Rok 2012 v Česku: Kdo plakal a kdo se smál?

Takřka polovina z 52 prodejců, která vede ve svých statistikách Svaz dovozců automobilů v kategorii osobních vozů, zaznamenala v loňském roce pokles oproti roku 2011.
Rok 2012 v Česku: Kdo plakal a kdo se smál?

Jedná se přesně o 22 automobilových výrobců, tedy o 43,1 procenta značek, které vykázaly vloni pokles. Za poslední čtyři roky se jedná o největší propad, pokud bereme v potaz úspěšnost jednotlivých zastoupení.

Hrozivou statistiku zmírňuje alespoň několik skutečností. Jednak SDA registrovala celkově 51 hlavních výrobců, kteří na našem trhu figurují. V předcházejících letech se počet značek, které zaznamenávaly pokles prodejů v porovnání s předešlou sezónou, pohyboval mezi 13 až 15, ale z celkového počtu cca 45 sledovaných.

Zadruhé je nutné uvést, že SDA spočítala v loňském roce 174 009 registrovaných aut, což je nejvyšší číslo od roku 1993, kdy SDA statistiky vede (otázka druhá je, kolik se jich u nás skutečně prodalo!).

Druhý nejúspěšnější rok byl 2011 – 173 282 kusů a rok 1997 – 171 550 vozů.

Skokani roku 2012 (oproti 2011):

Nissan +65,17 %
Hyundai +25,45 %
Mazda +15,75 %
BMW +15,25 %
Mercedes Benz +14,75 %
Fiat +13,98 %

Smolaři roku 2012 (oproti 2011):

Mitsubishi -32 %
Suzuki -20 %
SEAT -19 %
Renault -15,5 %
Opel -14 %
Ford -12 %
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků