Rolls-Royce Ghost ve verzi V-Spec posílí až na 601 koní

Značka Rolls-Royce poněkud překvapivě doplňuje stávající modelovou řadu o sportovně střižený model s označením V-Spec.

Není tomu až tak dlouho, co ještě u značky Rolls-Royce oficiálně neuváděli výkon motoru, jehož hodnota byla označována pouze slovem „dostatečná“, neboť typický zákazník si svůj Rolls-Royce nepořizoval pro jízdní výkony. Doba se ale mění. Ačkoli mezi vozy značky Rolls-Royce stále převládají edice zaměřené na styl a výbavu (vzpomeňme třeba loňskou sérii Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), jistým náznakem k alespoň symbolickému akcentu jízdních výkonů byla loňská edice Rolls-Royce Ghost inspirovaná Alpskými jízdami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost v nové, posílené sérii V-Spec

Nyní ale přichází nová série Rolls-Royce Ghost V-Spec, jež kromě celé řady dalších modifikací vyniká především zvýšením výkonu motoru. A to je pro vozy Rolls-Royce skutečným přelomem. Novinka vychází ze standardního modelu Rolls-Royce Ghost a od prvního pohledu vyniká především jedenadvacetipalcovými litými ráfky vypůjčenými ze sady příplatkové výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a černým lakováním Sapphire.

Rolls-Royce Ghost v sérii inspirované Alpskými jízdami

Rolls-Royce Ghost v sérii inspirované Alpskými jízdami

Interiér se dočkal drobných detailů s motivy stylizovaného písmene V, upraveného stehování sedadel nebo upraveného okolí analogových hodin na palubní desce. A teď k tomu nejdůležitějšímu: výkon vidlicového dvanáctiválce s objemem 6,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel byl navýšen z původních 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), což  Ghost V-Spec co do výkonu staví mezi standardní Ghost a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Ghost V-Spec pochopitelně nepostrádá nic z pověstného komfortu svého interiéru

S novým modelem Rolls-Royce Ghost V-Spec se podle všeho prvně setkáme na jarním autosalonu v Ženevě, kde bychom se mimochodem měli setkat také s faceliftem celé řady Ghost. Ghost V-Spec bude k mání za ceny začínající na částce 330 820 eur.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 29 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků