Rolls-Royce Ghost ve verzi V-Spec posílí až na 601 koní

Značka Rolls-Royce poněkud překvapivě doplňuje stávající modelovou řadu o sportovně střižený model s označením V-Spec.

Není tomu až tak dlouho, co ještě u značky Rolls-Royce oficiálně neuváděli výkon motoru, jehož hodnota byla označována pouze slovem „dostatečná“, neboť typický zákazník si svůj Rolls-Royce nepořizoval pro jízdní výkony. Doba se ale mění. Ačkoli mezi vozy značky Rolls-Royce stále převládají edice zaměřené na styl a výbavu (vzpomeňme třeba loňskou sérii Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), jistým náznakem k alespoň symbolickému akcentu jízdních výkonů byla loňská edice Rolls-Royce Ghost inspirovaná Alpskými jízdami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost v nové, posílené sérii V-Spec

Nyní ale přichází nová série Rolls-Royce Ghost V-Spec, jež kromě celé řady dalších modifikací vyniká především zvýšením výkonu motoru. A to je pro vozy Rolls-Royce skutečným přelomem. Novinka vychází ze standardního modelu Rolls-Royce Ghost a od prvního pohledu vyniká především jedenadvacetipalcovými litými ráfky vypůjčenými ze sady příplatkové výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a černým lakováním Sapphire.

Rolls-Royce Ghost v sérii inspirované Alpskými jízdami

Rolls-Royce Ghost v sérii inspirované Alpskými jízdami

Interiér se dočkal drobných detailů s motivy stylizovaného písmene V, upraveného stehování sedadel nebo upraveného okolí analogových hodin na palubní desce. A teď k tomu nejdůležitějšímu: výkon vidlicového dvanáctiválce s objemem 6,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel byl navýšen z původních 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), což  Ghost V-Spec co do výkonu staví mezi standardní Ghost a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Ghost V-Spec pochopitelně nepostrádá nic z pověstného komfortu svého interiéru

S novým modelem Rolls-Royce Ghost V-Spec se podle všeho prvně setkáme na jarním autosalonu v Ženevě, kde bychom se mimochodem měli setkat také s faceliftem celé řady Ghost. Ghost V-Spec bude k mání za ceny začínající na částce 330 820 eur.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků