Rolls-Royce pracuje na hybridním Ghostu

Rolls-Royce pracuje na hybridním Ghostu

Prvotřídní luxus, konvenční design a majitelé s modrou krví, to jsou atributy, jež na první pohled příliš neodpovídají spojení s hybridní technologií. V případě vozu Rolls-Royce by to však mohlo fungovat. Zákazníci totiž pravděpodobně ocení výkon dostupný v každé situaci, tichý provoz a nižší spotřebu paliva, proto není informace o přípravě hybridního provedení modelu Rolls-Royce Ghost až tak překvapivá.

Celá soustava bude adoptována z vozu BMW ActiveHybrid 7, což by neměl být problém, jelikož oba stroje toho mají hodně společného, a to včetně podlahové plošiny se zadním pohonem. Dvanáctiválec Rolls-Royce s objemem 6,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel zůstane zachován, ale doplněn bude elektromotorem. Ten bude vestavěn do standardní osmistupňové převodovky ZF s automatickým řazením, vozu přidá 27 koní výkonu a napájen má být z kompaktního li-ionového akumulátoru uloženého pod podlahou zavazadelníku. Dobíjen bude především rekuperací brzdné energie.

Vzhledem k absenci výkonnějších akumulátorů však nový vůz nebude schopen jízdy na čistě elektrický pohon, jistě však přispěje ke snížení spotřeby benzínu (údajně až o 15 %), lepšímu hospodaření s energií a výraznější akceleraci. K dalšímu snížení spotřeby přispěje použití soustavy start-stop, což ale již u vozu této kategorie působí dosti bizarně.

Zatím nemáme žádné informace o tom, kdy se tento projekt stane skutečností, ale práce na něm prý běží plným tempem. Zarputilého zastánce má totiž i v nejvyšším muži značky Rolls-Royce Tomu Purvesovi, který je znám svojí láskou k elektřině a rád by údajně v brzké době na trh přivedl čistý elektromobil podobný současnému Phantomu.

Tip: Přečtěte si naše představení nového Rolls-Royce Ghost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků