Rolls-Royce Dawn je tu pro ty, kteří si chtějí Rollse řídit sami

Pod povrchem Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith. Podle automobilky se jedná o nejtužší luxusní kabriolet na trhu.
Seznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogalerie: Rolls-Royce Dawn

Pokud se ptáte na cenu vozu Rolls-Royce, nemůžete si ho dovolit. A právě pro ty, kteří neustále obracejí v kapse každou korunu (pravda, rozhazováním ještě nikdo nezbohatl) a řeší, kde mají to nejlevnější v nejvýhodnějším balení, je tu nový Rolls-Royce Dawn... Ale teď vážně, kabriolet Dawn je dynamicky zaměřený model vycházející z kupé Wraith a uvidíme ho na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dawn je luxusní kabriolet 2+2, ale nejlépe se v něm budou asi cítit cestující vpředu

Pod povrchem Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith, což je vlastně přepracovaná minulá generace BMW řady 7, ale v případě luxusního kabrioletu nebo limuzíny to zas tak vadit nemusí. Horší je, když pak majitel technickou příbuznost vidí například na páčkách pod volantem, ale tyto detaily se Rolls-Royce snažil eliminovat na minimum.

Model Ghost má s BMW řady 7 společných jen asi 20 % dílů a většina z nich není vidět. Kupé Rolls-Royce Wraith se pak liší ještě víc a kabriolet Dawn s ním má shodné jen dveře a rám tradičního chladiče. Všechny ostatní karosářské díly jsou unikátní.

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Na společném motorovém základu, tedy dvakrát přeplňovaném dvanáctiválci o objemu 6,6 litru, nic špatného samozřejmě není. Navíc pro účely Rolls-Royce byl objem motoru BMW zvýšen o 0,6 litru a výkon se teď ustálil na více než dostatečné hodnotě, konkrétně 570 koní v 5250 ot./min. Točivý moment vrcholí v 1500 ot./min. hodnotou 780 Nm.

Dvanáctiválec stačí k tomu, aby se 2560 kg těžký Dawn rozjel na stovku za 4,9 sekundy a uháněl až 250 km/h, kde ho zastaví omezovač rychlosti. Rolls-Royce se nezapomněl pochlubit ani spotřebou 14,2 litru na 100 km a emisemi 330 g/km CO2, což je tak nějak v pořádku. I málo bohatý miliardář má za sebou zanechat důstojný uhlíkový otisk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 l. Střecha je tradičně látková a lze s ní manipulovat i za jízdy. Nechybí adaptivní vzduchový podvozek

Za svých zhruba 9,5 milionu korun dostane majitel osmistupňový automat komunikující s navigací, takže umí vybrat vhodný převod pro následující zatáčku nebo úsek silnice. Látková střecha se složí za 21 sekund a lze s ní operovat v rychlosti do 50 km/h.

Tahle přehlídka superaut v Goodwoodu vážně stojí za to

Tahle přehlídka superaut v Goodwoodu vážně stojí za to

Podle automobilky se jedná o nejtužší luxusní kabriolet na trhu. Vedle zesílení karoserie se dočkal změn i vzduchový podvozek a také aktivní stabilizátory. Ovladatelnosti pak má pomoci o 24 mm širší rozchod vzadu ve srovnání s limuzínou Ghost.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogalerie: Rolls-Royce Dawn

bazar

BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků