Roewe 750, čínský sedan na vodík

Čínská společnost Nanjing Automobile Group má již téměř připraven vůz poháněn vodíkem. Jde o model Roewe 750, tedy potomka Roveru 75, na který dostala automobilka povolení.

Vývoj agregátu probíhá v spolupráci s univerzitami zabývajícími se výzkumem alternativních pohonů. Podle prvních informací k radikálním změnám oproti konvenčnímu motoru nedojde. Nanjing ale pracuje i s dalšími institucemi na elektrickém pohonu využívajícím vestavěné akumulátory. Počítá se s maximální rychlostí okolo 150 km/h a reálným dojezdem na úrovni 300 km.

Problémem vodíkového pohonu je ale omezený počet čerpacích stanic. Do budoucnosti by se měl tento problém minimálně zlepšit, optimální situace je ale stále v nedohlednu. Je ale zajímavé, že i čínské automobilky se snaží pracovat alespoň s dostupnými prostředky na vývoji alternativních pohonů. Jak se jim ale bude dařit, ukáže až čas.

Tip: Přečtěte si představení čínských automobilek, první díl článku naleznete zde, druhý zde.

Klepněte pro větší obrázek
Roewe 750

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků