Roewe 750, čínský sedan na vodík

Čínská společnost Nanjing Automobile Group má již téměř připraven vůz poháněn vodíkem. Jde o model Roewe 750, tedy potomka Roveru 75, na který dostala automobilka povolení.

Vývoj agregátu probíhá v spolupráci s univerzitami zabývajícími se výzkumem alternativních pohonů. Podle prvních informací k radikálním změnám oproti konvenčnímu motoru nedojde. Nanjing ale pracuje i s dalšími institucemi na elektrickém pohonu využívajícím vestavěné akumulátory. Počítá se s maximální rychlostí okolo 150 km/h a reálným dojezdem na úrovni 300 km.

Problémem vodíkového pohonu je ale omezený počet čerpacích stanic. Do budoucnosti by se měl tento problém minimálně zlepšit, optimální situace je ale stále v nedohlednu. Je ale zajímavé, že i čínské automobilky se snaží pracovat alespoň s dostupnými prostředky na vývoji alternativních pohonů. Jak se jim ale bude dařit, ukáže až čas.

Tip: Přečtěte si představení čínských automobilek, první díl článku naleznete zde, druhý zde.

Klepněte pro větší obrázek
Roewe 750

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků