Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé

(představení) Již za pár dnů se ukáže veřejnosti nový kabriolet Rolls-Royce. Jaký bude opravdový luxus se sluncem nad hlavou?

Novinku věhlasného britského výrobce luxusních vozů jsme již v krátkosti představili minulý týden. Tehdy jsme ovšem, krom pár základních informací a několika fotografií, nevěděli o vozu takřka nic, dokonce ani to, jak se bude jmenovat. Ještě oficiálním před představením vozu, který se odehraje sedmého ledna v americkém Detroiru, ale Rolls o svém nejnovějším kabrioletu prozradil téměř vše. Jak tedy bude vypadat vůz, který většina z nás pravděpodobně ani v životě neuvidí?

Novinka bude odvozea jak od modelu Phantom, tak od konceptu 101EX, který Rolls představil již v roce 2004. Přestože nese nový model název Phantom, mohlo by se zdát, že se jedná jen o upravenou limuzínu stejného jména. Ale není tomu tak. Z Phantomu byl použit jen základ a jakási skica tvarů. Vše ostatní bylo podřízeno tomu, že musí vzniknout opravdu luxusní kabriolet bez kompromisů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jedním z požadavků byl maximální komfort při jízdě. Např. plátěná střecha ze speciálních materiálů do interiéru nepropustí více hluku, než konvenční plechové střechy. To má platit i pro tepelnou izolaci a vůz je tak vhodný k jízdám i v tuhých zimách. Zda je tomu tak i ve skutečnosti, můžeme v tuto chvíli (a zřejmě i kdykoli později) jen spekulovat.

Velký důraz na bezpečnost si vyžádal nová řešení. Bezpečnostní pásy jsou integrovány přímo do upravených sedaček z Phantomu a celý vůz nabízí stejné množství airbagů jako jakékoli coupé. Torzní tuhost vozu se systémem proti převrácení a také speciální oblouky, které se aktivují při nehodě, mají zajistit bezpečnost posádky. Rolls uvádí, že ta je nejvyšší ze všech kabrioletů na trhu.

Zákazník si navíc může vybrat z mnoha barevných variant exteriéru i interiéru. Samotná karosérie může mít až devět speciálních a originálních odstínků, které lze zkombinovat se šestici barev přední kapoty. Kožený interiér z nejkvalitnějších materiálů může mít rovnou deset barevných provedení a střecha šest.

Mezi další dekorace vozu patří pravé leštěné dřevo, které zdobí nejen části palubní desky, ale také víko sklápěcí střechy. Tento materiál pak doplňuje leštěný hliník a pravá kůže. Výbava pak obsahuje všechny tradiční prvky luxusu. Klimatizace, kompletní el. vybavení, navigační systém, DVD s TV apod. jsou dnes nenahraditelné. Rolls navíc umožňuje vybavit si vůz dalšími prvky, které luxus zvýší na maximum.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přestože nový kabriolet nabízí jen dvoje dveře, jeho délka je obrovitých 5 609 mm, šířka 1 987 mm a výška se zataženou střechou 1 581 mm. Rozvor, který svým způsobem určuje i prostor interiéru měří 3 320 mm.

O pohon vozu se stará dvanáctiválec s přímým vstřikem paliva o zdvihovém objemu 6 749 ccm. Ten dává výkon 338 kW (460 k) při 5 350 ot./min a točivý moment 720 Nm při 3 500 Nm s tím, že již 75 procent točivého momentu je k dispozici od 1 000 ot./min. Na daný objem nízké hodnoty mají ovšem za následek absolutně komfortní charakteristiku s téměř lineárním nárůstem výkonu.

I přes poměrně velkou hmotnost 2 620 kg dokáže Rolls zrychlit na stovku za 5,9 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 240 km/h. O dobrý přenos výkonu i patřičný komfort se starají opravdu velká kola z leké slitiny. Na přání si lze vybrat z několika typů a rozměrů, které vrcholí průměrem 21".

K lepší využitelnosti vozu určitě pomůže i 315 l velký zavazadlový prostor. Ten navíc nijak neutrpí, pokud střechu složíte. Místo na tři sady golfových holí zůstane nedotčeno. Poměrně solidní dojezd pak zaručí 80 litrová palivová nádrž.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A o tom, že i velké vozy mohou jít vstříc dobré aerodynamice vás přesvědčí součinitel aerodynamického odporu Cx, který má u tohoto vozu hodnotu 0,37.

Vůz by se měl objevit na trhu v létě tohoto roku, kdy také jindy...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků