Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce oficiálně odhaluje své první SUV za 112 let své historie.

Tradiční britská luxusní automobilka nový Cullinan neoznačuje jako SUV, ale jako "zvýšený vůz". Motivace pro stavbu tohoto vozu je podobná jako třeba u Lamborghini a jeho Urusu. Jde tady nejen o módní vlnu SUV, ale také o aspiraci na nové trhy, které se stávají pro luxusní značky čím dál tím zajímavější, ale silnice jsou zde stále většinou mizerné, jako je třeba Indie.

Na prodej je Rolls-Royce Phantom z roku 1931. Nešetřilo se na něm zlatem

Na prodej je Rolls-Royce Phantom z roku 1931. Nešetřilo se na něm zlatem

Cullinan stojí na nové platformě s vysokým podílem hliníku, kterou sdílí s novým Phantomem. Ve srovnání s vlajkovou lodí je Cullinan o 400 mm kratší a 200 mm vyšší. Váží 2.660 kilogramů. Nabízí se srovnání s hlavním konkurentem, Bentley Bentayga. Na délku novinka měří 5.341 milimetrů, o 201 milimetrů více než Bentley, rozdíl v rozvoru náprav je 300 milimetrů.

Pohon zajišťuje známý dvanáctiválec s tradičním zdvihovým objemu 6,75 litrů. Dopován bude tentokrát dvojicí turbodmychadel. Maximální výkon činí 420 kilowattů, točivý moment činí rovných 900 Nm. Rolls-Royce omezil maximální rychlost na 250 km/h a zrychlení na stovku neuvádí.

Jízdní vlastnosti aktivně upravuje soubor prvků. Jízdní režimy počítají i se sněhem a pískem. Mění se řízení, ale i chování vzduchového odpružení či stálého pohonu všech kol s elektronickým řízením pohonu.

Tímto vozem vzpomíná Rolls-Royce na dávný úspěch. Vyrobí jen 35 kusů

Tímto vozem vzpomíná Rolls-Royce na dávný úspěch. Vyrobí jen 35 kusů

Design exteriéru se zdá být hranatější, než je tomu u nového Phantomu. Nechybí majestátní maska chladiče se soškou. Prosklení je nezvykle vysoké, dovnitř se nastupuje dveřmi proti sobě jako u značkových limuzín. Z výbavy nechybí head-up displej, noční vidění, WiFi hotspot, hlídání bdělosti a celá řada dalších asistentů. Dveře zavazadelníku pak kromě kufru ukrývají i „rekreační modul“. Dvě sedačky se stolečkem, na které značka lákala již dříve.

Sériová výroba začne v druhé polovině roku. První zákazníci se nového Cullinanu dočkají ještě před koncem roku.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků