Rolls-Royce Ghost ve verzi V-Spec posílí až na 601 koní

Značka Rolls-Royce poněkud překvapivě doplňuje stávající modelovou řadu o sportovně střižený model s označením V-Spec.

Není tomu až tak dlouho, co ještě u značky Rolls-Royce oficiálně neuváděli výkon motoru, jehož hodnota byla označována pouze slovem „dostatečná“, neboť typický zákazník si svůj Rolls-Royce nepořizoval pro jízdní výkony. Doba se ale mění. Ačkoli mezi vozy značky Rolls-Royce stále převládají edice zaměřené na styl a výbavu (vzpomeňme třeba loňskou sérii Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), jistým náznakem k alespoň symbolickému akcentu jízdních výkonů byla loňská edice Rolls-Royce Ghost inspirovaná Alpskými jízdami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost v nové, posílené sérii V-Spec

Nyní ale přichází nová série Rolls-Royce Ghost V-Spec, jež kromě celé řady dalších modifikací vyniká především zvýšením výkonu motoru. A to je pro vozy Rolls-Royce skutečným přelomem. Novinka vychází ze standardního modelu Rolls-Royce Ghost a od prvního pohledu vyniká především jedenadvacetipalcovými litými ráfky vypůjčenými ze sady příplatkové výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a černým lakováním Sapphire.

Rolls-Royce Ghost v sérii inspirované Alpskými jízdami

Rolls-Royce Ghost v sérii inspirované Alpskými jízdami

Interiér se dočkal drobných detailů s motivy stylizovaného písmene V, upraveného stehování sedadel nebo upraveného okolí analogových hodin na palubní desce. A teď k tomu nejdůležitějšímu: výkon vidlicového dvanáctiválce s objemem 6,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel byl navýšen z původních 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), což  Ghost V-Spec co do výkonu staví mezi standardní Ghost a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Ghost V-Spec pochopitelně nepostrádá nic z pověstného komfortu svého interiéru

S novým modelem Rolls-Royce Ghost V-Spec se podle všeho prvně setkáme na jarním autosalonu v Ženevě, kde bychom se mimochodem měli setkat také s faceliftem celé řady Ghost. Ghost V-Spec bude k mání za ceny začínající na částce 330 820 eur.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků