Rolls-Royce opět mluví o elektromobilu. Nejspíš použije speciální platformu

Elektrický Rolls-Royce bude, hybridní nejspíš nikoli.

Poté, co na základech předchozí generace Phantomu představili Britové elektrický koncept 102EX, nenabídlo takový vůz ani jednomu zákazníkovi. To se má brzy změnit.

"Nepochybuji o tom, že představíme elektrický Rolls-Royce," říká pro Automotive News člen představenstva skupiny BMW Peter Schwarzenbauer. Pokračuje s tím, že několik stálých klientů automobilky si takový vůz žádá. Nebude to však jednoduché, protože krom vývoje vyhovující elektrické soustavy bude muset Rolls-Royce nabídnout také jinou platformu. Stávající hliníková, na které stojí nový Phantom, prý nevyhovuje.

První vyrobený Rolls-Royce Phantom nové generace je na prodej v aukci

První vyrobený Rolls-Royce Phantom nové generace je na prodej v aukci

Proto bude podle Schwarzenbauera nutné minimálně značně upravit stávající architekturu. O časovém horizontu elektrického Rollsu není zmínky. V současné době ale probíhá komunikace značky se zákazníky. Z ní vyplývá, že požadují dojezd luxusní limuzíny mezi 500 a 600 kilometry. A to je výzva. Lehce se prý změní i design, ale zástupce značky tvrdí, že ikonickou masku chladiče neopustí.

Rolls-Royce se před rokem distancoval od hybridního pohonu, který značka považuje za poloviční řešení. Schwarzenbauer se dále rozpovídal o autonomním řízení. Rolls-Royce prý pátý stupeň nenabídne minimálně dalších 10-15 let. Prozradil, že plný stupeň pět nedostane ani připravovaný elektromobil BMW i5. Auto na to sice bude připraveno ale "svět minimálně do roku 2021 nikoli," uzavírá.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků