Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce oficiálně odhaluje své první SUV za 112 let své historie.

Tradiční britská luxusní automobilka nový Cullinan neoznačuje jako SUV, ale jako "zvýšený vůz". Motivace pro stavbu tohoto vozu je podobná jako třeba u Lamborghini a jeho Urusu. Jde tady nejen o módní vlnu SUV, ale také o aspiraci na nové trhy, které se stávají pro luxusní značky čím dál tím zajímavější, ale silnice jsou zde stále většinou mizerné, jako je třeba Indie.

Na prodej je Rolls-Royce Phantom z roku 1931. Nešetřilo se na něm zlatem

Na prodej je Rolls-Royce Phantom z roku 1931. Nešetřilo se na něm zlatem

Cullinan stojí na nové platformě s vysokým podílem hliníku, kterou sdílí s novým Phantomem. Ve srovnání s vlajkovou lodí je Cullinan o 400 mm kratší a 200 mm vyšší. Váží 2.660 kilogramů. Nabízí se srovnání s hlavním konkurentem, Bentley Bentayga. Na délku novinka měří 5.341 milimetrů, o 201 milimetrů více než Bentley, rozdíl v rozvoru náprav je 300 milimetrů.

Pohon zajišťuje známý dvanáctiválec s tradičním zdvihovým objemu 6,75 litrů. Dopován bude tentokrát dvojicí turbodmychadel. Maximální výkon činí 420 kilowattů, točivý moment činí rovných 900 Nm. Rolls-Royce omezil maximální rychlost na 250 km/h a zrychlení na stovku neuvádí.

Jízdní vlastnosti aktivně upravuje soubor prvků. Jízdní režimy počítají i se sněhem a pískem. Mění se řízení, ale i chování vzduchového odpružení či stálého pohonu všech kol s elektronickým řízením pohonu.

Tímto vozem vzpomíná Rolls-Royce na dávný úspěch. Vyrobí jen 35 kusů

Tímto vozem vzpomíná Rolls-Royce na dávný úspěch. Vyrobí jen 35 kusů

Design exteriéru se zdá být hranatější, než je tomu u nového Phantomu. Nechybí majestátní maska chladiče se soškou. Prosklení je nezvykle vysoké, dovnitř se nastupuje dveřmi proti sobě jako u značkových limuzín. Z výbavy nechybí head-up displej, noční vidění, WiFi hotspot, hlídání bdělosti a celá řada dalších asistentů. Dveře zavazadelníku pak kromě kufru ukrývají i „rekreační modul“. Dvě sedačky se stolečkem, na které značka lákala již dříve.

Sériová výroba začne v druhé polovině roku. První zákazníci se nového Cullinanu dočkají ještě před koncem roku.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků