Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Jedno z nejluxusnějších terénních aut světa si můžete prohlédnout v pražském showroomu značky Rolls-Royce. Právě tam jsme pořídili snímky exempláře, který objíždí doslova celý svět.

Právě dnes České zastoupení značky Rolls-Royce v pražském showroomu v Pařížské ulici představilo dlouho očekávaný trumf a historický milník v jednom – SUV Cullinan, které se světu poprvé ukázalo už 10. května. Ke slavnostnímu stržení plachty došlo doslova před pár okamžiky, my jsme však dostali exkluzivní příležitost pořídit snímky ještě před tou velkou slávou.

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Pokud vám vůz připadá povědomý, vězte, že jde o tentýž exemplář, který jste viděli na prvních oficiálních fotkách. Má najeto 58 kilometrů, ale putuje po celém světě, aby si jej mohli prohlédnout zákazníci na nejdůležitějších trzích. Je obrovský – na délku měří 5341 mm, je rovné dva metry široký, 1835 mm vysoký a rozvor náprav měří 3295 mm. Rolls-Royce nemluví o platformě, ale „architektuře luxusu“. My můžeme dodat, že jde o pořádně těžkou váhu. Hmotnost totiž dosahuje téměř 2,7 tuny.

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Stejně gigantický jako sám Cullinan je i jeho motor. Dvanáctiválec s objemem 6,75 litru má výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 850 N.m, což v pohodě stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 5,2 sekundy. Jako v každém rollsu byste ale z pozice posádky neměli akceleraci vůbec pocítit, až tak musí být průběh tahu jemný. Spotřeba majitele asi zajímat nebude, to spíše jeho řidiče, ale jenom pro úplnost – v kombinovaném cyklu činí rovných 15 l/100 km.

Nové SUV od Rolls-Royce ve finální podobě: Cullinanu sebevědomí nechybí

Nové SUV od Rolls-Royce ve finální podobě: Cullinanu sebevědomí nechybí

Podle informací Karla Kadlece, majitele tuzemského zastoupení značky Rolls-Royce, je o Cullinan ze strany českých zákazníků obrovský zájem. Základní cena 8.225.000 Kč odpovídá takovému zboží, žádný z kusů objednaných v Česku se prý ale nedostal pod deset milionů korun. Vždyť jenom set unikátních sedadel zastavěných do zavazadelníku vyjde na 480.000 Kč, a to je zatím jenom začátek.

Rolls-Royce odkrývá karty. Testování Cullinanu zdokumentuje televize

Rolls-Royce odkrývá karty. Testování Cullinanu zdokumentuje televize

Řada budoucích majitelů vůz objednávala, aniž by jej před tím byť na vteřinu viděla, všichni se ale svých kousků dočkají až v prvním čtvrtletí příštího roku. Tiskový mluvčí značky Frank Tiemann tím v rozhovoru narážel na podle všeho nepravdivé informace, že již má jistý šejk svůj Cullinan doma. Nikdo zkrátka není zvýhodněn.

Rolls-Royce Cullinan – fakta a zajímavosti

  • Rolls-Royce nepovažuje model Cullinan za SUV,male za vůz s vyšší stavbou karoserie
  • Jde o první Rolls-Royce s pohonem všech kol
  • Jako první Rolls-Royce může mít originální tažné zařízení
  • Platforma podle našich informací pochází z Phantomu a není společná s plánovaným BMW X7
  • Vůz vystavený v Praze je předprodukční prototyp, který nesmí na silnici. Až dokončí svůj úkol, půjde buď do muzea, nebo bude zničen.
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 5 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 9 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků