Rolls-Royce přechází na hliník. První odlehčený model dorazí v roce 2018

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“.
Lehčí hliníková konstrukce budoucích vozů Rolls-Royce by mohla přinést snížení hmotnosti o zhruba 200 až 300 kg.

Rolls-Royce nepatří mezi automobilky, které by zásobovaly internet špionážními fotkami a informacemi. Poslední dobou se to ale postupně mění a už jsme si mohli prohlédnout snímky prototypů chystaného luxusního SUV. Nyní se Rolls-Royce vypustil do světa další snímek prototypu.

Klepněte pro větší obrázek
Hliníková platforma počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem

Jedná se o maskovaný model zkoušející novou hliníkovou platformu. Ta se dostane na trh v roce 2018 a poskytne základ všem budoucím vozům Rolls-Royce. Hliníkový základ pomůže snížit hmotnost a tím i emise. Ani Rolls-Royce se nevyhne přísnějším emisním normám.

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Nová platforma poslouží ke stavbě nových generací modelů Phantom a Ghost, stejně tak nového SUV. Rolls-Royce Phantom přišel v roce 2003 na základech tehdejšího BMW řady 7 E66, modernější a menší Rolls-Royce Ghost také využíval platformu staré sedmičky od BMW.

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“. Komfort jízdy a kultivovanost jsou naprosto klíčové prvky. Platforma ale počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Dvanáctiválec by měl nicméně budoucím Rolls-Roycům zůstat.

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

I Rolls-Royce, u kterého se nehraje na podbízivé cenové nabídky, si nemůže dovolit vývoj jednotlivých platforem pro každé auto zvlášť. Při výrobě zhruba čtyř tisíc aut ročně ušetří jednotná platforma náklady a umožní variabilnější modelovou řadu s více karosářskými variantami. Zároveň bude možné modelovou řadu rychleji modernizovat.

bazar

BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 282 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 252 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků