Rolls Royce 200EX: alternativní downsizing

Koncept dlouho avizovaného „menšího“ Rolls Royce se poprvé představil v Ženevě a od výroby rozhodně nemá daleko.

Stánek luxusní automobilky Rolls Royce se letos nese v zajímavém stylu. I tento aristokratický výrobce se totiž dal na cestu downsizingu, tedy zmenšování motorů, z toho plynoucí spotřeby, ale i zmenšování samotných modelů. A rozhodně se nevydal stejnou cestou jako některé „lidovější“ automobilky, nečekejte ani extrémní nízkou spotřebu, pneumatiky s nízkým valivým odporem ani řadu doplňků zlepšujících aerodynamiku. Takzvaný „kompaktní“ Rolls Royce je předmětem různých spekulací už delší dobu a už si stihl vysloužit i různé přezdívky, jako třeba „baby Rolls“, nebo i nezasloužené označení „Rolls Royce pro chudé“. A v této souvislosti nutno říci, že automobilka svou cílovou skupinu rozhodně měnit nehodlá.

Vraťme se ale k této „kompaktní“ limuzíně, která se v běžném měřítku označit za kompaktní určitě nedá, avšak v porovnání s ostatními soukmenovci s dvojicí RR ve znaku, jde o jeden z nejmenších modelů. Rolls Royce s pracovním označením 200EX je dlouhý 5,4 m, široký téměř 2 m a vysoký přes 1,5 m.  I navzdory tomu, ale můžeme očekávat, že tento Rolls nabídne dostatek vnitřního prostoru, což naznačuje i samotný rozvor 3,3 m. Do světlého a luxusem prošpikovaného interiéru se vchází přes „archaicky“ otevíratelné masivní dveře a i přesto, že jde o koncept, automobilka zanechala modernu a využila klasické osvědčené prvky a design.
Pod kapotou této studie se nachází blíže nespecifikovaný dvanáctiválec, výrobce ovšem zmiňuje, že v případě tohoto agregátu se v značné míře hledělo na snížení spotřeby, ovšem pod 15l/100 km to zřejmě nebude...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rolls Royce 200EX
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků