Rodina Hyundai Ioniq je kompletní. Volit lze mezi třemi pohony

Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu se poprvé ukázaly všechny tři verze modelu Hyundai Ioniq. K hybridu a elektromobilu, který je již v České republice v nabídce, přibyl plug-in hybrid.

Korejský Prius, jak se ioniq někdy přezdívá, je nově k dispozici ve třetí verzi pohonného ústrojí. Ioniq se tímto stává světově prvním automobilem, který nabízí tři elektrifikované verze. Díky technologii plug-in lze vůz dobíjet ze zásuvky, avšak spalovací motor 1,6 GDI o výkonu 77 kW ve voze zůstává.

Vizuálně se verze plug-in nejvíce blíží hybridu, který automobilka nazývá HEV. Řeč je především o otevřené masce chladiče a modrém předním spoileru. Elektrická verze EV má masku uzavřenou a doplňky oranžové.

Hyundai Ioniq dorazil na český trh. Stojí jako sedan střední třídy

Hyundai Ioniq dorazil na český trh. Stojí jako sedan střední třídy

Hybridní verzi kromš zmíněné šestnáctistovky pohání elektromotor o výkonu 32 kW, který bere energii z Li-Pol baterie s kapacitou 1,56 kWh. Plug-in hybrid má k dispozici větší baterii o kapacitě 8,9 kWh a výkonu 45 kW. Obě varianty využívají dvouspojkové šestistupňové převodovky. Čistě elektrickou verzi pohání elektromotor s výkonem 88 kW, který energii čerpá taktéž z lithium-polymerových článků, tentokrát však o kapacitě 28 kWh.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků