roce 2003 na základech tehdejšího BMW řady 7 E66, modernější a menší Rolls-Royce Ghost také využíval platformu staré sedmičky od BMW.

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“. Komfort jízdy a kultivovanost jsou naprosto klíčové prvky. Platforma ale počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Dvanáctiválec by měl nicméně budoucím Rolls-Roycům zůstat.

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

I Rolls-Royce, u kterého se nehraje na podbízivé cenové nabídky, si nemůže dovolit vývoj jednotlivých platforem pro každé auto zvlášť. Při výrobě zhruba čtyř tisíc aut ročně ušetří jednotná platforma náklady a umožní variabilnější modelovou řadu s více karosářskými variantami. Zároveň bude možné modelovou řadu rychleji modernizovat.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků