Rolls-Royce pracuje na hybridním Ghostu

Prvotřídní luxus, konvenční design a majitelé s modrou krví, to jsou atributy, jež na první pohled příliš neodpovídají spojení s hybridní technologií. V případě vozu Rolls-Royce by to však mohlo fungovat. Zákazníci totiž pravděpodobně ocení výkon dostupný v každé situaci, tichý provoz a nižší spotřebu paliva, proto není informace o přípravě hybridního provedení modelu Rolls-Royce Ghost až tak překvapivá.

Celá soustava bude adoptována z vozu BMW ActiveHybrid 7, což by neměl být problém, jelikož oba stroje toho mají hodně společného, a to včetně podlahové plošiny se zadním pohonem. Dvanáctiválec Rolls-Royce s objemem 6,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel zůstane zachován, ale doplněn bude elektromotorem. Ten bude vestavěn do standardní osmistupňové převodovky ZF s automatickým řazením, vozu přidá 27 koní výkonu a napájen má být z kompaktního li-ionového akumulátoru uloženého pod podlahou zavazadelníku. Dobíjen bude především rekuperací brzdné energie.

Vzhledem k absenci výkonnějších akumulátorů však nový vůz nebude schopen jízdy na čistě elektrický pohon, jistě však přispěje ke snížení spotřeby benzínu (údajně až o 15 %), lepšímu hospodaření s energií a výraznější akceleraci. K dalšímu snížení spotřeby přispěje použití soustavy start-stop, což ale již u vozu této kategorie působí dosti bizarně.

Zatím nemáme žádné informace o tom, kdy se tento projekt stane skutečností, ale práce na něm prý běží plným tempem. Zarputilého zastánce má totiž i v nejvyšším muži značky Rolls-Royce Tomu Purvesovi, který je znám svojí láskou k elektřině a rád by údajně v brzké době na trh přivedl čistý elektromobil podobný současnému Phantomu.

Tip: Přečtěte si naše představení nového Rolls-Royce Ghost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků