Rodina Pininfarinů podlehla dluhům a přijde o část firmy

Slavné designérské studio Pininfarina je až po uši v dluzích. Ty dosáhly výše 185,5 mil. eur, když za loňský rok dluh narostly o nemalých 115 mil. eur.

Rodina Pininfarinů, která v současnosti drží přes 55 procent akcií, se nyní rozhodla, že výrazně navýší základní jmění a to o dalších 100 mil. eur, aby získala kapitál pro další období.

Tímto navýšením ovšem současní majitelé přijdou o majoritu, byť budou i nadále největším akcionářem. Společnost ovšem ujišťuje, že nejpozději za dva roky bude opět v zisku a to díky nejnovějšímu kontraktu se společnosti Bollore, se kterou bude produkovat elektromobily.

Rodina Pininfarinů pak hodlá odkoupit podíly, aby opět získala většinu ve svém podniku, který se proslavil hlavně návrhy mnoha výjimečných vozů.
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků