Rodina Citroënů Xsara dostane rovněž nové motory

Xsara může být nyní ještě úspornější

Citroën vybavil vůz Xsara novým dieselovým motorem, který byl již úspěšně zaveden u vozu C3. Jedná se o motor 1.4 HDi. Jeho příchod doplňuje řadu dieselových motorů HDi vozů Xsara, kterými jsou motory 2.0 HDi o výkonech 66 kW/90 k a 81 kW/110 k.

Motor 1.4 HDi dosahuje výkonu 50 kW/70 k při 4 000 ot/min. a jeho točivý moment je u Xsary 160 Nm při 2 000 ot/min. Společná vstřikovací rampa (common-rail) slouží jako akumulátor paliva dodávaného do čtyř vstřikovačů, které jsou pod tlakem, jehož rozmezí se může pohybovat od 250 do 1400 barů. Nové vstřikovače, které jsou ovládány kompletně elektronicky, umožňují přesné určení momentu a dávky, zejména při úvodním vstřikování (před-vstřikování). Úvodní vstřikování (malé množství paliva, které je vstřikováno před hlavním vstřikováním) zvyšuje postupně teplotu ve spalovacím prostoru. Výsledkem je postupné spalování, které přispívá ke značnému snížení hluku a chvění při pomalé jízdě. Hlučnost absorbuje také kryt válce, jehož propracovaný tvar a přesné zvrásnění propůjčuje jeho spodní části  kompaktní vzhled. 

Technologie common-rail, zavádějící společnou vstřikovací rampu, umožňuje při vysokém točivém momentu motoru za slabého/nízkého režimu, poskytnout potěšení z jízdy, které je posíleno zejména lepším zrychlením a lepším opětným rozjezdem. V souvislosti s tím je spotřeba paliva a tím i úniky CO2 nižší o 25% (při normálním smíšeném provozu: 4,5 l /100 km a 120 g CO2/km). Tento motor se rovněž vyznačuje tradiční vlastností řady HDi, kterou je nízká hlučnost.

Xsara Picasso dostane nový šestnáctiventilový dvoulitr

Psal se rok 2000, když Citroën uvedl na trh kompaktní van postavený na technice modelu Xsara - vůz Xsara Picasso. V následujících dvou letech dobyl tento šarmantní Francouz srdce nejednoho Evropana, aby nakonec zlomil hranici 670 000 prodaných kusů. Snaha udržet nastoupený trend přivedla francouzského výrobce k rozhodnutí rozšířit stávající nabídku motorů. Ta doposud zahrnovala dva benzínové (1.6i 70 kW/95 k a 1.8i 16V 86 kW/117 k) a jeden turbodieselový motor (2.0 HDi 66 kW/90 k). V prvním čtvrtletí tohoto roku se v nabídce objeví nová benzínová jednotka 2.0i 16V. Xsara Picasso bude s tímto motorem nabízena ve výbavě Exklusive, která přinese také rozšíření bezpečnostního vybavení.

Nový motor 2.0i 16V poskytne 90% svého maximálního točivého momentu (190 Nm při 4100 ot/min) od 2500 ot/min a vyvine maximální výkon 100 kW/136 k při 6000 ot/min. Do „nové“ Xsary Picasso 2.0 i 16V BVA bude montován společně s auto-adaptivní převodovkou se sekvenčním ovládáním, která se díky deseti různým naprogramovaným režimům dokáže přizpůsobit stylu řidiče (ekonomický, střední, sportovní) a podmínkám jízdy (povrch vozovky, přilnutí, zatížení vozu, zrychlení nebo zpomalení). Řidič bude mít navíc možnost přepnout z automatického na “manuální” ovládání vozu pomocí sekvenčního ovladače. Tento sekvenční (manuální) způsob ovládání tak ponechá řidiči možnost volit si samostatně rychlostní stupně.

Xsara Picasso 2.0 i 16V bude vybavena systémem ESP (systém kontroly stability) napojeným na systém AFU (systém posilování při nouzovém brždění). O bezpečnost se bude dále starat protiprokluzový systém ASR společně s novou funkcí spočívající v automatickém rozsvícení výstražných světel v případě silného zpomalení. Dle údajů výrobce by měla průměrná spotřeba Xsary Picasso s motorem 2.0i 16V dosáhnout ve smíšeném provozu 8,6 l na 100 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků