Rolls-Royce Camargue (1975): opulentní zvrácenost

baboon  |  14. 04. 2013 10:25

Zajímavě pojatý článek - zejména se slovy "zvrácenost", "nejošklivější", apod.
Co znamenají epiteta "hezký", "ošklivý"? Především subjektivní náhled pisatele. Je to dáno osobním názorem a osobním úhlem pohledu. Mně osobně se absolutně nelíbí Miura či Enzo. Ale proč bych měl říkat (či dokonce psát), že jsou to vozy ošklivé? Dokonce snad zvrácené? To jest jiným slovem "úchylné"? To je hodně laciná argumentace ...
Těm, jímž byl Camargue určený, se evidentně líbil, což je patrně nejdůležitější hledisko. Líbí se mi také, postrádá sice střízlivost Corniche, ale v tom byl jistě záměr automobilky. Je jiný, ale to se při osobitém designu studia Pininfarina dalo předpokládat ...
Ale zvrácenost? To je snad trochu silné slovo ...
A "nejošklivější"? Každý pod tímto pojmem vidíme něco jiného ...
Ještě poznámka: samočinná NIVELACE světlosti. Co je to za nesmysl??? Nivelace je pojem z geodesie a znamená stanovení roviny a výškových rozdílů pomocí theodolitu. Je to pojem, který patří do stavebnictví, a s automobily nemá nic společného.
Autor patrně "otrocky" přeložil výraz z německého "Niveau Regulierung" či britského "Niveau Adjusting" ...
Toť tak ...

Odpovědět  |   | 
Jūchoñ  |  14. 04. 2013 11:27

Vzdyt to psal Duchon !!! tak co se divite...! za chvilku vsechny negativni reakce smaze a sam dopise jak clanek uzasne napsany..!!!

Odpovědět  |   | 
Rodin  |  14. 04. 2013 13:25

Ty máš fakt problém...

Odpovědět  |   | 

Baboon: pojem nivelace souvisí především s vodorovnou polohou a v automobilovém průmyslu se používá zcela běžně. Například Monroe vyráběl a vyrábí pro několik automobilek tlumiče konstrukce Nivomat, jejichž základem je udržování konstantní světlosti, a tím i polohy karoserie vůži vozovce.

Odpovědět  |   | 
? BK
BK  |  15. 04. 2013 19:56

Ne, pane.

Váš článek je opravdu špatný.
Slovník, nevím odkud - ani odborně správný (máme nějaké vzdělání?), ani přiměřený - takto se může vyjadřovat pubertální lajdák, ten však nemá co pohledávat ve veřejném prostoru.

Okecávky Vaší neznalosti a lajdáctví jsou hanebné.

Odpovědět  |   | 
? Pohan
Pohan  |  16. 04. 2013 09:28

Používá se pojem "světlá výška", ne "světlost". Nivelace se také nepoužívá, používá se "samočinné (nebo automatické) vyrovnávání světlé výšky". "Kotoučové posilové brzdy" se označují jako "kotoučové brzdy s posilovačem".

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, Vámi vyjmenované výrazy se používají, a když se na ně podíváte ve Vašem příspěvku, hned je patrné proč: jsou kratší a stručnější. Ale je pravda, že jsou vysloveně hovorové a v seriózním slohu nemají co dělat. Děkuji za názor!

Odpovědět  |   | 
? Demo
Demo  |  14. 04. 2013 11:02

Zvraceny jste akorat vy pane redaktore! A oskliva vase mama. Nevidim nic osklivyho na tomhle aute!

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  14. 04. 2013 11:07

Pravdou je ze to, kam to designeri dnes dotiahli, sa neda nazvat inak ako tragedia. Na druhej strane musim priznat ze toto auto je dizajnovy grc. Konkretne vsetko od stredu dozadu.

Odpovědět  |   | 
faublééé  |  14. 04. 2013 11:37

U tohoto "pana Redaktora" je to totiž tak - co není "koncernové", nestojí za nic, včetně designu.. Ale to už jsme si tady všichni zvykli Nicméně Camarque je jedinečný vůz ve všech směrech, ať už zjevem, nebo i způsobem vzniku. Když už chci psát o vozech staršího data kapku solidní článek, musím také s trochou úcty k tehdejší době, technologiím a možnostem a také modním nárokům...viz autorem zmiňovaný Favorit..

Odpovědět  |   | 

To je zvláštní, pod testem Range Rover Evoque o mě pan Zelí napsal: "Pokud by to mělo na kapotě šáde placku, tak by to ato v testu rozcupoval jako hadr." Tak teď už vážně sám nevím, proti komu jsem vlastně zaujatý

Odpovědět  |   | 
wolff  |  15. 04. 2013 09:49

Proti všem, proti všem... a tak to má být...

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  14. 04. 2013 11:41

Až na trochu násilnou vestavbu typické masky chladiče, která tam z boku vůbec nesedí, mi auto nijak ošklivé nepřijde. Podobné proporce nakonec měla spousta amerických a mnoho velkých evropských aut. Ani váhu bych moc nekritizoval, šlo o auto které se prostě vymykalo běžné produkci. Nakonec, jak v ošklivosti tak i v pohotovostní hmotnosti tohoto RR dnes určitě překoná kdejaký offroad....

Odpovědět  |   | 
? Skyline
Skyline  |  14. 04. 2013 16:37

To jsou zase bludy... Fakt by me zajimalo, jak pane Duchoni sbirate informace. Prvnim seriovym autem s automatickou klimou byl v roce 1964 Cadillac de Ville.

Odpovědět  |   | 
Petr Čarojasný  |  14. 04. 2013 17:15

Podle mě naopak nejkrásnější auto všech dob
Impozantní luxus, nadčasové tvary...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  15. 04. 2013 08:21

tak ako multipla, velsatis a hnuster?

Odpovědět  |   | 
mirek  |  14. 04. 2013 17:57

Je mi líto, pane autore, ale já bych potřeboval alespoň jedno objektivní zhodnocení o ošklivosti tohoto RR, nejlépe od nějaké osobnosti, která ví a zná... Pokud jej nemáte, tak si své subjektivní hodnocení strčte za klobouk.. V roce 1975, když byl RR Camargue představen, jsem byl čerstvě vyučený automechanik a hltal jsem každé slovo, které se dalo v ČSSR přečíst o autech... Pamatuji si, jakým zjevením tehdy tento RR byl a jak byl krásný mezi tehdejší automobilovou konfekcí i mezi automobilovými luxusnimí značkami... Od prvního pohledu je vidět odlehčený tvar obrovské karoserie, žádná opulentní zvrácenost se nekonala, i u takto velikého automobilu vytvořil Pininfarina tvary, které jsou elegantní, nadčasové i lehce sportovní... Měl bych na Vás, pane autore ještě jedno přání... Uveďte v příštím článku vzor superluxusního vozu té doby, který podle Vás není ošklivý,nebo zvráceně opuletní, docela by mne zajímal Váš vkus a Váš názor...
Předem moc děkuji.

Odpovědět  |   | 
? Jūchoñ
Jūchoñ  |  14. 04. 2013 18:25

pozor na kriticka slova na soudruha kim čong duchone !!!!!
az se jeho bozstvo probere z vopice, tak vam vsechny kritizujici clanky pomaze a napise vlastni, velebici .... jeho nedotknutelnost....

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, za ty dlouhé roky na Autorevue.cz se s podobnými výroky setkávám průběžně, ale přiznám se, že jsem si dodnes úplně nezvyknul. Navíc jistě každý rozumně uvažující čtenář chápe, že se proti nim nelze adekvátně bránit.

K vzhledu Camargue, i když je jasné, že jeho hodnocení je individuální. Ten byl rozporuplně vnímán už v době premiéry auta, navíc se Camargue stal jedním z 10 nejhorších aut podle čtenářů Globe and Mail (2010):
http://www.theglobeandmail.com/globe-drive/car-life/10-w... ...
v Porterově žebříčku Crap Cars obsadil 38. příčku (2005):
http://books.google.cz/books...
čtenáři The Daily Telegraph jej označili za 92. nejošklivější auto (2008):
http://www.telegraph.co.uk/motoring/2754139/The-100-... ...
vysloveně příznivě se o něm nevyjádřil ani James May (2011):
http://tmg-homepage-appwebdb1-sc.dmz.firstclarity.com/motoring/columnists/james... ...

Přesto nehodlám urážet nikoho, komu se to auto líbí.

Co se klimatizace týče, jistě, Cadillac 1964 byl vybaven čímsi, co se za automatickou klimatizaci jistě dalo považovat, nicméně Camargue měl systém poněkud pokročilejší. Soustava čidel uvnitř i zvenčí upravovala teplotu vzduchu vstupujícího do interiéru, otáčky ventilátoru a přes soustavu ventilů také volila otvory. Tento systém ladil Rolls-Royce několik let a jde o první automatickou klimatizaci podle moderních měřítek. Jestli se Camargue do dějin automobilu něčím zapsal, tak tímto určitě.

A jelikož očekávám, že už se mnozí těší na to naklikat Nesouhlasím, případně připojit nějaké kultivované vyjádření na adresu mé matky, s chutí do toho.

Odpovědět  |   | 
faublééé  |  15. 04. 2013 00:16

Pan autor posuzuje tento vůz dle dnešních měřítek a již tento fakt je trestuhodný.. Já si Camarque živě pamatuji přímo z doby jeho vzniku a taky si přesně, jako u několika dalších aut té doby, pamatuji, jak na mne v danou chvíli zapůsobil.. Může tohle prohlásit i autor článku..?? Kdyby totiž byl tehdy ve věku schopném vnímat automobilovou krásu se vším všudy, jako takovou, v životě by nemohl vypouštět podobné bludy..

Odpovědět  |   | 
mirek  |  15. 04. 2013 10:18

Děkuji za reakci, ale zůstávám u svého názoru, že použití slova opulentní a zvrácený, včetně ošklivého, je pro RR Camargue bezdůvodné.
Zde jsou citáty z Vašich odkazů, přeložené v Google pro nestrannost :
1. Globe and Mail :" Rolls Royce rozhodnutí jít po více mladický kupujících vedly k vzácným chybný krok - 1975 Camargue, široce považovaný za nejméně žádoucí Rolls-Royce kdy byly vyrobeny". ( ani slůvko o zvrácenosti, opulentnosti a ošklivosti)
2. Porterův žebříček je odkaz na knihu, jejíž obsah zřejmě na netu není k náhledu
3. The Telegraph : "92 - Rolls-Royce Camargue Vypadá to, že došly nápady umístěny za B-sloupku. A přední není o moc lepší" ( opět ani slůvko o zvrácenosti, opulentnosti a ošklivosti,
4. James May - tady jste vytrhl větu z kontextu, protože James May polemizuje právě s výše uvedeným žebříčkem The Daily Telegraph, u vícero aut polemizoval s obsahem článku Telegraphu, speciálně u RR Camargue nekritizoval : "Rolls-Royce Camargue není ošklivá, a to buď. Má přítomnost, jako ten s tupým obličejem, ale dobře oblečený chlap v hospodě."
A navíc, podíval jsem se na pár míst v žebříčku Telegraphu, jestliže je na dvacátém místě ošklivosti Range Rover, v první desítce Porsche Cayen, ve dvacítce Porsche Boxter a Audi Q7, tak 92. místo RR Camargue je naopak skvělý výsledek... A už vůbec k smíchu je z pohledu Vašeho článku a Vašeho názoru 28. místo v žebříčku nejošklivějších aut aktuální model RR Phantom, který se prodává jak teplé housky na krámě... a tady je text u 28. nejošklivějšího auta : "Rolls-Royce Phantom
Není to ani tak moc 250,000 liber cenovka, která odrazuje lidi, tím více se skutečností, že je delší než Ark Royal (a má větší průměr otáčení)."
Takže, bohužel, přímé srovnání Vaší práce s odkazy nedopadlo na dvakrát nejlépe... A speciálně anketa The Telegraph ( The Daily Telegraph ?! na jejich stránkách chybí slovo Daily v názvu...) se u mnou zmíněných aut vůbec netýká jejich krásy nebo ošklivosti, ale vyjadřuje odpor čtenářů k luxusu...

Odpovědět  |   | 
? Skyline
Skyline  |  15. 04. 2013 13:01

Nedelejte ze sebe aspon blbce, z clanku jasne vyplyva, ze jste o existenci autoklimy o 11 drive nez vyjel Camargue nemel ani tuseni. Pokud byste chtel rict, ze mel RR na svou dobu lepsi autoklimu nez konkurence, jen tezko byste napsal toto:
"s automatickou klimatizací (zřejmě vůbec první v sériové produkci!)"

Nehlede na to, ze to "cosi" z Cadillaku nejspis za tech 11 let od uvedeni na trh proslo take nejakym vyvojem a jestli se Camargue necim zapsal do dejin, tak timhle asi tezko.

Odpovědět  |   | 
Karel Polcar  |  15. 04. 2013 13:03

Ty vaše dva roky v Autorevue jsou pro čtenáře fakt moc dlouhé .... !!! Nehledáte náhodou práci, které lépe rozumíte...? Jinak děkuji za zdojové odkazy ze kterých čerpáte. Příště si přečtu články raději v originále. Při vaší práci s ctrl+c + google + ctrl+v, naděláte stejne dost chyb. Ale jak jinak "vyrobit" 10 článků za noc.... kvantita na úkor kvality...

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, na Autorevue.cz píšu nějakých sedm let, to jen pro vaši informaci Pokud mi v tomto článku nepředložíte jediný příklad toho vašeho "ctrl c + google + ctrl v", očekávám, že se mi omluvíte. Každopádně čekám, že vysvětlíte důvody, proč lžete a snažíte se mě očernit. Jestli se snažíte být "fakt hustej", tak zaberte, na takového pana Šebelu blahé paměti je to zatím slabota.

Odpovědět  |   | 
? Jiří Duchoň

A pro Skyline: http://www.autorevue.cz/cadillac-deville-zlaty-st... ...

Kapitola 1949, pátý odstavec. Ty blbce si proto příště dobře zvažte, aby se to znova neobrátilo proti vám.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 04. 2013 15:27

Tak ten se povedl Vidim, ze jste si neustale jisty v kramflecich, veta je tam temer identicka:
" a v dějinách automobilu zřejmě vůbec první automatické klimatizace"

Nevim, co se melo obratit proti mne - nepamatujete si ani co pisete (nemate na to nahodou brigadnika? to by to vysvetlovalo) a navic tim dokonale shazujete svou puvodni obhajobu.

Odpovědět  |   | 
TOMASO  |  15. 04. 2013 16:57

Ten Duchon.... to je ale ..... HLUPAK !!!!

Odpovědět  |   | 
? TOMASO
TOMASO  |  15. 04. 2013 17:24

Vaše články čtu pro pobavení a už léta je nemůžu brát vážně. Na příspěvky z konce roku od pana Šebely si pamatuji, ale zapoměl jste připomenout, že on Vám jen opravoval Vaše neznalosti v oboru o kterém píšete . S určitostí si pamatuji na to, že jste neznal rozdíl klínového a rozvodového řemene. A jelikož jsem fanda do značky Jeep, s jistotou vím kolika stupňová převodovka je v modelu Grand Cherokee o kterém jste psal a kterému jste, jen tak mimochodem, přidal hned dva rychlostní stupně k dobru. Jo a že koncern Daimler Chrysler patří pod skupinu GM !!!!! Těch chyb je dost a celkem se divim Autorevue, že Vás jestě platí a zaměstnávají ! Píšete lži, takže dle mého názoru jste lhář Vy a omluvit čtenářům by jste se měl také Vy ! A začít psát konečně pravdu !

Odpovědět  |   | 
? Karel Polcar
Karel Polcar  |  15. 04. 2013 19:25

Ten kdo články PÍŠE, tak si i po roce pamatuje co napsal o Cadillacu DeVille 1964 a jeho světovém prvenství v automatické klimatizaci ! Ten kdo články jen kopíruje, ten si je ani nemůže pamatovat ! Tak a teď se koukejte omluvit Vy, přestaňte lhát a začněte PSÁT !

Jinak jste ke svým čtenářům pěkně hnusnej !

http://www.autorevue.cz/cadillac-deville-zlaty-st... ...

Odpovědět  |   | 

"Hnusnej ke čtenářům?" Já jim nadávám do blbců, urážím jejich rodinné příslušníky a obviňuji je z plagiátorství? Ono je to docela závažné obvinění, takže stále čekám na tu omluvu. Jinak diskuse s vámi mi začíná až příliš připomínat pana Šebelu, nemáte k tomu co říci...?

Odpovědět  |   | 
Karel Polcar  |  16. 04. 2013 14:16

Do blbců nám ještě nenadáváte...... Ale hlupáky z nás často děláte !

Jinak díky za připomenutí p. Šebely. Pekně vás drtil !!! Najdu a přidám odkazy vaší komunikace.

Nadávky a urážení neuznávám. Plagiátrorství ? jak je možné, že si nepamatujete na článek o Cadillac DeVille, který jste údajně napsal...?

Vy nepoužíváte k práci s ctrl+c + google + ctrl+v ?

Sovník, který používáte tomu nasvědčuje.... viz. příspěvek výše od Pohan "Používá se pojem "světlá výška", ne "světlost". Nivelace se také nepoužívá, používá se "samočinné (nebo automatické) vyrovnávání světlé výšky". "Kotoučové posilové brzdy" se označují jako "kotoučové brzdy s posilovačem". "

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  14. 04. 2013 21:04

Tak opravdu nechápu, co je na tom šeredné. Je to super kára a na tu dobu jedno z nejhezčích aut....nádhera

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  15. 04. 2013 09:27

Přestože ten design se mi moc nelíbí, myslím, že ve srovnání s dobovými konkurenty to bylo hodně někde jinde. Nelze uplatňovat designová měřítka, dnešní, včerejší, předvčerejší, ale tehdejší...

Odpovědět  |   | 

Milí výše diskutující, popravdě řečeno jsem čekal, že vezmete titulek mého článku s větším nadhledem. Mnozí uvádíte, že vzhled, krása, ošklivost a podobně jsou věci subjektivního názoru, přesto jste se na základě MÉHO názoru pustili do osobních útoků proti mě. Docela paradoxní, mě by nenapadlo spílat blbců těm, kterým se to auto líbí, ani se navážet do jejich rodinných příslušníků.

Jistě, anonymní diskuse svádějí k vybíjení agresivity, zvláště pokud se sejde několik anonymů, kteří se navzájem hecují, a je úplně jedno, na jakém webu se diskuse odehrává.

Ačkoli jsou čtyři diskutující s ohledem na čtenost tohoto článku zanedbatelným počtem, reakce čtu velmi pozorně a pokouším se jimi inspirovat. Je však pro mě prakticky nemožné se proti nim bránit, zvláště když je patrné, že svoji ofenzívu vedou ve stylu "kdo chce psa bít...". Přesto myslím, že jsem na svou obhajobu uvedl dostatek podložených faktů.

Na závěr si přesto posypu hlavu popelem. Baboon: výraz nivelace se v motoristické hantýrce v daném smyslu používá běžně (možná proto, že jiným jediným slovem to asi vyjádřit nejde), ovšem uznávám, že není zrovna přesné. Skyline: ta věta s klimatizací je opravdu formulovaná nešťastně a zavádějícím způsobem. U vás dvou pánové, kteří o autech opravdu něco víte, mě osobní útoky mrzí (účelově založené nicky neřeším), myslím si, že bychom se mohli bavit střízlivěji. A pokud jsem se k jakémukoli slušnému čtenáři zachoval "hnusně", tak se mu touto cestou omlouvám.

A aby bylo jasno: osobně Camargue za vysloveně hezké nepovažuji, ale uhranulo mě už dávno a považuji je za jedno z nejvýznamnějších a nejúžasnějších aut své doby. Jinak bych práci na tomto článku tolik času a studia materiálů nevěnoval...

Odpovědět  |   | 
? papa lala
papa lala  |  15. 04. 2013 22:30

Vysmech ctenarum..! ..... clanek je napsany dobre, jen " ta věta s klimatizací je opravdu formulovaná nešťastně a zavádějícím způsobem... " asi skola od Vaclava Klause

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  16. 04. 2013 09:37

Asi by jste, pane redaktore, měl lépe vážit slova. Pokud použijete k popisu auta které se až na pár detailů nijak nevymyká dobovému designu slova jako "opulentní zvrácenost", potom jste zcela nesmyslně použil slova, která mají extrémní negativní náboj. A tím jste vyvolal extrémní negativní reakci. Pokud by jste si tento bulvárně přestřelený úvod odpustil, pravděpodobně by se vůbec nic nestalo.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, uznávám, že s tím titulkem jsem opravdu šlápl vedle, a ještě jednou se omlouvám všem, které pohoršil. Dovedu si představit, že něco podobného by mě u článku o autě, které mám rád, také pěkně nadzvedlo...

Odpovědět  |   | 
tx  |  15. 04. 2013 23:11

Mě by zajímalo, jak se poutali těma pásama vzadu. Dole jsou ukotvený za zádama, spona je +/- za krkem a to zacvakávátko mi vychází, že je pod zadkem. V té době asi poutání zvlášť vzadu nebylo povinné, ale stejně mi to vrtá . A je to stejný na fotkách dvou různých interiérů. A přední pásy jsou přitom normální.

Odpovědět  |   | 
? papa lala
papa lala  |  16. 04. 2013 02:09

Proc mazete prispevky..?!?!?! opakuji : Vysmech ctenarum..! ..... clanek je napsany dobre, ale ta věta s klimatizací je opravdu formulovaná nešťastně a zavádějícím způsobem... proste za zadnou cenu neuznate svoji chybu ! asi skola od Vaclava Klause a Kim Čong Una.

Odpovědět  |   | 

Připomeňte mi prosím chybu nebo chyby, já slibuji, že je uznám!

Odpovědět  |   | 
? Karel Polcar
Karel Polcar  |  16. 04. 2013 13:53

Blbec , nebo hlupák ? Hlupák je hloupý člověk. Za blbce označujeme toho, kdo něco pokazil, nebo udělal špatně. Nemusí to však znamenat, že je hloupý. "Blbec" je sice hanlivé slovo, ale v hovorové řeči je často používané, zevšedněné a výstižné pro daný moment na určitou osobu.
Jak řekl pan Duchoň o nivelaci ( zaměnuji za solovo blbec) "je pravda, že ... slovo (nivelace) BLBEC je.... vysloveně hovorové a v seriózním slohu nemá co dělat.
I tak slovo (nivelace) BLBEC používám, protože je "kratší a stručnější".

Jak označit autora článků, pan Duchoně, kde si zásadně a zmateně protiřečí a kde se do krve hádá o prvenství automatické klimatizace Rolls-Royce, nebo Cadillac DeVille ?

Odpovědět  |   | 
baboon  |  16. 04. 2013 19:24

Pokud p. redaktor Duchoň může, nechť zalistuje v dobových periodikách z doby debutu Camargue. Tehdy jsem odbíral německý Auto, Motor und Sport a Auto Zeitung. Dobová kritika tohoto modelu vlastně ani nebyla kritikou, protože jindy tak silně proněmecká redakce se zmínila pouze o pořizovací ceně, provozních nákladech a spotřebě - ovšem ten, kdo má na jakýkoli RR, může podobné starosti hodit za hlavu.
Dejme tomu, že se někomu ještě v té době mohl zdát zastaralý, a až archaický tehdejší Phantom - jistě, i v tom byl kus aristokracie - a Phantom měl evidentně linie přelomu 40. a 50. let. Vyráběl se i v době, kdy jeho současníci, tedy Silver Wraith či Silver Dawn již dávno opustily linky v Crewe.
Camargue jsem viděl na vl. oči až někdy poč. 90. let - už tehdy byl naprosto raritní, a ve srovnání s ostatní značkovou produkcí doslova bílou vránou. Nestydím se říci, že mne uchvátil. I třeba zlatými ozdobami v interieru, které např. u Stutzu Blackhawk srovnatelného ročníku působí malinko kýčovitě ... Také jsem se právě o tomto modelu někdy před r. 2000 při návštěvě oldtimersalonu v Německu bavil se zaměstnancem jisté švýcarské velmi renomované aukční síně a prodejny veteránů, a bylo mi řečeno, že každý Camargue je za chvíli pryč.
Jinak - slovo "nivelace" dost často čtu v nabídkách ojetin, ovšem tam je neznalost - řekněme - omluvitelná. Stoprocentně bych dal přednost výrazu "samočinné nastavení světlé výšky", tím spíše, že jsem mnoho let působil jako technický překladatel a autor stovek statí do několika motoristických periodik.
Přeji hezký den.

Odpovědět  |   | 
Arnie  |  16. 04. 2013 22:09

Mam rad baboonovy prispevky. Nekdy trochu postradaji system, ale davaji mi nahlednout do casu, ktere jsem nemel moznost zazit. Diky!

Odpovědět  |   | 
Jerguš Lapin  |  19. 03. 2015 02:09

V sedemdesiatom piatom, kto mal v Anglicku, respektíve v Británii imanie vo výške 29 250 Libier Šterlingov, mohol špiritizovať nad tým, či si kúpi v okolí Londýna rodinný dom s vlastným pozemkom, odkiaľ bynebol problém dochádzať priamo do mesta.
Za tú cenu si človek mohol vybrať vzhľadom k autám od Jaguar-u: jeden D-type + XJ12 + jeden model Allback, z posledných 50 kusov E-type vyrobených ešte vo fabrike Jaguar´s Allesley. Tí čo mali inakšie chute, si mohli vybrať Rolls-Royce s pevnou strechou, alebo Bentley Corniche + Jensen Interceptor Convertible, pre teplejšie dni, alebo Corniche Convertible + Porsche 911 + (pre záhradníka, samozrejme) Volkswagen Golf 1500 LS.
Ak by sme onehdy pridali do rozpočtu 400 libier, tak by sme mohli svoj eminentný záujem presmerovať na párik Rolls-Royce Silver Shadow. Alebo by sme sa zahrali na ťažkých frajerov a tieto peniaze by sme neváhali vysoliť, za najdrahšie produkčné auto v tom čase na svete, a teda: nový Rolls-Royce Camargue...
Kedysi ľuďom nešlo do hlavy, ako môže cena byť až taká závratná, či je to nejaký rip off v motoristickom svete, alebo sa jedná o skvelý trik automobilky, aby mohli vymámiť od bohate klientely tak nekresťanskú sumu za sériové auto. Ak mám byť ohľaduplný, musím samozrejme napísať pravdu aspoň v tom zmysle, že za exkluzivitu sa pripláca, ktorú tento model zaisťuje, aj keď za také "prevtelenie" Camargue z Corniche 10 200 libier, bola vysoká suma. Mnoho ľudí označovalo, kôli dizajnu karosérie od Pininfarinu, model pripomínajúci fiktívny Rolls-Royce Lady Penelope, ktorý sa používal v TV programe Thunderbirds. Snažili sa o veľmi pohľadné línie, ako pri Fiate 130 coupe, no pridaním toho obrovského nakloneného chladiča, to trošku prešvihli aj podľa mňa. Rollsácke vyrozumenie znelo, že sa jedná o niečo medzinárodne prijateľné, no myslím si, že zákazníci práve chceli vždy len a len anglickú eleganciu, či už pre názov, alebo pre prevedenie.
Je toho o tomto aute veľa čo povedať, určite by som si ho vyskúšal a snažil sa doňho zamilovať, ak by som mal možnosť nájsť mu miesto vo svojej zbierke.
Čo ma na RR serie, že patrí momentálne pod koncern a je si ho kupujú rôzne pseudoumelecké tváre z USA, z ktorých mi je na vracanie.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A