Nástupce modelu Silver Ghost pokračoval v étosu „nejlepšího auta na světě.“ Svou reputaci neztratil ani po osmi generacích.
Slavná britská značka prošla od svého vzniku v roce 1904 mnohým, ať už počítáme výrobu šasi a celých automobilů, leteckých motorů pístových i proudových, zestátnění v roce 1971 kvůli finančnímu kolapsu, oddělení výroby leteckých motorů, vlastnictví zbrojařským koncernem Vickers a později Volkswagenem, poté oddělení značek Bentley pro VW a Rolls-Royce pro BMW.
Na samotném začátku se ale uvedla skvěle – po modelech 10 HP, 15 HP, 20 HP, 30 HP a V-8 přišel v roce 1906 se znamenitým šasi 40/50 HP. Právě to označil slavný britský magazín Autocar za „Nejlepší auto na světě,“ což značka vzala za své. Název Silver Ghost (stříbrný duch) měl původně dvanáctý vyrobený kus pro zvýšení publicity značky Rolls-Royce, měl kapotáž od karosárny Barker, lakovanou v hliníkovém odstínu, a doplněnou stříbrnými doplňky.
Tento exemplář s registrační značkou AX 201 zvládl zkoušku spolehlivosti na 24.000 kilometrech, kdy se sedmadvacetkrát otočil mezi Londýnem a Glasgow, dále absolvoval zkušební jízdy se zástupci tisku, kteří potvrdili jeho výjimečně tichý a nenákladný provoz – zde se zrodila reputace značky Rolls-Royce a samotnému typu šasi se začalo zatím neoficiálně říkat Silver Ghost.
S téměř každým vyrobeným kusem docházelo ke kontinuálnímu vylepšování techniky. To narazilo na své limity v roce 1921, kdy se již nedalo nic zlepšovat bez ohrožení spolehlivosti nebo kultivovanosti. Vzniklo proto nové šasi s již známým označením 40/50 HP. Využívalo stejný rám jako Silver Ghost, ale dostalo nový řadový šestiválec o objemu 7668 cm3 a rozvodem OHV, zatím co předchůdce měl rozvod SV a 7036 cm3 a později od roku 1910 7428 cm3.
Původní název zněl New Phantom, tedy Nový Phantom, a údajně jej vymyslel tehdejší obchodní ředitel Claude Johnson, který se uvědomoval význam zvučného označení místo strohých čísel. Právě on stál za přezdívkou Silver Ghost pro stříbrný vůz se starším šasi, později také vymyslel pro další exempláře staršího šasi 40/50 HP označení Green Phantom a Silver Phantom. Strašidlácká jména měla evokovat právě přízračnou tichost a kultivovanost.
První oznámení o novém typu vyšlo v novinách The Times v květnu roku 1925 a znělo: „Společnost Rolls-Royce Ltd si dovoluje oznámit, že po dlouhých testech může nyní předvést a přijímat objednávky na nové šasi 40/50 HP. Doposud vyráběná šasi 40/50 H.P. budou prodávána jako dosud... Původní šasi tohoto typu bylo proslulé Silver Ghost, a aby se předešlo záměně, bude takové šasi označováno jako model Silver Ghost, zatímco nové šasi bude známo jako Nový Phantom.“ Zde samotná značka poprvé oficiálně potvrdila označení Silver Ghostu jakožto první verze šasi 40/50 HP a modelu Phantom jako druhé a lepší.
Reklama v Timesech také ujišťovala čtenáře, že si nový Phantom zachová „příjemné jízdní vlastnosti, které byly vždy spojovány s výrobky Rolls-Royce“. A rovněž v květnu 1925 zveřejnil magazín Autocar test nového vozu, v němž například stálo: „Jen málo firem zabývajících se výrobou automobilů se těší takové pověsti jako Rolls-Royce Ltd. Téměř spojená jména se stala pojmem pro luxus a každý románový autor hodný tohoto jména propůjčí jakékoli postavě význačnou atmosféru tím, že jí připíše vlastnictví některého z vozů této firmy.“
První Phantomy vznikaly nejen v továrně Rolls-Royce v britském Derby, ale i v americké fabrice ve Springfieldu v Massechusetts, ve Spojeném Království jich vzniklo 2269, v USA pak 1240. Lišily se například rozvorem, převodovkou (pro Ameriku třístupňovou, „doma“ čtyřstupňovou), systémy centrálního mazání.
Druhá generace Phantomu přišla v roce 1929 s lepší hlavou motoru a zcela novým rámem a odpružením. Nyní je v prodeji osmá generace na modulární platformě Architecture of Luxury, kterou pohání dvanáctiválec N74B68 o objemu 6,75 litru s výkonem 420 kW a 900 Nm točivého momentu.