Rolls-Royce, malý a levný model do čtyř let

Šéf automobilky Rolls-Royce na pařížském autosalonu potvrdil, že malý model této značky přijde na trh nejpozději za čtyři roky. "Baby Rolls", jak se vozu nyní přezdívá, bude využívat mnoho prvků z modelů mateřské automobilky BMW. S bavorskými vozy bude sdílet platformu nové generace sedmičkové řady. Po Jaguaru se tak koncernové prvky jiného výrobce dostanou do vozů další tradiční britské automobilky.

Malý Rolls by měl na délku atakovat hranici 5,4 m, což je zhruba o 40 cm méně, než má model Phantom. Také cena by měla být daleko lidovější a měla by se pohybovat okolo 250 000 eur (přibližně 7,1 mil. Kč). To je ve srovnání s 530 000 eur (přibližně 15 mil. Kč) za Phantom výrazně méně.

Automobilka bude v návrhu designu čerpat z v Paříži vystaveném konceptu 101EX. S výjimkou tradičních tvarů, které zůstanou zachovány, bude celý vůz zaměřen na jinou klientelu než dosud. Nový model by měl přebrat zákazníky odvěkému nepříteli Bentley.

Rolls-Royce si od menšího modelu slibuje opravdu hodně. Přestože stále průběžně navyšuje výrobu a je ziskový, chce si prostřednictvím Baby Rollsu vychovávat nové zákazníky pro své vrcholné modely.

Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Phantom
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce 101EX v Paříži

Tip: kompletní fotogalerii z pařížského autosalonu si můžete prohlédnout zde, přehled všech novinek naleznete zde


TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků