Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce oficiálně odhaluje své první SUV za 112 let své historie.

Tradiční britská luxusní automobilka nový Cullinan neoznačuje jako SUV, ale jako "zvýšený vůz". Motivace pro stavbu tohoto vozu je podobná jako třeba u Lamborghini a jeho Urusu. Jde tady nejen o módní vlnu SUV, ale také o aspiraci na nové trhy, které se stávají pro luxusní značky čím dál tím zajímavější, ale silnice jsou zde stále většinou mizerné, jako je třeba Indie.

Na prodej je Rolls-Royce Phantom z roku 1931. Nešetřilo se na něm zlatem

Na prodej je Rolls-Royce Phantom z roku 1931. Nešetřilo se na něm zlatem

Cullinan stojí na nové platformě s vysokým podílem hliníku, kterou sdílí s novým Phantomem. Ve srovnání s vlajkovou lodí je Cullinan o 400 mm kratší a 200 mm vyšší. Váží 2.660 kilogramů. Nabízí se srovnání s hlavním konkurentem, Bentley Bentayga. Na délku novinka měří 5.341 milimetrů, o 201 milimetrů více než Bentley, rozdíl v rozvoru náprav je 300 milimetrů.

Pohon zajišťuje známý dvanáctiválec s tradičním zdvihovým objemu 6,75 litrů. Dopován bude tentokrát dvojicí turbodmychadel. Maximální výkon činí 420 kilowattů, točivý moment činí rovných 900 Nm. Rolls-Royce omezil maximální rychlost na 250 km/h a zrychlení na stovku neuvádí.

Jízdní vlastnosti aktivně upravuje soubor prvků. Jízdní režimy počítají i se sněhem a pískem. Mění se řízení, ale i chování vzduchového odpružení či stálého pohonu všech kol s elektronickým řízením pohonu.

Tímto vozem vzpomíná Rolls-Royce na dávný úspěch. Vyrobí jen 35 kusů

Tímto vozem vzpomíná Rolls-Royce na dávný úspěch. Vyrobí jen 35 kusů

Design exteriéru se zdá být hranatější, než je tomu u nového Phantomu. Nechybí majestátní maska chladiče se soškou. Prosklení je nezvykle vysoké, dovnitř se nastupuje dveřmi proti sobě jako u značkových limuzín. Z výbavy nechybí head-up displej, noční vidění, WiFi hotspot, hlídání bdělosti a celá řada dalších asistentů. Dveře zavazadelníku pak kromě kufru ukrývají i „rekreační modul“. Dvě sedačky se stolečkem, na které značka lákala již dříve.

Sériová výroba začne v druhé polovině roku. První zákazníci se nového Cullinanu dočkají ještě před koncem roku.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků