Rolls-Royce přechází na hliník. První odlehčený model dorazí v roce 2018

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“.
Rolls-Royce přechází na hliník. První odlehčený model dorazí v roce 2018

Rolls-Royce nepatří mezi automobilky, které by zásobovaly internet špionážními fotkami a informacemi. Poslední dobou se to ale postupně mění a už jsme si mohli prohlédnout snímky prototypů chystaného luxusního SUV. Nyní se Rolls-Royce vypustil do světa další snímek prototypu.

Klepněte pro větší obrázek
Hliníková platforma počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem

Jedná se o maskovaný model zkoušející novou hliníkovou platformu. Ta se dostane na trh v roce 2018 a poskytne základ všem budoucím vozům Rolls-Royce. Hliníkový základ pomůže snížit hmotnost a tím i emise. Ani Rolls-Royce se nevyhne přísnějším emisním normám.

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Apríl? Ne, jenom testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Nová platforma poslouží ke stavbě nových generací modelů Phantom a Ghost, stejně tak nového SUV. Rolls-Royce Phantom přišel v roce 2003 na základech tehdejšího BMW řady 7 E66, modernější a menší Rolls-Royce Ghost také využíval platformu staré sedmičky od BMW.

Rolls-Royce se při testování hliníkového šasi zaměří na to, zda dokáže navodit stejnou atmosféru „jízdy na kouzelném koberci“. Komfort jízdy a kultivovanost jsou naprosto klíčové prvky. Platforma ale počítá i s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Dvanáctiválec by měl nicméně budoucím Rolls-Roycům zůstat.

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

I Rolls-Royce, u kterého se nehraje na podbízivé cenové nabídky, si nemůže dovolit vývoj jednotlivých platforem pro každé auto zvlášť. Při výrobě zhruba čtyř tisíc aut ročně ušetří jednotná platforma náklady a umožní variabilnější modelovou řadu s více karosářskými variantami. Zároveň bude možné modelovou řadu rychleji modernizovat.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků