Rok 2017 přinese jen málo nových kombíků. Ale jeden bude z Česka

Zatímco zájemci o malý hatchback nebo SUV budou mít příští rok širokou nabídku novinek na trhu, v kategorii vozů s kategorii kombi se toho během příštího roku mnoho neuděje.
Rok 2017 přinese jen málo nových kombíků. Ale jeden bude z Česka

Vlastně jen čtyři důležité novinky se příští rok ocitnou na trhu s novými vozy, pokud jde o karosářskou verzi kombi.

Vyplývá to ze zatím zveřejněných plánů automobilek. Není vyloučeno, že se ještě dočkáme nějakého překvapení (například Alfy Romeo Giulia Sportwagon), ale není to příliš pravděpodobné.

Nejlevnějším rodinným "přepravníkem" z nich nepochybně bude nová generace Hyundai i30 kombi. Vzhled bude fyzicky představen na autosalonu v Ženevě v březnu, fotografie ale zřejmě uvidíme o něco dříve.

Technika by se neměla moc lišit od verze hatchback, která se již v Nošovicích začala vyrábět. Pod kapotu se tedy dostane také přeplňovaný benzinový litrový tříválec a turbodiesely se zdvihovým objemem válců 1,6 litru. Do prodeje by se pak auto mělo dostat v červenci.

Hyundai i30 nové generace poodhalil interiér. Vypadá prémiově

Hyundai i30 nové generace poodhalil interiér. Vypadá prémiově

Další již prozrazenou novinkou je Opel Insignia Sports Tourer. Oplastovaná a lehce zvýšená verze pak ponese jméno Country Tourer. Podle zatím prosáknuvších informací se auto oproti současné generaci zhruba o patnáct centimetrů prodlouží a v zádi se objeví zavazadlový prostor s objemem přesahujícím hodnotu 600 litrů. Vozy se do autosalonů dealerů Opelu dostanou v červenci.

Luxusní kombíky pak nabídnou dva evropští výrobci. Konkrétně půjde o BMW 5 Touring a Jaguar XF Sportbrake.. Dříve, zřejmě již v červnu, by měl být k mání "bavorák", Jaguar se do prodeje uvede v září.

BMW bude v Evropě nejdříve k vidění na autosalonu v Ženevě v březnu. Pod kapotou mají být stejné čtyřválce a šestiválce jako v sedanu.

Jaguar XF Sportbrake je automobil, který chce konkurovat zavedeným prémiovým vozům jako je Mercedes-Benz E combi či Audi A6 Avant. Přestože i on prý bude schopen odvézt šestisetlitrový náklad, má si zachovat náležité sportovní vlastnosti. V interiéru se ocitne multimediální systém s obrazovkou o úhlopříčce 10,2 palce,  pod kapotou pak šestiválcové motory a dokonce i pětilitrový osmiválec.

Abychom seznam novinek přece jen o něco rozšířili, můžeme do něho přidat i již odtajněné facelifty Škody Octavia Combi a Volkswagen Golf Variant.

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Volkswagen Golf dostane v rámci faceliftu ovládání gesty

Volkswagen Golf dostane v rámci faceliftu ovládání gesty

 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků