Rok 2012 v Česku: Kdo plakal a kdo se smál?

Takřka polovina z 52 prodejců, která vede ve svých statistikách Svaz dovozců automobilů v kategorii osobních vozů, zaznamenala v loňském roce pokles oproti roku 2011.
Rok 2012 v Česku: Kdo plakal a kdo se smál?

Jedná se přesně o 22 automobilových výrobců, tedy o 43,1 procenta značek, které vykázaly vloni pokles. Za poslední čtyři roky se jedná o největší propad, pokud bereme v potaz úspěšnost jednotlivých zastoupení.

Hrozivou statistiku zmírňuje alespoň několik skutečností. Jednak SDA registrovala celkově 51 hlavních výrobců, kteří na našem trhu figurují. V předcházejících letech se počet značek, které zaznamenávaly pokles prodejů v porovnání s předešlou sezónou, pohyboval mezi 13 až 15, ale z celkového počtu cca 45 sledovaných.

Zadruhé je nutné uvést, že SDA spočítala v loňském roce 174 009 registrovaných aut, což je nejvyšší číslo od roku 1993, kdy SDA statistiky vede (otázka druhá je, kolik se jich u nás skutečně prodalo!).

Druhý nejúspěšnější rok byl 2011 – 173 282 kusů a rok 1997 – 171 550 vozů.

Skokani roku 2012 (oproti 2011):

Nissan +65,17 %
Hyundai +25,45 %
Mazda +15,75 %
BMW +15,25 %
Mercedes Benz +14,75 %
Fiat +13,98 %

Smolaři roku 2012 (oproti 2011):

Mitsubishi -32 %
Suzuki -20 %
SEAT -19 %
Renault -15,5 %
Opel -14 %
Ford -12 %
 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků