Prostorný koráb zapracoval především na komfortu posádky, techniku pod kapotou nechává bez větších změn.
Šestá generace Renaultu Espace, nově ve formě až sedmimístného SUV, se nám představila teprve v roce 2023. Už nyní však francouzská značka uvádí pro rodinný model výraznou modernizaci. Zvenku jsou novinky zjevné, více než třetina karoserie je dle Renaultu nová, včetně celé přídě, kapoty a zádě. Samozřejmě s cílem, aby Espace více zapadal do nejnovějšího designového směřování značky.
V interiéru zlepšuje Renault především komfort cestujících. Ergonomičtější jsou nová přední sedadla, dále se zapracovalo na odhlučnění kabiny a klimatizace nyní reaguje citlivěji díky účinnějšímu teplotnímu čidlu. Nová je i panoramatická střecha Solarbay (s plochou téměř 2 m²), která i nadále pozbývá středového nosníku a nově nabízí nastavitelnost průhlednosti ve čtyřech úrovních. Zatemnit lze samostatně i pouze přední či zadní část střechy. Ovládání je řešeno tlačítky na stropě nebo hlasovým příkazem.
Nejnovější Espace je dále prvním Renaultem v nabídce, který interiérovou kameru v levém A-sloupku – normálně určenou pro sledování únavy řidiče – používá nově také k rozpoznávání obličeje a aktivaci uživatelského profilu řidiče, konkrétně k automatickému přenastavení jeho preferencí. Systém tak zvládne podle obličeje upravit pozici sedadla, zrcátek a rovněž volbu médií v infotainmentu. Dosavadní armádu celkem 32 jízdních asistentů a bezpečnostních prvků si Espace samozřejmě dále ponechává.
Z dalších novinek v kabině lze kromě aktualizované nabídky čalounění zmínit také upravenou grafiku infotainment systému, přičemž po vzoru modelu Rafale dostává Espace novou uvítací melodii při startování vozu vyvinutou ve spolupráci s francouzským skladatelem elektronické hudby Jeanem-Michelem Jarrem.
Pod kapotou SUV je nadále jediná motorizace, a to full-hybridní jednotka E-Tech v kombinaci 1,2litrového turbo tříválce a dvojice elektromotorů pro systémový výkon 200 koní (147 kW). Multimódová automatická převodovka – 2 stupně pro elektromotor a 4 stupně pro spalovací motor – zde taky zůstává, polepšila si nicméně o nový software, díky němuž má nyní reagovat plynuleji při rozjezdu. K vylepšenému jízdnímu komfortu nakonec přispívá lepší zvuková izolace motorového prostoru.
Úrovně výbavy Techno, Esprit Alpine a Iconic se po modernizaci nemění, dále ovšem těží s rozšířené palety laků karoserie. České cenovky zatím neznáme. Pro představu, dosavadní verze Espace v pětimístném provedení u nás startuje od ceny 974.000 Kč. Renault dodává, že na vybraných evropských trzích bude vylepšený model k dispozici ještě před začátkem léta.