Rodina Pininfarinů podlehla dluhům a přijde o část firmy

Slavné designérské studio Pininfarina je až po uši v dluzích. Ty dosáhly výše 185,5 mil. eur, když za loňský rok dluh narostly o nemalých 115 mil. eur.

Rodina Pininfarinů, která v současnosti drží přes 55 procent akcií, se nyní rozhodla, že výrazně navýší základní jmění a to o dalších 100 mil. eur, aby získala kapitál pro další období.

Tímto navýšením ovšem současní majitelé přijdou o majoritu, byť budou i nadále největším akcionářem. Společnost ovšem ujišťuje, že nejpozději za dva roky bude opět v zisku a to díky nejnovějšímu kontraktu se společnosti Bollore, se kterou bude produkovat elektromobily.

Rodina Pininfarinů pak hodlá odkoupit podíly, aby opět získala většinu ve svém podniku, který se proslavil hlavně návrhy mnoha výjimečných vozů.
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků