Rok 2017 přinese jen málo nových kombíků. Ale jeden bude z Česka

Zatímco zájemci o malý hatchback nebo SUV budou mít příští rok širokou nabídku novinek na trhu, v kategorii vozů s kategorii kombi se toho během příštího roku mnoho neuděje.
Rok 2017 přinese jen málo nových kombíků. Ale jeden bude z Česka

Vlastně jen čtyři důležité novinky se příští rok ocitnou na trhu s novými vozy, pokud jde o karosářskou verzi kombi.

Vyplývá to ze zatím zveřejněných plánů automobilek. Není vyloučeno, že se ještě dočkáme nějakého překvapení (například Alfy Romeo Giulia Sportwagon), ale není to příliš pravděpodobné.

Nejlevnějším rodinným "přepravníkem" z nich nepochybně bude nová generace Hyundai i30 kombi. Vzhled bude fyzicky představen na autosalonu v Ženevě v březnu, fotografie ale zřejmě uvidíme o něco dříve.

Technika by se neměla moc lišit od verze hatchback, která se již v Nošovicích začala vyrábět. Pod kapotu se tedy dostane také přeplňovaný benzinový litrový tříválec a turbodiesely se zdvihovým objemem válců 1,6 litru. Do prodeje by se pak auto mělo dostat v červenci.

Hyundai i30 nové generace poodhalil interiér. Vypadá prémiově

Hyundai i30 nové generace poodhalil interiér. Vypadá prémiově

Další již prozrazenou novinkou je Opel Insignia Sports Tourer. Oplastovaná a lehce zvýšená verze pak ponese jméno Country Tourer. Podle zatím prosáknuvších informací se auto oproti současné generaci zhruba o patnáct centimetrů prodlouží a v zádi se objeví zavazadlový prostor s objemem přesahujícím hodnotu 600 litrů. Vozy se do autosalonů dealerů Opelu dostanou v červenci.

Luxusní kombíky pak nabídnou dva evropští výrobci. Konkrétně půjde o BMW 5 Touring a Jaguar XF Sportbrake.. Dříve, zřejmě již v červnu, by měl být k mání "bavorák", Jaguar se do prodeje uvede v září.

BMW bude v Evropě nejdříve k vidění na autosalonu v Ženevě v březnu. Pod kapotou mají být stejné čtyřválce a šestiválce jako v sedanu.

Jaguar XF Sportbrake je automobil, který chce konkurovat zavedeným prémiovým vozům jako je Mercedes-Benz E combi či Audi A6 Avant. Přestože i on prý bude schopen odvézt šestisetlitrový náklad, má si zachovat náležité sportovní vlastnosti. V interiéru se ocitne multimediální systém s obrazovkou o úhlopříčce 10,2 palce,  pod kapotou pak šestiválcové motory a dokonce i pětilitrový osmiválec.

Abychom seznam novinek přece jen o něco rozšířili, můžeme do něho přidat i již odtajněné facelifty Škody Octavia Combi a Volkswagen Golf Variant.

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Volkswagen Golf dostane v rámci faceliftu ovládání gesty

Volkswagen Golf dostane v rámci faceliftu ovládání gesty

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 64 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků