Rolls-Royce přechází na hliník. První odlehčený model dorazí v roce 2018

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“.
Lehčí hliníková konstrukce budoucích vozů Rolls-Royce by mohla přinést snížení hmotnosti o zhruba 200 až 300 kg.

Rolls-Royce nepatří mezi automobilky, které by zásobovaly internet špionážními fotkami a informacemi. Poslední dobou se to ale postupně mění a už jsme si mohli prohlédnout snímky prototypů chystaného luxusního SUV. Nyní se Rolls-Royce vypustil do světa další snímek prototypu.

Klepněte pro větší obrázek
Hliníková platforma počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem

Jedná se o maskovaný model zkoušející novou hliníkovou platformu. Ta se dostane na trh v roce 2018 a poskytne základ všem budoucím vozům Rolls-Royce. Hliníkový základ pomůže snížit hmotnost a tím i emise. Ani Rolls-Royce se nevyhne přísnějším emisním normám.

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Nová platforma poslouží ke stavbě nových generací modelů Phantom a Ghost, stejně tak nového SUV. Rolls-Royce Phantom přišel v roce 2003 na základech tehdejšího BMW řady 7 E66, modernější a menší Rolls-Royce Ghost také využíval platformu staré sedmičky od BMW.

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“. Komfort jízdy a kultivovanost jsou naprosto klíčové prvky. Platforma ale počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Dvanáctiválec by měl nicméně budoucím Rolls-Roycům zůstat.

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

I Rolls-Royce, u kterého se nehraje na podbízivé cenové nabídky, si nemůže dovolit vývoj jednotlivých platforem pro každé auto zvlášť. Při výrobě zhruba čtyř tisíc aut ročně ušetří jednotná platforma náklady a umožní variabilnější modelovou řadu s více karosářskými variantami. Zároveň bude možné modelovou řadu rychleji modernizovat.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků