Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) | Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) | Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) | Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) | Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) | Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) | Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) | Zdroj: Rodin

Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin
Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin
Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin
Rodin FZero (2023) Zdroj: Rodin
7
Fotogalerie

Rodin FZero je definice masakru. Má vlastní motor V10, výkon 1176 koní a váží pouze 695 kg. A ne, není to sci-fi

Samozřejmě už jsme všichni vyléčení ze všech těch nových značek supersportů, co staví nejrychlejší auta světa, které pak ale nikdo nikde nevidí. Tohle ale nejsou žádní nýmandi.

O značce Rodin, v jejímž čele je Australan David Dicker, jste už možná slyšeli. Její první vůz se objevil v roce 2019, jmenuje se FZed a vychází z projektu Type 125, který tato společnost z Nového Zélandu odkoupila od automobilky Lotus. Nešlo o nic menšího než o jednomístný okruhový vůz inspirovaný monoposty formule 1 z první dekády tohoto tisíciletí. Projekt zároveň pomáhá mladým jezdcům s očima upřenýma na F1.

Už v době uvedení FZed (2019) jsme ale viděli ještě koncept FZero, který se nyní konečně ukazuje v celé své funkční a futuristické kráse. Jeho design je ale stejně tak úchvatný, jako technika. V útrobách vozu najdete vidlicový desetiválec navržený Dickerem a realizovaný v Neil Brown Engineering v Anglii. Výsledkem má být nejkompaktnější a nejlehčí V10 světa.

V10 o objemu 4,0 litru se dvěma turby tak váží pouze 132 kilogramů a v 9000 otáčkách za minutu produkuje výkon 1000 koní. Společně s elektromotorem pak výkon dělá dokonce 1176 koní. Maximum točivého momentu činí 1026 N.m od 7250 otáček a maximální rychlost zase 360 km/h. Ta ale vždy závisí na konfiguraci aerodynamiky.

Osmistupňová převodovka v titanové skříni od společnosti Ricardo je jednou z velmi mála věcí, která se nenavrhovala v Rodinu. Sama o sobě váží 65,85 kilogramů. K zastavení vozu slouží karbon-keramické brzdy o průměru 380 mm se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Kola jsou 18palcová od OZ a obalená do pneumatik Avon.

Asi už je vám jasné, že tohle auto je podřízené nízké váze. Také vás nepřekvapí, že skelet vozu je z karbonu. Tohle pět a půl metru dlouhé auto s desetiválcem tak váží pouze 698 kg. Teď už můžu prozradit, že tohle má být na okruzích to nejrychlejší auto na světě. Zřejmě ale bude soupeřit s vozem Red Bull RB17, takže uvidíme.

Prvních třicet aut bude určeno pouze na okruhy, ale čeká nás i silniční verze. První dodávky proběhnou už v roce 2023 a v budoucnu máme čekat také elektromobil se stejnou filozofií. A kolik že FZero stojí? 1,8 milionu liber...

Doporučujeme

Články odjinud