Rolls Royce 200EX: alternativní downsizing

Koncept dlouho avizovaného „menšího“ Rolls Royce se poprvé představil v Ženevě a od výroby rozhodně nemá daleko.

Stánek luxusní automobilky Rolls Royce se letos nese v zajímavém stylu. I tento aristokratický výrobce se totiž dal na cestu downsizingu, tedy zmenšování motorů, z toho plynoucí spotřeby, ale i zmenšování samotných modelů. A rozhodně se nevydal stejnou cestou jako některé „lidovější“ automobilky, nečekejte ani extrémní nízkou spotřebu, pneumatiky s nízkým valivým odporem ani řadu doplňků zlepšujících aerodynamiku. Takzvaný „kompaktní“ Rolls Royce je předmětem různých spekulací už delší dobu a už si stihl vysloužit i různé přezdívky, jako třeba „baby Rolls“, nebo i nezasloužené označení „Rolls Royce pro chudé“. A v této souvislosti nutno říci, že automobilka svou cílovou skupinu rozhodně měnit nehodlá.

Vraťme se ale k této „kompaktní“ limuzíně, která se v běžném měřítku označit za kompaktní určitě nedá, avšak v porovnání s ostatními soukmenovci s dvojicí RR ve znaku, jde o jeden z nejmenších modelů. Rolls Royce s pracovním označením 200EX je dlouhý 5,4 m, široký téměř 2 m a vysoký přes 1,5 m.  I navzdory tomu, ale můžeme očekávat, že tento Rolls nabídne dostatek vnitřního prostoru, což naznačuje i samotný rozvor 3,3 m. Do světlého a luxusem prošpikovaného interiéru se vchází přes „archaicky“ otevíratelné masivní dveře a i přesto, že jde o koncept, automobilka zanechala modernu a využila klasické osvědčené prvky a design.
Pod kapotou této studie se nachází blíže nespecifikovaný dvanáctiválec, výrobce ovšem zmiňuje, že v případě tohoto agregátu se v značné míře hledělo na snížení spotřeby, ovšem pod 15l/100 km to zřejmě nebude...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rolls Royce 200EX
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků