Rolls Royce 200EX: alternativní downsizing

Koncept dlouho avizovaného „menšího“ Rolls Royce se poprvé představil v Ženevě a od výroby rozhodně nemá daleko.

Stánek luxusní automobilky Rolls Royce se letos nese v zajímavém stylu. I tento aristokratický výrobce se totiž dal na cestu downsizingu, tedy zmenšování motorů, z toho plynoucí spotřeby, ale i zmenšování samotných modelů. A rozhodně se nevydal stejnou cestou jako některé „lidovější“ automobilky, nečekejte ani extrémní nízkou spotřebu, pneumatiky s nízkým valivým odporem ani řadu doplňků zlepšujících aerodynamiku. Takzvaný „kompaktní“ Rolls Royce je předmětem různých spekulací už delší dobu a už si stihl vysloužit i různé přezdívky, jako třeba „baby Rolls“, nebo i nezasloužené označení „Rolls Royce pro chudé“. A v této souvislosti nutno říci, že automobilka svou cílovou skupinu rozhodně měnit nehodlá.

Vraťme se ale k této „kompaktní“ limuzíně, která se v běžném měřítku označit za kompaktní určitě nedá, avšak v porovnání s ostatními soukmenovci s dvojicí RR ve znaku, jde o jeden z nejmenších modelů. Rolls Royce s pracovním označením 200EX je dlouhý 5,4 m, široký téměř 2 m a vysoký přes 1,5 m.  I navzdory tomu, ale můžeme očekávat, že tento Rolls nabídne dostatek vnitřního prostoru, což naznačuje i samotný rozvor 3,3 m. Do světlého a luxusem prošpikovaného interiéru se vchází přes „archaicky“ otevíratelné masivní dveře a i přesto, že jde o koncept, automobilka zanechala modernu a využila klasické osvědčené prvky a design.
Pod kapotou této studie se nachází blíže nespecifikovaný dvanáctiválec, výrobce ovšem zmiňuje, že v případě tohoto agregátu se v značné míře hledělo na snížení spotřeby, ovšem pod 15l/100 km to zřejmě nebude...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rolls Royce 200EX
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků