Rolls-Royce Dawn je tu pro ty, kteří si chtějí Rollse řídit sami

Pod povrchem Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith. Podle automobilky se jedná o nejtužší luxusní kabriolet na trhu.
Seznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogalerie: Rolls-Royce Dawn

Pokud se ptáte na cenu vozu Rolls-Royce, nemůžete si ho dovolit. A právě pro ty, kteří neustále obracejí v kapse každou korunu (pravda, rozhazováním ještě nikdo nezbohatl) a řeší, kde mají to nejlevnější v nejvýhodnějším balení, je tu nový Rolls-Royce Dawn... Ale teď vážně, kabriolet Dawn je dynamicky zaměřený model vycházející z kupé Wraith a uvidíme ho na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dawn je luxusní kabriolet 2+2, ale nejlépe se v něm budou asi cítit cestující vpředu

Pod povrchem Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith, což je vlastně přepracovaná minulá generace BMW řady 7, ale v případě luxusního kabrioletu nebo limuzíny to zas tak vadit nemusí. Horší je, když pak majitel technickou příbuznost vidí například na páčkách pod volantem, ale tyto detaily se Rolls-Royce snažil eliminovat na minimum.

Model Ghost má s BMW řady 7 společných jen asi 20 % dílů a většina z nich není vidět. Kupé Rolls-Royce Wraith se pak liší ještě víc a kabriolet Dawn s ním má shodné jen dveře a rám tradičního chladiče. Všechny ostatní karosářské díly jsou unikátní.

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Na společném motorovém základu, tedy dvakrát přeplňovaném dvanáctiválci o objemu 6,6 litru, nic špatného samozřejmě není. Navíc pro účely Rolls-Royce byl objem motoru BMW zvýšen o 0,6 litru a výkon se teď ustálil na více než dostatečné hodnotě, konkrétně 570 koní v 5250 ot./min. Točivý moment vrcholí v 1500 ot./min. hodnotou 780 Nm.

Dvanáctiválec stačí k tomu, aby se 2560 kg těžký Dawn rozjel na stovku za 4,9 sekundy a uháněl až 250 km/h, kde ho zastaví omezovač rychlosti. Rolls-Royce se nezapomněl pochlubit ani spotřebou 14,2 litru na 100 km a emisemi 330 g/km CO2, což je tak nějak v pořádku. I málo bohatý miliardář má za sebou zanechat důstojný uhlíkový otisk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 l. Střecha je tradičně látková a lze s ní manipulovat i za jízdy. Nechybí adaptivní vzduchový podvozek

Za svých zhruba 9,5 milionu korun dostane majitel osmistupňový automat komunikující s navigací, takže umí vybrat vhodný převod pro následující zatáčku nebo úsek silnice. Látková střecha se složí za 21 sekund a lze s ní operovat v rychlosti do 50 km/h.

Tahle přehlídka superaut v Goodwoodu vážně stojí za to

Tahle přehlídka superaut v Goodwoodu vážně stojí za to

Podle automobilky se jedná o nejtužší luxusní kabriolet na trhu. Vedle zesílení karoserie se dočkal změn i vzduchový podvozek a také aktivní stabilizátory. Ovladatelnosti pak má pomoci o 24 mm širší rozchod vzadu ve srovnání s limuzínou Ghost.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogalerie: Rolls-Royce Dawn
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků