Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Jedno z nejluxusnějších terénních aut světa si můžete prohlédnout v pražském showroomu značky Rolls-Royce. Právě tam jsme pořídili snímky exempláře, který objíždí doslova celý svět.

Právě dnes České zastoupení značky Rolls-Royce v pražském showroomu v Pařížské ulici představilo dlouho očekávaný trumf a historický milník v jednom – SUV Cullinan, které se světu poprvé ukázalo už 10. května. Ke slavnostnímu stržení plachty došlo doslova před pár okamžiky, my jsme však dostali exkluzivní příležitost pořídit snímky ještě před tou velkou slávou.

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Pokud vám vůz připadá povědomý, vězte, že jde o tentýž exemplář, který jste viděli na prvních oficiálních fotkách. Má najeto 58 kilometrů, ale putuje po celém světě, aby si jej mohli prohlédnout zákazníci na nejdůležitějších trzích. Je obrovský – na délku měří 5341 mm, je rovné dva metry široký, 1835 mm vysoký a rozvor náprav měří 3295 mm. Rolls-Royce nemluví o platformě, ale „architektuře luxusu“. My můžeme dodat, že jde o pořádně těžkou váhu. Hmotnost totiž dosahuje téměř 2,7 tuny.

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Stejně gigantický jako sám Cullinan je i jeho motor. Dvanáctiválec s objemem 6,75 litru má výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 850 N.m, což v pohodě stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 5,2 sekundy. Jako v každém rollsu byste ale z pozice posádky neměli akceleraci vůbec pocítit, až tak musí být průběh tahu jemný. Spotřeba majitele asi zajímat nebude, to spíše jeho řidiče, ale jenom pro úplnost – v kombinovaném cyklu činí rovných 15 l/100 km.

Nové SUV od Rolls-Royce ve finální podobě: Cullinanu sebevědomí nechybí

Nové SUV od Rolls-Royce ve finální podobě: Cullinanu sebevědomí nechybí

Podle informací Karla Kadlece, majitele tuzemského zastoupení značky Rolls-Royce, je o Cullinan ze strany českých zákazníků obrovský zájem. Základní cena 8.225.000 Kč odpovídá takovému zboží, žádný z kusů objednaných v Česku se prý ale nedostal pod deset milionů korun. Vždyť jenom set unikátních sedadel zastavěných do zavazadelníku vyjde na 480.000 Kč, a to je zatím jenom začátek.

Rolls-Royce odkrývá karty. Testování Cullinanu zdokumentuje televize

Rolls-Royce odkrývá karty. Testování Cullinanu zdokumentuje televize

Řada budoucích majitelů vůz objednávala, aniž by jej před tím byť na vteřinu viděla, všichni se ale svých kousků dočkají až v prvním čtvrtletí příštího roku. Tiskový mluvčí značky Frank Tiemann tím v rozhovoru narážel na podle všeho nepravdivé informace, že již má jistý šejk svůj Cullinan doma. Nikdo zkrátka není zvýhodněn.

Rolls-Royce Cullinan – fakta a zajímavosti

  • Rolls-Royce nepovažuje model Cullinan za SUV,male za vůz s vyšší stavbou karoserie
  • Jde o první Rolls-Royce s pohonem všech kol
  • Jako první Rolls-Royce může mít originální tažné zařízení
  • Platforma podle našich informací pochází z Phantomu a není společná s plánovaným BMW X7
  • Vůz vystavený v Praze je předprodukční prototyp, který nesmí na silnici. Až dokončí svůj úkol, půjde buď do muzea, nebo bude zničen.
Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků