Rolls-Royce Ghost: nové detaily jsou venku

Rolls-Royce včera zveřejnil další informace o své připravované novince. a přidal k nim i pár nových snímků.
Rolls-Royce Ghost: nové detaily jsou venku

Nejnovější model se slavným označením Ghost se představí až za několik dlouhých měsíců, ale již nyní toho o něm víme docela dost. Celý tento projekt, interně značený jako RR4, začal vloni prezentací studie EX200, a my jsme vás o něm podrobně informovali třeba na tomto místě. Model Ghost má podle zástupců automobilky Rolls-Royce továrně v Goodwoodu zajistit zdvojnásobení její roční produkce v porovnání se stávajícím stavem, přičemž zde již údajně disponují desítkou tisíc závazných objednávek.

Již dříve jsme zjistili, že se o pohon tohoto sedanu, jenž bude na trhu situován pod velkým Phantomem jako základ nabídky značky, bude starat přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec se zdvihovým objemem 6,6 l, doplněný osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Nyní však můžeme potvrdit, že bude naladěn na 563 koní (420 kW) a jeho točivý moment bude vrcholit hodnotou 780 Nm, čímž bude Ghost dokonce silnější než dražší Phantom. Z klidu na 100 km/h tak zrychlí za 4,9 s a snadno dosáhne nevyšší rychlosti elektronicky omezené na 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pozici základního modelu v nabídce značky Rolls-Royce svědčí i redukované rozměry novinky v porovnání s Phantomem, jenž na délku měří 5 834 mm. Ghost tak bude dlouhý 5 399 mm, široký 1 948 mm a vysoký 1 550 mm, zatímco rozvor náprav 3 295 mm se postará o pohodlné cestování pětičlenné posádce.

Zástupci automobilky z Goodwoodu zároveň uvedli, že vůz bude disponovat nejmodernějšími dostupnými technologiemi. Víceprvkové závěsy všech kol budou povětšině vyrobeny z hliníkových slitin a vpředu i vzadu odpruženy vzduchovými měchy. Samozřejmostí je použití moderních elektronických řídicích systémů, jež mají vozu zajistit aktivní regulaci tuhosti, omezení náklonu karosérie a maximalizaci cestovního komfortu za všech situací. Soustava vzduchového pérování by měla být natolik citilivá, že by měla kompenzovat a reflektovat i ty nejmenší změny. Pokud se tak například pasažér cestující vzadu přesune z jedné strany vozu na druhou, systém změnu zaregistruje a upraví celkové nastavení a jeho korekce. Palubní počítač pracuje se soustavou čidel a servomotorů, každý z tlumičů pérování bude moci změnit svoji charakteristiku během pouhých 2,5 milisekund. Díky vzduchovým měchům bude možno rovněž měnit světlou výšku vozu v rozmezí 25 mm, a to třeba s ohledem na snadnější nastupování.

Rolls-Royce Ghost se začne prodávat nejprve v Evropě, kde by měly být jeho dodávky zahájeny na sklonku tohoto roku za ceny od 165 000 Euro, další trhy včetně těch zámořských budou zásobeny od druhého čtvrtletí roku 2010.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků