Rodina AMG sa rozrastá: S63 AMG a CL63 AMG

Vidlicový osemvalec 6,2 l má dosť výkonu, aby mohol rozdávať radosť v luxusnom S63 AMG a CL63 AMG.

Mercedes CL 63 AMG nie je pochopiteľne žiadna novinka, no v týchto dňoch sa zahajuje jeho predaj. Zaujímavejšou môže byť ale skutočnosť, že pod kapotou luxusného eSka so štítkom AMG už nejakú dobu buráca dvanásťvalec biturbo s objemom 5,5 l, výkonom 450 kW (612 k) a točivým momentom 1000 Nm. Ten ale dostane do party mladšieho spoločníka.

Tipujete presne, u triedy S AMG si odteraz budete môcť zvoliť medzi dvojicou motorov. Pre priaznivcov atmosférických agregátov bude totiž k dispozícii už spomínaný osemvalec 6,2 l s výkonom 380 kW (517 k) a točivým momentom 630 Nm. Jeho výhoda spočíva okrem nižšej hmotnosti a spotrebe aj v tom, že si ho budú môcť zákazníci kúpiť aj do „nepredĺženej“ verzie eSka.

Pokiaľ vás zaujímajú rozdiely, tu sú: S63 AMG bude na stovke o dve desatiny sekundy pomalšie – 4,6 s vs. 4,4 s. Maximálna rýchlosť zostáva klasicky (nemecky) limitovaná na 250 km/h. Rovnaké hodnoty dynamiky dosahuje aj coupé CL63 AMG. Dobrým argumentom pri výbere osemvalcovej verzie eSka môže byť aj fakt, že má byť v „dlhej“ verzii až o štvrtinu lacnejšia.

Oba modely budú k dispozícii výhradne so sedemstupňovými automatickými prevodovkami 7G-Tronic s možnosťou radenia páčkami pod volantom. Luxusná výbava interiéru a rozsiahla bezpečnostná výbava sú v tejto kategórii samozrejmosťou, Mercedes si ale neodpustil detaily ako napríklad stopky Racetimer s funkciou záznamu dĺžky kola, priemernej rýchlosti a maximálnej dosiahnutej rýchlosti. To všetko pre prípad, že by ste si po ťažkom dni v práci zašli zlepšiť náladu niekam na okruh…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes CL63 AMG

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes S63 AMG

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků