Rolls-Royce přechází na hliník. První odlehčený model dorazí v roce 2018

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“.
Rolls-Royce přechází na hliník. První odlehčený model dorazí v roce 2018

Rolls-Royce nepatří mezi automobilky, které by zásobovaly internet špionážními fotkami a informacemi. Poslední dobou se to ale postupně mění a už jsme si mohli prohlédnout snímky prototypů chystaného luxusního SUV. Nyní se Rolls-Royce vypustil do světa další snímek prototypu.

Klepněte pro větší obrázek
Hliníková platforma počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem

Jedná se o maskovaný model zkoušející novou hliníkovou platformu. Ta se dostane na trh v roce 2018 a poskytne základ všem budoucím vozům Rolls-Royce. Hliníkový základ pomůže snížit hmotnost a tím i emise. Ani Rolls-Royce se nevyhne přísnějším emisním normám.

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Nová platforma poslouží ke stavbě nových generací modelů Phantom a Ghost, stejně tak nového SUV. Rolls-Royce Phantom přišel v roce 2003 na základech tehdejšího BMW řady 7 E66, modernější a menší Rolls-Royce Ghost také využíval platformu staré sedmičky od BMW.

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“. Komfort jízdy a kultivovanost jsou naprosto klíčové prvky. Platforma ale počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Dvanáctiválec by měl nicméně budoucím Rolls-Roycům zůstat.

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

I Rolls-Royce, u kterého se nehraje na podbízivé cenové nabídky, si nemůže dovolit vývoj jednotlivých platforem pro každé auto zvlášť. Při výrobě zhruba čtyř tisíc aut ročně ušetří jednotná platforma náklady a umožní variabilnější modelovou řadu s více karosářskými variantami. Zároveň bude možné modelovou řadu rychleji modernizovat.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků