Rok od otevření tunelu Blanka: Provoz vyjde na 20 milionů měsíčně!

9 komentářů

pet
19. září • 10:04

nejlepsi dopravni stavba co byla posledni desitky let postavena!za problemy nemuze v zadnem pripade blanka. za predrazeni muzou lide kteri jsou na magistratu a delali chyby. za dopravni situaci pak opet lide a hlavne to ze neni stale dostaveny vnejsi okruh ktery byl podminkou pro stavbu blanky. povazuji tak za nefer a drzost svadet na blanku problemy ktere ona sice resi ale neni to jejim ukolem. mnohem vetsim problemem je nesmyslne metro z proseka do letnan (on i ten strizkov a prosek je vyhazovani penez) a metro z veleslavina do petrin a motola (melo vest z veleslavina radsi na letiste)metro d je podobny zfusovany experiment. lepsi by byl vlak z kacerova na jesenici, jilove a kamenny privoz, slapy neveklov s rozdvojkou na kamenici, velke popovice apod

kolemjdoucí
19. září • 19:57

Souhlasím s Blankou, ale s tím metrem už moc ne. Konečná metra byla potřeba někde na volné ploše, aby tam byl nový terminál a záchytné parkoviště. Tedy Letňany jako takové jsou akceptovatelné, i když logičtější ukončení by mi přišlo spíše severněji, blíže nákupnímu centru i sjezdu z D8 a okruhu (řekněme u ulice Veselská?). Vyloženě nesmyslná je stanice Prosek, která je kousek od Vysočanské, ale Střížkov jako obslužná stanice pro velké prosecké sídliště smysl má. Jen by měl být také posunut trochu jinam nebo alespoň otočen o 90° s ohledem na upravenou trasu. Nějak takhle: http://s4.postimg.org/8tjxgcf71/image.png... Ale bez ohledu na trasu - to, co totálně selhává, je následný rozvoj. Vezměte si trasování B na Černý Most. V době plánování, ale i výstavby to také končilo v polích (a byla to taky neskutečně drahá sranda, taková Rajská zahrada je zatraceně drahá stanice), jenže tehdy jednak byl koncepčně už naplánován rozvoj obytných oblastí (zatímco u Letňan se počítalo s výstavbou nového výstavního centra a sportovišť pro Prahu olympijskou) a souběžně jela výstavba některých sídlišť, jednak velmi rychle byla přesměrována autobusová doprava tak, aby se opravdu využil autobusový terminál na Černém Mostě. To se prostě u céčka neděje - jen velmi málo autobusů je svedených do Letňan (v zásadě jen ty ze směru od Kbel), spousta autobusů i nadále jezdí do Kobylis a navíc ještě úplně zhovadile na Ládví, které na to není kapacitně vůbec postavené. Záchytné parkoviště je také malé, využívá se sice naplno, ale těžce to nedostačuje (jako koneckonců všechna P+R parkoviště v Praze), výstavba se tam neplánuje - výstavnictví je už pasé, sportoviště byly vlhkým snem nejmenovaného politika, pro rezidenční výstavbu tam momentálně není důvod, Prosek i Letňany mají ještě spoustu volných ploch na příhodnějších místech (navíc se už dnes lidem moc nechce bydlet u frekventovaných ulic, což taková Kbelská je).Kdyby ten konec trasy od Ládví do Letňan byl lépe navržen, obsloužil by Prosek (jedna stanice by stačila), svedl by autobusové trasy ze severovýchodní oblasti a ulevil by tak přetíženým Kobylisím a Ládví, bylo by to užitečné víc než teď, ale i teď by ty stávající Letňany stačilo aspoň pořádně využívat ROPIDem a ne tam táhnout pět a půl autobusové linky a zbytek nechat postávat v zácpách kolem Střelničné.

kolemjdoucí
20. září • 11:46

Vídím, že se ti můj nick zalíbil :-)) Klidně ho používej, nemám na něj ochrannou známku B-]

mpolan
20. září • 7:26

Však přes Letňany jezdí autobusové linky ze severní části celého okresu Východ...

kolemjdoucí
20. září • 16:51

Právě, že ne. Jezdí tam 302 (Přezletice, vyjíždí z Palmovky), 351 (Neratovice), 375 (Brandýs přes Vinoř, vyjíždí z Českomoravské), 376 (Brandýs přes Satalice), 377 (Kostelec) a 378 (Radonice, Jenštejn). Z toho nejvytíženější je 375 a do jisté 302, které ale jednak nevyjíždí z Letňan, jednak zajišťují dopravu pro Kbely a Vinoř, což je ještě furt Praha. Reálně tedy v Letňanech končí čtyři relativně málo vytížené spoje.Zatímco z Kobylis: 370, 371, 372, 373, 374. Ládví: 348, 349, 368 a 369. Část obsluhuje Černý Most.Hele, já tam denně jezdím, fakt vidím, jak mizerně jsou Letňany využité. Ten terminál zeje prázdnotou a spoje spíš nelogicky ubývají. Jasně, jezdí tamtudy měststké spoje a hodně frekventované (140, 158, 185, 195, 201), ale ty prostě musí obsloužit velké Letňany, Čakovice a 185 pak i Kbely a částečně Vinoř (která je ale takovým ocáskem, kam tam 185 jezdí jen částí spojů a zbytek jsou "třístovky").

mpolan
19. září • 10:45

To víš, pošleš metro přímo na letiště a taxikáři nebudou mít co žrát... Kam bychom v té naší moderní, postkomunistické, svobodné společnosti pak přišli?

tomáš
19. září • 14:12

co je v těch 16mil.Kč/měsíc?

Hlinda
19. září • 19:07

Mzdové náklady:
6mil Kč (ředitel sekde Blanka 1 mil Kč, 1st náměstek 0,5 mil Kč, 2nd náměstek 0,5mil Kč, ostatních 100 pracovníků 4mil Kč)
5mil Kč provozní výdaje na pohonné hmoty, stroje, atd... .
5mil Kč "pražská" přirážkaVychází to 8Kč na jedno auto. Je to moc a nebo málo?

Zelí
19. září • 15:36

6 miliónů provozní náklady a 10 miliónů je tzv. pražská přirážka.

Doporučujeme

Články odjinud