Rodina Hyundai Ioniq je kompletní. Volit lze mezi třemi pohony

Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu se poprvé ukázaly všechny tři verze modelu Hyundai Ioniq. K hybridu a elektromobilu, který je již v České republice v nabídce, přibyl plug-in hybrid.

Korejský Prius, jak se ioniq někdy přezdívá, je nově k dispozici ve třetí verzi pohonného ústrojí. Ioniq se tímto stává světově prvním automobilem, který nabízí tři elektrifikované verze. Díky technologii plug-in lze vůz dobíjet ze zásuvky, avšak spalovací motor 1,6 GDI o výkonu 77 kW ve voze zůstává.

Vizuálně se verze plug-in nejvíce blíží hybridu, který automobilka nazývá HEV. Řeč je především o otevřené masce chladiče a modrém předním spoileru. Elektrická verze EV má masku uzavřenou a doplňky oranžové.

Hyundai Ioniq dorazil na český trh. Stojí jako sedan střední třídy

Hyundai Ioniq dorazil na český trh. Stojí jako sedan střední třídy

Hybridní verzi kromš zmíněné šestnáctistovky pohání elektromotor o výkonu 32 kW, který bere energii z Li-Pol baterie s kapacitou 1,56 kWh. Plug-in hybrid má k dispozici větší baterii o kapacitě 8,9 kWh a výkonu 45 kW. Obě varianty využívají dvouspojkové šestistupňové převodovky. Čistě elektrickou verzi pohání elektromotor s výkonem 88 kW, který energii čerpá taktéž z lithium-polymerových článků, tentokrát však o kapacitě 28 kWh.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků