Rolls-Royce Dawn je tu pro ty, kteří si chtějí Rollse řídit sami

Pod povrchem Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith. Podle automobilky se jedná o nejtužší luxusní kabriolet na trhu.
Seznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogalerie: Rolls-Royce Dawn

Pokud se ptáte na cenu vozu Rolls-Royce, nemůžete si ho dovolit. A právě pro ty, kteří neustále obracejí v kapse každou korunu (pravda, rozhazováním ještě nikdo nezbohatl) a řeší, kde mají to nejlevnější v nejvýhodnějším balení, je tu nový Rolls-Royce Dawn... Ale teď vážně, kabriolet Dawn je dynamicky zaměřený model vycházející z kupé Wraith a uvidíme ho na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dawn je luxusní kabriolet 2+2, ale nejlépe se v něm budou asi cítit cestující vpředu

Pod povrchem Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith, což je vlastně přepracovaná minulá generace BMW řady 7, ale v případě luxusního kabrioletu nebo limuzíny to zas tak vadit nemusí. Horší je, když pak majitel technickou příbuznost vidí například na páčkách pod volantem, ale tyto detaily se Rolls-Royce snažil eliminovat na minimum.

Model Ghost má s BMW řady 7 společných jen asi 20 % dílů a většina z nich není vidět. Kupé Rolls-Royce Wraith se pak liší ještě víc a kabriolet Dawn s ním má shodné jen dveře a rám tradičního chladiče. Všechny ostatní karosářské díly jsou unikátní.

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Na společném motorovém základu, tedy dvakrát přeplňovaném dvanáctiválci o objemu 6,6 litru, nic špatného samozřejmě není. Navíc pro účely Rolls-Royce byl objem motoru BMW zvýšen o 0,6 litru a výkon se teď ustálil na více než dostatečné hodnotě, konkrétně 570 koní v 5250 ot./min. Točivý moment vrcholí v 1500 ot./min. hodnotou 780 Nm.

Dvanáctiválec stačí k tomu, aby se 2560 kg těžký Dawn rozjel na stovku za 4,9 sekundy a uháněl až 250 km/h, kde ho zastaví omezovač rychlosti. Rolls-Royce se nezapomněl pochlubit ani spotřebou 14,2 litru na 100 km a emisemi 330 g/km CO2, což je tak nějak v pořádku. I málo bohatý miliardář má za sebou zanechat důstojný uhlíkový otisk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 l. Střecha je tradičně látková a lze s ní manipulovat i za jízdy. Nechybí adaptivní vzduchový podvozek

Za svých zhruba 9,5 milionu korun dostane majitel osmistupňový automat komunikující s navigací, takže umí vybrat vhodný převod pro následující zatáčku nebo úsek silnice. Látková střecha se složí za 21 sekund a lze s ní operovat v rychlosti do 50 km/h.

Tahle přehlídka superaut v Goodwoodu vážně stojí za to

Tahle přehlídka superaut v Goodwoodu vážně stojí za to

Podle automobilky se jedná o nejtužší luxusní kabriolet na trhu. Vedle zesílení karoserie se dočkal změn i vzduchový podvozek a také aktivní stabilizátory. Ovladatelnosti pak má pomoci o 24 mm širší rozchod vzadu ve srovnání s limuzínou Ghost.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogalerie: Rolls-Royce Dawn
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků