Rolls Royce 200EX: alternativní downsizing

Koncept dlouho avizovaného „menšího“ Rolls Royce se poprvé představil v Ženevě a od výroby rozhodně nemá daleko.

Stánek luxusní automobilky Rolls Royce se letos nese v zajímavém stylu. I tento aristokratický výrobce se totiž dal na cestu downsizingu, tedy zmenšování motorů, z toho plynoucí spotřeby, ale i zmenšování samotných modelů. A rozhodně se nevydal stejnou cestou jako některé „lidovější“ automobilky, nečekejte ani extrémní nízkou spotřebu, pneumatiky s nízkým valivým odporem ani řadu doplňků zlepšujících aerodynamiku. Takzvaný „kompaktní“ Rolls Royce je předmětem různých spekulací už delší dobu a už si stihl vysloužit i různé přezdívky, jako třeba „baby Rolls“, nebo i nezasloužené označení „Rolls Royce pro chudé“. A v této souvislosti nutno říci, že automobilka svou cílovou skupinu rozhodně měnit nehodlá.

Vraťme se ale k této „kompaktní“ limuzíně, která se v běžném měřítku označit za kompaktní určitě nedá, avšak v porovnání s ostatními soukmenovci s dvojicí RR ve znaku, jde o jeden z nejmenších modelů. Rolls Royce s pracovním označením 200EX je dlouhý 5,4 m, široký téměř 2 m a vysoký přes 1,5 m.  I navzdory tomu, ale můžeme očekávat, že tento Rolls nabídne dostatek vnitřního prostoru, což naznačuje i samotný rozvor 3,3 m. Do světlého a luxusem prošpikovaného interiéru se vchází přes „archaicky“ otevíratelné masivní dveře a i přesto, že jde o koncept, automobilka zanechala modernu a využila klasické osvědčené prvky a design.
Pod kapotou této studie se nachází blíže nespecifikovaný dvanáctiválec, výrobce ovšem zmiňuje, že v případě tohoto agregátu se v značné míře hledělo na snížení spotřeby, ovšem pod 15l/100 km to zřejmě nebude...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rolls Royce 200EX
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků