Roewe 750, čínský sedan na vodík

Čínská společnost Nanjing Automobile Group má již téměř připraven vůz poháněn vodíkem. Jde o model Roewe 750, tedy potomka Roveru 75, na který dostala automobilka povolení.

Vývoj agregátu probíhá v spolupráci s univerzitami zabývajícími se výzkumem alternativních pohonů. Podle prvních informací k radikálním změnám oproti konvenčnímu motoru nedojde. Nanjing ale pracuje i s dalšími institucemi na elektrickém pohonu využívajícím vestavěné akumulátory. Počítá se s maximální rychlostí okolo 150 km/h a reálným dojezdem na úrovni 300 km.

Problémem vodíkového pohonu je ale omezený počet čerpacích stanic. Do budoucnosti by se měl tento problém minimálně zlepšit, optimální situace je ale stále v nedohlednu. Je ale zajímavé, že i čínské automobilky se snaží pracovat alespoň s dostupnými prostředky na vývoji alternativních pohonů. Jak se jim ale bude dařit, ukáže až čas.

Tip: Přečtěte si představení čínských automobilek, první díl článku naleznete zde, druhý zde.

Klepněte pro větší obrázek
Roewe 750

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků