Rolls-Royce Ghost ve verzi V-Spec posílí až na 601 koní

Značka Rolls-Royce poněkud překvapivě doplňuje stávající modelovou řadu o sportovně střižený model s označením V-Spec.

Není tomu až tak dlouho, co ještě u značky Rolls-Royce oficiálně neuváděli výkon motoru, jehož hodnota byla označována pouze slovem „dostatečná“, neboť typický zákazník si svůj Rolls-Royce nepořizoval pro jízdní výkony. Doba se ale mění. Ačkoli mezi vozy značky Rolls-Royce stále převládají edice zaměřené na styl a výbavu (vzpomeňme třeba loňskou sérii Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), jistým náznakem k alespoň symbolickému akcentu jízdních výkonů byla loňská edice Rolls-Royce Ghost inspirovaná Alpskými jízdami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost v nové, posílené sérii V-Spec

Nyní ale přichází nová série Rolls-Royce Ghost V-Spec, jež kromě celé řady dalších modifikací vyniká především zvýšením výkonu motoru. A to je pro vozy Rolls-Royce skutečným přelomem. Novinka vychází ze standardního modelu Rolls-Royce Ghost a od prvního pohledu vyniká především jedenadvacetipalcovými litými ráfky vypůjčenými ze sady příplatkové výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a černým lakováním Sapphire.

Rolls-Royce Ghost v sérii inspirované Alpskými jízdami

Rolls-Royce Ghost v sérii inspirované Alpskými jízdami

Interiér se dočkal drobných detailů s motivy stylizovaného písmene V, upraveného stehování sedadel nebo upraveného okolí analogových hodin na palubní desce. A teď k tomu nejdůležitějšímu: výkon vidlicového dvanáctiválce s objemem 6,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel byl navýšen z původních 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), což  Ghost V-Spec co do výkonu staví mezi standardní Ghost a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Ghost V-Spec pochopitelně nepostrádá nic z pověstného komfortu svého interiéru

S novým modelem Rolls-Royce Ghost V-Spec se podle všeho prvně setkáme na jarním autosalonu v Ženevě, kde bychom se mimochodem měli setkat také s faceliftem celé řady Ghost. Ghost V-Spec bude k mání za ceny začínající na částce 330 820 eur.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků