Rok 1991: Opel Corsa, Peugeot 405, auta jen pro boháče

Automobily za pohádkové ceny – tak psaly deníky v roce 1991 o vozech General Motors. Články vyšly v lednu před 22 lety, když společnost představovala svoji úvodní nabídku pro tehdejší československý trh.
Rok 1991: Opel Corsa, Peugeot 405, auta jen pro boháče

Stojí za to si dnes tyto dřevní doby připomenout. Ceny aut se proměnily ve srovnání s počátkem 90. let až neuvěřitelně. Dodejme, že v roce 1991 byla průměrná mzda 3792 korun.

Nejvyšším luxusem té z dnešního pohledu dávné doby byl jeden airbag ve volantu, ABS, posilovač, vrcholem byla manuální klimatizace i dálkové ovládání.

Například Opel Corsa s motorem 1,2 litru měl cenové rozpětí od 480 000 korun do 600 tisíc. „Silnější Kadett pořídíte za 550 až 700 tisíc korun,“ prozradil tehdejší ředitel General Motors Czechoslovakia Andrej Barčák. Ikonu podnikatelů, Opel Vectra, nabízeli prodejci za 650 až 800 tisíc korun. Na tehdejší dobu luxusní Omega vyšla od 937 tisíc do 1,2 milionu korun.

Žádné levné vozy nenabízela ale ani konkurence, která se objevovala za bývalou železnou oponu. Peugeot představil v pražském obchodním domě Kotva tři modely. Malá 106 byla k mání za 350 tisíc korun, nový a nesmírně oblíbený Peugeot 405 (stal se v podstatě první autem roku) byl za 700 000 tehdejších československých korun.

Škoda Favorit v „luxusním“ provedení 136 LS stála v lednu 1991 nedosažitelných 139 000 Kč. Hovořilo se také o „novém zaobleném Favoritu“. Ten měl přijít na trh v roce 1995 a novináři psali o ceně až 250 000 korun.

Co je v nabídce firem za tyto sumy dnes?

Corsu seženete už za 184 900 Kč. Za 480 tisíc korun má Opel v nabídce ostrou Astru GTC (přesně 479 900 Kč), za 700 tisíc je například Opel Insignia Sports Tourer s motorem 1.6 litru ve výbavě Sport. V cenové relaci kolem 1,2 milionu Kč, kde už dnes koupíte i Mercedes Benz SLK, Opel prodává za 1 159 853 Kč zcela elektrickou Amperu.

U Peugeotu si za 350 tisíc korun odvezete typ 208 s motorem 1.6 HDi v provedení Allure, 700 tisíc korun stojí Peugeot 508 GT s dieselovým motorem 2.2 HDi.
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků